Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

با انواع کارآفرینان سازمانی آشنا شوید

با انواع کارآفرینان سازمانی آشنا شوید

کلید موفقیت در کارآفرینی سازمانی داشتن مهارت ها و ویژگی هایی است که به شما کمک می کنند پروژه کارآفرینی سازمان را به خوبی انجام دهید. انجام این پروژه ها که معمولا باعث ایجاد تغییرات زیادی در سازمان و یا شرکت شما می شود نیازمند یک تیم پروژه منسجم و کارآمد ا

کارآفرینی در سازمان نه توسط یک فرد بلکه توسط یک تیم انجام می پذیرد. کلید موفقیت در کارآفرینی سازمانی داشتن مهارت ها و ویژگی هایی است که به شما کمک می کنند پروژه کارآفرینی سازمان را به خوبی انجام دهید. انجام این پروژه ها که معمولا باعث ایجاد تغییرات زیادی در سازمان و یا شرکت شما می شود نیازمند یک تیم پروژه منسجم و کارآمد است. شما در تیم کارآفرینان سازمانی خود باید 3 نوع از افراد را داشته باشید: خلاق، عمل گرا و اجرا کننده. تحقیقات نشان داده است که تفاوت های نامحسوسی بین انواع کارآفرینان سازمانی وجود دارند. هر کدام از این کارآفرینان سازمانی توانایی ها و ویژگی های خاص خود را دارند و شما برای کارآفرینی در درون محیط سازمان به همه ی این افراد نیازمند هستید.
واقعیت این است که شما برای کارآفرینی در دل یک سازمان نه به یک شخص که به یک تیم نیاز دارید. تیم شما باید متشکل از این سه نوع کارآفرین باشد تا یک پروژه با موفقیت به انجام برسد. به ندرت پیش می آید که یک شخص تمام این خصوصیات و توانایی ها را داشته باشد.

1. کارآفرین سازمانی خلاق و نوآور

ایده های بکر و مبتکرانه توسط این افراد تولید می شوند. آن ها فرصت ها را تشخیص می دهند و راه استفاده ی بهینه از آن ها را می یابند. این نوع کارآفرینان معمولا راحت تر از دو نوع دیگر پیدا می شوند با این حال تعدادشان زیاد هم نیست. نوآورها تشنه یادگیری هستند و به دنبال ایجاد تغییرات بزرگ هستند. ویژگی منحصر به فرد این افراد این است که آن ها همیشه تصویر کلی از آینده تغییرات سازمان را مجسم می کنند. رویه های کاری منظم و خشک با روحیه کارآفرینان خلاق جور در نمی آید بنابراین ترجیح می دهند که به طور مستقل کار خود را پیش ببرند. و آن ها یک ویژگی بد هم دارند: خیلی زود علاقه خود به یک ایده را از دست می دهند و کار طولانی مدت بر روی یک ایده را حوصله سر بر می دانند.
به یاد داشته باشید که جرقه ی کارآفرینی سازمانی در نورون های مغز این افراد زده می شود بنابراین شما باید آن ها را پیوسته راضی نگه دارید و فضای باز و خلاقی را برای‌شان ایجاد کنید. به آنها بیشترین آزادی‌ها را بدهید و در برخورد با آن ها قوانین و مقررات دست و پاگیر سازمانی را نادیده بگیرید.

2. کارآفرین سازمانی عمل گرا

انجام وظیفه به بهترین نحو ممکن شعار اصلی این نوع از کارآفرینان سازمانی است. تمرکز اصلی این افراد بر روی دستیابی به اهداف شان است. آن ها همانند کارآفرینان خلاق نمای کلی آینده ی سازمان را می بینند و به مقداری که نیاز دارند بر روی جزئیات هم متمرکز می شوند. آن ها در انجام کارهای شان قاطعانه و کمی مقرراتی عمل می کنند و دوست ندارند هیچ چیز آن ها را از انجام وظیفه شان باز دارد. شاید به نظر بیاید که این افراد چندان از خصوصیات یک کارآفرین برخوردار نیستند ولی حقیقت این است که کارآفرینی در درون یک سازمان نیازمند توانایی ها و ویژگی های متفاوتی است و مطمئن باشید که شما به کارآفرینان سازمانی عمل گرا نیاز دارید، چرا؟ چون آن ها با قاطعیت خود تمام موانع پیش روی کارآفرینی در سازمان را کنار می زنند.
یک هدف برای کارآفرینان سازمانی عمل گرا مشخص کنید و وظایفی که آنان برای دستیابی به هدف باید انجام دهند برای شان تشریح کنید. آنگاه می بینید که این افراد با استفاده از قدرت و نفوذ خود مشکلات و موانع را به کناری زده و راه رسیدن به چشم انداز را روشن و هموار می کنند.

3. کارآفرین سازمانی اجرا کننده

به سرانجام رساندن کارها در واقع بر عهده ی این دسته از کارآفرینان سازمانی است. این افراد یکی از مهم ترین ویژگی هایی که برای کارآفرینی نیاز است دارند: آن ها تا آخر راه را می روند و کار را نصفه و نیمه رها نمی کنند. این یک توانایی بسیار مهم است. اگر کارآفرینان سازمانی اجرا کننده نباشند به احتمال زیاد بیشتر پروژه هایی که برای ایجاد تغییر در سازمان کلید می خورند نیمه کاره رها می شوند. مهم ترین هدفی که این افراد دارند به پایان رساندن کارها است. شما با داشتن کارآفرین سازمانی اجراکننده در تیم خود اطمینان پیدا می کنید که هیچ مشکلی نمی تواند انجام کار را متوقف کند.

زمانی که تیم خود را تشکیل می دهید همواره انواع مختلف کارآفرینان و خصوصیات اخلاقی آن ها مد نظر داشته باشید و با انجام تست هایی بر روی افراد مورد نظرتان سعی کنید بهترین ها را از بین آن ها انتخاب کنید. کارآفرینی نیازمند افرادی با مهارت های مختلف است.
حال شما باید این سوال را از خودتان بپرسید: آیا در تیم کارآفرینی خود افرادی با این ویژگی ها دارید؟ 

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 2076
  • بازدید کل: 6640883