Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

کارمندان اين جوری، پيشرفت نمی کنند!

کارمندان اين جوری، پيشرفت نمی کنند!

معمولا بهانه آوردن بسیار ساده تر از انجام کارها است. تجربه ثابت کرده است بیشتر کارمندان پتانسیل عالی بودن و پیشرفت کردن را دارند اما بهانه گیری های بیهوده مانع از بالفعل شدن این پتانسیل می شود. رایج ترین بهانه های کارمندان را در پایین ذکر کرده ایم.

 

 

1. شما توضیح کافی به من ندادید

این رایج ترین بهانه کارمندانی است که همیشه میان کتاب ها به دنبال پاسخ مسایل خود می گردند. یک کارمند خوب در کار خود ابتکار دارد و لازم نیست همه چیز را برای او توضیح داد. خودش با یک توضیح مختصر اصل مطلب را درک می کند و کار را به بهترین شکل پیش می برد. یک مدیر خوب هرگز دست کارمند را نمی گیرد و قدم به قدم او را جلو نمی برد و یک کارمند خوب هم فقط در زمان لازم از مدیر خود دستور کار می خواهد.

 

2. تقصیر من نبود

در مدرسه هرگز به این دلیل که هم‌گروهی ضعیفی داشتیم پروژه های کاری خود را نصفه یا نادرست انجام نمی دادیم. هر جا هم‌گروهی‌مان کم می گذاشت خودمان جبران می کردیم تا مثلا روزنامه دیواری خوبی تحویل معلم دهیم. این دقیقا کاری است که باید در محیط کار انجام داد. اگر همکاری دارید که به واسطه تنبلی یا بی خیالی او کارهایتان عقب می افتد او را مجبور به انجام کارهایش کنید. اگر این کار ممکن نیست (او تنبل تر از این حرف ها است) آن کار را خودتان انجام دهید. یک کارمند خوب هرگز اجازه نمی دهد کارها ناتمام بمانند.

 

3. این ممکن نیست

کارمندان خوب خیلی کم با موقعیتی مواجه می شوند که انجام کاری برایشان ناممکن باشد. زیرا آنها سعی می کنند نگاه خود را تغییر دهند تا راهکار مناسب بیابند. یک کارمند خوب هرگز نمی گوید «این ممکن نیست» و هنگام مواجهه با مشکل، عقب نشینی نمی کند. گاهی فاصله بین «غیرممکن» و «ممکن» فقط یک ایمیل، تماس تلفنی یا جست‌وجو در گوگل است.

 

4. همه این اشتباه را می کنند

برخی از کارمندان تصور می کنند اشتباهات تایپی، گرامری، حسابرسی یا خطاهای ایمیلی مشکلی ندارد زیرا بیشتر مردم این اشتباهات را دارند. یک کارمند خوب آدم «معمولی» نیست و به همین دلیل مرتکب اشتباه های رایج و «معمولی» نیز نمی شود. این گونه کارمندان کارهای خود را دوباره چک می کنند تا اشکالی نداشته باشد. این کار باعث می شود تا یک پله بالاتر از افراد دیگر قرار داشته باشند.

 

5. من به منابع و نفوذ شما نیاز دارم

گاهی اوقات، کارمندان به منابع و تدبیر مدیر خود برای تکمیل کارهایشان نیاز دارند. یک کارمند عالی سعی می کند تا شبکه خود را راه اندازی کند. یکی از کارهایی که باعث می شود تا کارفرما از کارکرد کارمند خود خوشحال شود زمانی است که می بیند کارمندش به دنبال ایجاد ارتباطات گسترده با افرادی است که برای شرکت سود دارند.

 

6. مشتری بسیار غیر منطقی است

تعداد آدم های دردسرساز که ارتباط برقرار کردن با آنها دشوار است، زیاد است اما شما باید با این مساله کنار بیایید. داشتن مشتری یا همکار غیرمنطقی دلیل نمی شود که کارهایتان را درست و کامل انجام ندهید. یک کارمند خوب همیشه راهی برای برقراری ارتباط بهتر پیدا می کند. بعضی وقت ها هم لازم است فرد مشکل‌ساز را سر جایش بنشانید.

 

7. من به آموزش بیشتری نیاز دارم

اگر کارمندی خوب آموزش ندیده باشد می تواند مشکل ایجاد کند. همه کارفرمایان باید مطمئن شوند که کارمند تعلیمات لازم را دیده است. متاسفانه گاهی آموزش لازم به کارمند داده نمی شود و او مجبور است خودش همه چیز را یاد بگیرد. اما برخی از کارمندان نیز این را بهانه خود می کنند و در کار کم‌کاری می کنند. بهترین روش این است که فضای ایجاد این نوع بهانه ها را تا حد امکان کاهش دهید.

 

  • منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news
  • تاریخ: پنجشنبه 9 خرداد 1392 - 11:50
  • نویسنده:
  • صفحه: BIZKIDS
  • بازدید: 917

ارسال نظر