Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

راز موفیت کارآفرینان موفق و هفت توصیه در کسب و کار

راز موفیت کارآفرینان موفق و هفت توصیه در کسب و کار

۱. امروز برای ایجاد کسب و کاری موفق در فردا، چه اقدامی انجام دادم؟
کارآفرینان و مدیران موفق قبل از ترک دفتر کار خود و رفتن به خانه این پرسش را از خود می‌پرسند. شما از هر نوع برنامه کاری که استفاده می‌کنید، باید قبل از ترک دفتر کار، مطمئن شوید برای فردا، به شکل مکتوب، فعالیت‌هائی را که باید انجام شوند یادداشت کرده‌اید. برای مثال فهرستی از مشتری‌هائی که باید با آنها ملاقات کنید، تلفن‌هائی که باید در زمان مقرر زده شوند و... تهیه کنید. با این کار بازده شما دو تا سه برابر خواهد شد.
۲. درآمد من با خدماتی که به مشتریان می‌دهم نسبت مستقیم دارد.
شرکت‌های بسیار موفق، قبل، طی و بعد از فروش کالا، خدمات خاص و استثنائی به مشتری‌های خود ارائه می‌دهند. با این کار آنا تمایل پیدا می‌کنند شما و شرکتتان را به دوستان، اعضاء خانواده و همکارانشان توصیه کنند. بدین ترتیب به شکلی قابل ملاحظه بر تعداد مشتری‌های شما افزوده خواهد شد. همه ما می‌دانیم که اثر توصیه‌های این چنین، از تبلیغات مستقیم شرکت برای جلب مشتری بسیار بیشتر است. بنابراین با به یاد داشتن این جمله، همواره بر تعداد مشتری‌های شما و رضایت ایشان افزوده خواهد شد و در نتیجه درآمد بالاتری کسب خواهید کرد.
۳. قدرتمندترین عنصر در تجارت، جهت‌گیری مثبت است. آن را به‌دست آورید و حفظ کنید.
یکی از مؤثرترین عوامل موفقیت‌های شغلی در شرکت‌ها، جهت‌گیری مثبت است که کسب و حفظ آن مستلزم اجتناب از برخی موضوعات از جمله افراد منفی، تصمیمات غلط، تبلیغات پرهزینه و بی‌تأثیر، هدر دادن زمان و سرزنش کردن دیگران به‌خاطر اشتباهات خودتان است. جهت‌گیری مثبت در وهله نخست در اثر دیدگاه یا رویکرد شما به‌وجود می‌آید. با دقت، استراتژی‌های تجاری و کاری خود را تدوین کنید، به آنها ایمان و اعتماد داشته باشید. سپس حرکت را طبق آنها آغاز کنید. تا به اهداف تجاریتان دست یابید.
۴. برای جلب‌نظر موافق دیگران نسبت به اهدافتان ابتدا باید طرح دوستی بریزید.
این جزء معروفترین توصیه‌های تجاری است. تقریباً همه می‌دانند که قبل از آنکه کسی از شما چیزی بخرد، ابتدا باید رابطه‌ای مثبت بین شما برقرار شده و او به شما اعتماد کند. قبل از اینکه این ارتباط مثبت برقرار شود و او به شما اعتماد کند، باید از دید طرف مقابل یک دوست محسوب شوید. همیشه به یاد داشته باشید که مشتری شما را می‌خرد نه محصول شما را. بنابراین هنگامی که رابطه دوستی برقرار شود، هر چیزی را از شما خواهد خرید. در عین حال جمله چهارم در زندگی شخصی به شما کمک فراوان خواهد کرد.
۵. تفاوت افراد عاقل و نادان این است که هر دو با چالش‌هائی روبه‌رو می‌شوند و هر دو دچار اشتباه می‌شوند اما فرد عاقل از اشتباهات خود درس می‌آموزد.
همه ما در کسب و کار خود دچار اشتباهاتی می‌شویم و این طبیعی است اما نباید بارها و بارها همان اشتباهات را تکرار کرد. برای مثال فرد نادان کسی است که همیشه دیر سرکار حاضر می‌شوید، همیشه از یک استراتژی تبلیغاتی استفاده می‌کند و وقتی هیچگاه از آن نتیجه نمی‌گیرد، باز به همان روش عمل می‌کند. برای آنکه در کسب و کار خویش فردی هوشمند و عاقل باشید، باید همواره به تمام تصمیماتی که در زمینه مسائل کاری و فروش و جلب مشتری آغاز می‌کنید، دقت کنید تا هیچ اشتباهی را برای دومین بار تکرار نکنید.
۶. اگر هر روز همان کارها را انجام دهید، نتیجه متفاوتی نصیب شما نخواهد شد.
به یاد داشته باشید که در زندگی یا به‌ طرف جلو حرکت می‌کنید یا عقب. هرگز توقف در کار نیست. مدیران و کارآفرین‌های موفق در راه حرکت رو به جلو، افزایش درآمد، رشد شخصیت و... تلاش می‌کنند.
۷. اگر فروشی در کار نباشد، درآمدی نیز کسب نخواهد شد، فروش را بشناسید تا درآمد کسب کنید.
فروش، واکنشی قابل آموختن است. هرچه درباره فروش در حوزه فعالیت خود، اطلاعات بیشتری کسب کنید، درآمدی بیشتر خواهید داشت. هیچکس یک فروشنده مادرزاد نیست. برای آنکه فروشنده، مدیر یا کارآفرینی موفق باشید باید زمان و انرژی قابل ملاحظه‌ای صرف مطالعه مقالات و کتب مربوط به این موضوعات کنید. همیشه بیاموزید تا پایان عمر. مطمئن باشید رقبای شما دائماً در حال تکمیل کردن اطلاعات خود در زمینه فروش و جلب مشتری و... هستند. هرگاه فروش را بشناسید، کسب درآمد آغاز شده و رشد خواهد کرد زیرا دانش ما بیشتر خواهد شد. دیدگاهی فراگیرتر خواهید داشت و اعتماد به‌نفستان عمیق‌تر خواهد بود.
با هفت فرمول موفقیت در کسب و کار می‌توان در جهت کارآفرینی موفق گام برداشت:
هفت فرمول برای موفقیت اقتصادید و تجاری وجود دارد. فرمول نخست تعیین هدف و تجسم آن در ذهن به‌عنوان یک واقعیت است. بارها و بارها باید در ذهن تجسم کنید اهداف شما تحقق یافته‌اند. فرمول دو اینکه به‌دنبال مشکلی بگردید که با محصول یا خدمتی با کیفیت بالا و ارزشمند می‌توانید آن را حل کنید. تمام تجارت‌های موفق بر محصولات یا خدمات با کیفیت بالا و ارزشمند مبتنی هستند. فرمول سه اینکه کوچک آغاز کنید و تمام اطلاعات مربوط به حوزه فعالیت خود را کسب کنید. صبور باشید. به‌جای پول زیاد، زمان را سرمایه‌گذاری کنید.
با حداقل آغاز کنید
یکی از بهترین راه‌ها برای شروع یک کسب و کار، آغاز کردن با حداقل است بدین معنا که با پولی اندک کار را شروع می‌کنید و از محل درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری اولیه و نه وام، منابع خارج شرکت، دوستان و... کسب و کار خود را گسترش می‌دهید.
بیازمائید، بیازمائید، بیازمائید
چهارمین فرمول یا عامل این است که باید قبل از سرمایه‌گذاری در هر برنامه بزرگ ابتدا آن را بیازمائید. خود را به داخل یک پروژه پرتاب نکنید. خیلی با دقت به پیش روید، در هر زمان یک قدم به جلو بردارید. پنجمین فرمول اینکه صرفاً با پولی که از محل سرمایه‌گذاری اولیه کسب کرده‌اید. شرکت و کسب و کار خود را گسترش دهید نه از طریق استقراض.
کارکنان را با دقت انتخاب کنید
نیروهائی را که برای کمک به خود برای گسترش کسب و کار برمی‌گزینید با دقت انتخاب کنید. بزرگترین اشتباهی که هر کارآفرین می‌تواند مرتکب شود انتخاب افراد و نیروهای نامناسب برای همکاری است. بنابراین حداکثر دقت خود را صرف انتخاب بهترین و مناسبترین نیروها کنید.
از منابع مالی خارج سازمان به درستی استفاده کنید
یکی از منابع مالی خارج سازمان عبارت است از استقراض از بانک. بانک‌ها معمولاً بر مبنای سوددهی شرکت شما، وام می‌دهند و باید مطمئن باشند شما قادر به بازپرداخت آن هستید. به یاد داشته باشید که مهمترین هدف به راه انداختن کسب و کار، ایجاد سودی ثابت، قابل پیش‌بینی و مطمئن و سپس افزایش آن است.
در صورت لزوم پاره وقت آغاز کنید
نکته آخر اینکه اگر برای آغاز کسب و کار سرمایه‌ای در اختیار ندارید، ابتدا در حرفه‌هائی که قصد دارید در آینده به‌طور مستقل واردش شوید و به آن علاقه دارید به‌طور نیمه وقت کار کنید. با این کار تجربه‌های ارزشمند از آن حرفه و کسب و کار به‌دست خواهید آورد. می‌توانید بعداظهرها، روزهای تعطیل یا در دوران تعطیلات خود چنین روشی را امتحان کنید. گاهی اوقات حرفه‌های که از بیرون بسیار جذاب به نظر می‌رسد، واقعاً بسیار دشوار و رنج‌آور است. با کارکردن برای فردی دیگر در حرف‌های که به آن علاقه دارید اطلاعات بسیار ارزشمند و مفیدی از ماهیت آن کسب خواهید کرد. در صورتی که تصور ذهنی شما از آن حرفه درست بود، وارد آن شوید.
آنچه را نیاز دارید بیاموزید
به یاد داشته باشید که بسیاری از حرفه‌ها به‌دلیل عدم شایستگی و بی‌تجربگی مدیران، به شکست منجر می‌شوند. بنابراین هر آنچه را که برای موفقیت لازم است بیاموزید. صبور باشید. زمانی را که قبل از شروع هر کار، در آموختن سرمایه‌گذاری می‌کنید سال‌های آینده تأثیرات بسیار مثبتی بر موفقیت شما خواهد داشت.
چهارمین فرمول یا عامل این است که باید قبل از سرمایه‌گذاری در هر برنامه بزرگ ابتدا آن را بیازمائید. خود را به داخل یک پروژه پرتاب نکنید. خیلی بادقت به پیش روید، در هر زمان یک قدم به جلو بردارید.
اقدام عملی
در ادامه به دو اقدام که با بهره‌گیری از آنها می‌توانید اصول هفتگانه بالا را با سرعت به‌کار گیرید اشاره می‌شود:
۱. از هر جهت آماده باشید: مهمترین عامل موفقیت کسانی که مستقلاً کسب و کاری را آغاز می‌کنند این است که از پیش دانش و تجربه ضروری برای موفقیت را کسب کرده‌اند.
۲. کوچک آغاز کنید: برخی افراد تصور می‌کنند اگر تمام انوخته خود را از همان ابتدا سرمایه‌گذاری کنند، سریع‌تر به موفقیت‌ دست خواهند یافت، اما عکس این موضوع صادق است. کوچک آغاز کنید.
سپس با اجراء برنامه‌های موفقیت‌آمیز، میزان سود خود را افزایش دهید و از محل درآمد، سرمایه‌گذاری جدیدی را با دقت تمام انجام دهید.

  • منبع: vista.ir
  • تاریخ: جمعه 8 اسفند 1393 - 14:30
  • نویسنده:
  • صفحه: BIZKIDS
  • بازدید: 637

ارسال نظر