روان شناسان مشخص کرده اند که ما می توانیم برای کاهش دادن استرس در محیط کار گام هایی را برداریم .سازمان یا فرد برای اینکه مشخص کند که آیا شرایط فیزیکی ،کیفیت زندگی را مختل یا تقویت می می کنند می توانند محیط کار را بررسی کند. بیشتر استرس های شغلی از ناهماهنگی بین ضروریات شغلی و توانایی ها و نیازهای کارمندان ناشی می شوند.شرکت ها برای جلوگیری از ناهماهنگی ها می توانند از روش های گزینش دقیق تری استفاده کنند(مثل مصاحبه کردن و روان آزمایی )تا کارمندانی را به کار بگیرند که شخصیت آنها با ضروریات شغلی سازگار باشند و بعد آنها را تحت آموش قرار دهند تا مهارت های خاصی که آنها را قادر می سازدند به نحو ثمر بخشی انجام وظیفه کنند پرورش دهند. ضروریات شغلی باید تا حد امکان روشن باشند .کارمندان نیاز دارند که احساس کنند در صورتی که شکایت ها یا پیشنهاداتی داشته باشند از جانب سرپرستان خود حمایت اجتماعی می شوند . شرکت ها می توانند با ارائه دادن مشاوره و درمان حمایتی ، آموزش درباره ی سلامتی و موارد دیگر به کارمندان کمک کنند تا استرس خود را مدیریت کنند.