Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

فوت و فن برقراری یک ارتباط خوب

فوت و فن برقراری یک ارتباط خوب

۱ - چهره شما آینه درون شماست

 توجه کنید صورتتان اولین چیزی است که اطرافیان به آن نگاه می‌اندازند. لبخندی دوستانه، تکان‌های سر و برقراری ارتباط چشمی از جمله موارد مهمی است که در ایجاد رابطه دوستانه موثر است.
۲ - سوال کنید

سؤالاتی بپرسید که فرد مقابل را تشویق به توضیح بیشتر کند. مثلاً بپرسید «درمورد فلان چیز چه فکر می‌کنی؟» یا «نظرت راجع به فلان چیز چیست؟» با این گونه سؤالات او را تشویق می‌کنید که بیشتر صحبت کند و از میان صحبت‌های فرد مقابل دوباره زمینه دیگری برای ادامه صحبت پیدا می‌کنید.
۳ - علاقه‌مندی خود را به صحبت‌های دیگران نشان دهید

در حین گوش کردن به صحبت‌های فرد مقابل با تکان دادن سر به نشانه تایید، لبخند زدن و گفتن کلماتی مانند بله و... نشان دهید که به حرف‌های او علاقه‌مند هستید و حرف‌هایش را درک می‌کنید. برای اینکه به فرد مقابلتان نشان دهید که خوب گوش می‌کنید، باید به او نشان دهید که معنای حرف او را می‌فهمید و کاملا منظور او را متوجه می‌شوید. برای این کار می‌توانید نکات مهم در صحبت‌های او را تکرار کنید. این کار نشان می‌دهد که شما فقط گوش نمی‌کنید، بلکه منظور او را هم درک می‌کنید.
۴ - مشکلات و سوءتفاهم‌ها را حل کنید

 در صورت بروز هر گونه مشکل و سوءتفاهمی در محیط کار هر چه زود‌تر باید برای حل آن اقدام کنید. در غیر این صورت تاثیرات بدی بر شغل و حتی زندگی شخصی شما خواهد گذاشت.
۵ - احتیاط کنید

از بیان رازهای شخصی زندگی خود بخصوص در ابتدای دوستی خودداری کنید. همچنین از پرسیدن سوال‌های خصوصی اجتناب کنید، زیرا فرد مقابل احساس می‌کند به حریم وی تجاوز کرده‌اید.
۶ - موانع و سدهای ارتباطی را شناسایی کنید

سرزنش کردن، قضاوت کردن، تهدید کردن، مسخره کردن و قطع کردن صحبت دیگران، این‌ها همه ازموانعی است که راه‌های ارتباط را می‌بندد و مانع از برقراری ارتباط موثر و سازنده می‌شود.
۷ - نظر دیگران را درباره خود جویا شوید

هرچند وقت، نظر دوستان و افرادی را که آنان را قبول دارید در مورد نوع برخورد و رفتارتان جویا شوید. از آنان بخواهید صادقانه نظراتشان رابیان کنند. چنین ارزیابی باعث می‌شود که اطلاعات بیشتری درباره خود به دست آورید و سپس به تقویت نقاط مثبت و رفع نکات منفی رفتار خود بپردازید.
۸ - مهارت‌های شغلی خود را افزایش دهید

سعی کنید هر روز نکته جدیدی درباره کار خود بیاموزید و درباره آن با همکارانتان صحبت کنید. با این کار علاوه بر پیشرفت شغلی وحرفه‌ای، همکارانتان نیز از اطلاعات و مهارت‌های شما بهره می‌برند و همین امر موجب افزایش ارتباط دوستانه در محیط کاری می‌شود.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 3004
  • بازدید دیروز: 4229
  • بازدید کل: 6652368