آنچه در پی می آید مجموعه ی رهنمودهای مدیریتی در زمینه های مختلف می باشد که به دلیل اختصار و سهل الوصول بودن می توانند مورد استفاده مدیران سازمان ها قرار گیرند . ۱- به فعالیت و موفقیت های افراد پاسخ مثبت بدهید . بیشتر از تشویق استفاده كنید تا تنبیه . ۲- كارها و خدمات ارایه شده افراد را به نام خودشان ثبت و عرضه كنید . بگذارید همكاران احساس كنند كه به فكر و اندیشه آنان اهمیت داده می شود . ۳- هر روز از خود سوال كنید ، امروز چه مطلب تازه ای آموختم . چه مطالبی به دیگران آموختم و چه خدماتی برای اداره و حوزه ماموریتم انجام دادم . ۴- شرح وظایف تمام افراد – تمام رده ها – باید بالای سرشان نصب شود و هر روز به آن رجوع كنند . ۵- بیشتر از محاسن افراد صحبت كنید تا نقاط ضعف آن ها . تمام انسان ها بیشتر از غذا به تشویق و تمجید نیاز دارند . ۶- به جای محكوم كردن دیگران بكوشیم تا آن ها را بشناسیم و از دلایل آن چه ایشان انجام می دهند ، آشنا شویم . این عمل ، سودمندتر و مفیدتر از خرده گرفتن و انتقاد كردن است ؛ زیرا هیچ چیز برای كشتن استعداد هولناك تر از انتقاد مدیر از زیردستان نیست . ۷- میل انجام كار را در افراد به وجود آورید . ۸- محیط را طوری فراهم كنید كه افراد تشویق به یادگیری شوند و آموزش مستمر را در برنامه زندگی خود قرار دهند . ۹- آرزوهای بزرگ و آتش اشتیاق را در كاركنان خود ایجاد كنید و راه رسیدن به آن را به آنان نشان دهید . ۱۰- به مردم مهر بورزید آنان را دوست بدارید . آنان را با آغوش باز و با اشتیاق و تمجید بپذیرید و همچنین شریك اندوه همكاران و مردم باشید . ۱۱- پیوسته فكرهای بزرگ و عالی را در ذهن خود و كاركنان تان پرورش دهید . ۱۲- تبسم خرجی در بر ندارد ؛ آن را رایگان به خانواده ، همكاران و مردم اهدا كنید . ۱۳- هنر رهبری نمودن و شناخت احوال روحی و خواسته های مادی و معنوی همكاران تان را بیاموزید . ۱۴- اگر می خواهید دیگران از شما بیشتر رنجیده شوند ، هر گز به گفته آنان گوش ندهید و پیوسته از خود صحبت كنید . مطمئنا این خواسته یك مدیر موفق نیست . ۱۵- گوش كردن موثر را تمرین كنید و در این هنر ، گوش كردن را از مقالات و كتب مطالعه نمایید . ۱۶- اگر می خواهید با فردی ملاقات كنید ، از قبل در باره مشخصات كامل ، شخصیت و روحیات ، عقاید و پیشه او تحقیق كنید ، و فكر كنید چه چیزی او را می تواند علاقه مند كند و چگونه او را می توان بر انگیخت . ۱۷- برای راه یافتن به دل افراد باید از چه چیزی سخن بگویید كه نزد او عزیزتر است و به آن علاقه بیشتری دارد . ۱۸- هر وقت می خواهید در كسی نفوذ كنید ، به احساسات نیكوكاری و عالی او متوسل شوید . ۱۹- تمام افراد میل به برتری و نشان دادن لیاقت و توانایی خود به دیگران را دارند ؛ بنابراین ، از این خصلت حداكثر بهره را بگیرید . ۲۰- كوچك ترین پیشرفت افراد را مورد تشویق قرار دهید و به افراد شهرت و اعتبار بخشید . ۲۱- به جای سخت كاركردن ، آگاهانه كاركردن را برگزینید . ۲۲- موقعی كه فكر منفی و مخربی به ذهن شما هجوم آورد ، به كارهای مورد علاقه و نشاط آور هجوم ببرید و به سمت موفقیت ها ، شادی ها و لذت های گذشته فكر را سوق دهید . ۲۳- در هیچ مرحله ای از كار از تجزیه و تحلیل موقعیت و وضعیت كار غافل نشوید . ۲۴- اهداف خود را در دفتری بنویسید ؛ برای رسیدن به آن برنامه ریزی كنید و آن را مقید به زمان كنید ؛ تلاش كنید از جدول زمانی عقب نمانید و هر روز در این مورد اقدامی انجام دهید . ۲۵- كارها را نیمه كاره رها نكنید . ۲۶- زندگی افراد موفق را مطالعه كنید و آنان را سرمشق زندگی خود قرار دهید . ۲۷- ساعاتی از شبانه روز را صرف فكر كردن در مورد زندگی فردی ، خانوادگی و حرفه ای خود كنید . خلاصه ، وقتی را صرف سنجش اعمال گذشته و برنامه های آینده نمایید . ۲۸- خود را عادت دهید كه از موكول كردن كارها به فردا بپرهیزید . ۲۹- پیگیری در كارها را به عنوان یك عادت پسندیده در خود پرورش دهید . ۳۰- از مشورت با افرادی كه به توانایی ، صداقت ، درستی و كارشناسی آنان ایمان دارید ، كوتاهی نكنید . ۳۱- تقلید از زندگی مردان برجسته و توجه به طرز كار و زندگی شان می تواند بر زندگی ما تاثیر شگرفی داشته باشد . ۳۲- عوامل اصلی موفقیت در كارها پس از توكل به خدا ، عبارتند از : داشتن نیروی همكار و همراه ، كوشش ، پشتكار ، مداومت ، نظم و انضباط ، تمركز و تصمیم قطعی ، هدف روشن و شفاف و اعتماد به نفس ، نهراسیدن از شكست ، داشتن اطلاعات و دسترسی به اطلاعات لازم ، تجربه و تخصص ، روحیه مثبت ، عشق و ایمان به كار ، برنامه ریزی ، مشخص بودن ارزش ها ، داشتن فلسفه برای كارها ، انرژی ، تسلط بر فن ارتباط ، جوشش درونی ، غوطه ور شدن در كار ، نیمه تمام رها نكردن كارها ، بهره گیری بهینه از منابع و بویژه زمان . ۳۳- گزارش ها و نامه ها را سعی كنید فقط یك بار بخوانید و نزد خود انبار نكنید . مطالبی كه می خواهید ، از مجلات ، روزنامه و كتاب ها با یك بررسی سریع مطالعه كنید و علامت بزنید و در محلی بگذارید كه بعدا به موقع بتوانید دقیقا مطالعه كنید و در نظر بگیرید . ۳۴- علل مهم شكست : - ناتوانی در هدف گذاری و برنامه ریزی و سازماندهی - ناتوانی در ترغیب دیگران به كار - ترس از رقابت همكاران - نداشتن قدرت تخیل - خودخواهی - نداشتن صداقت و صمیمیت - تاكید بر سمت و عنوان رییس - نداشتن تجربه و تخصص و اطلاعات - نداشتن همكاران صادق و منابع مورد نیاز - نداشتن پشتكار ، نظم و انضباط - شخصیت - تنبلی و مسامحه - توقف در برخورد با مشكلات ۳۵ – در تكامل شخصیت و توانایی خود و همكاران تان بكوشید و قابلیت ها را از درون رشد دهید . ۳۶ – شكست ها را در زندگی تجربه جدیدی برای تداوم كار بدانید . ۳۷ – ناظر و تماشاچی نباشید ؛ فرمانروا باشید ؛ مثل چشمه بجوشید و دیگران را سیرآب كنید ؛ احساس مسوولیت را در خود و كاركنان تان در برابر جامعه و افراد تقویت كنید و همواره منافع جامعه ، مردم و سازمان را بر منافع خود مقدم بدارید و آن را جزو فرهنگ سازمان خود كنید . خود را در كنار مسایل قرار ندهید ، فرصت طلب و شكست گرا نباشید . ۳۸ – به طور مستمر در صدد تقویت اعتماد به نفس ، ارتقای توان تخصصی ، پیشرفت و بهبود كیفیت كار در محیط سازمان و زندگی خانوادگی خود باشید . ۳۹ – سازمان ، اداره و جامعه ، موقعی كه افراد در محل و مكان اصلی خود نباشند ، دچار مشكل می شوند . بنابراین ، در به كار گماردن افراد دقت بیشتر نمایید . زیرا وقتی كه كور ، دیگری را هدایت كند ، هر دو به چاه می افتند . ۴۰ – كنجكاوی ، آموختن و تجربه اندوزی ، توشه سفرهای شما باید باشد . ۴۱ – تلاش كنید روحیه و نگرش جهانی پیدا كنید . ۴۲ – از وقت های مرده حداكثر استفاده را ببرید . همیشه یك كتاب برای مطالعه همراه داشته باشید . ۴۳ – هنر استفاده از فرصت ها را برای ایجاد فرداهای بهتر در خود و همكاران تان پرورش دهید . ۴۴ – اگر در خط اول مسابقه نباشید ، بازنده اید . ۴۵ – اگر یك كیك كوچك داشته باشید و بخواهید بین همكاران تان تقسیم كنید باعث كدورت همكاران می شود ، چون به همه نمی رسد ؛ ولی اگر فكر آنان را بسیج كنید كه چگونه كیك بزرگ تری می توان درست كرد ، همگی را خشنود خواهید كرد . ۴۶ – اگر با تمام وجود در كار غرق شوید و از آن لذت ببرید هر گز شكست نخواهید خورد . ۴۷ – همیشه سعی كنید بالاترین مقام را كسب كنید . پس برای احراز آن حداكثر تلاش را باید انجام دهید . ۴۸ – در اثر گذشته ها نابینا نشوید ، بلكه به آینده های روشن بیندیشید . ۴۹ – یك سگ زنده ، بهتر از یك صاحب منصب مرده است . ۵۰ – فردی كه با تمام وجود تلاش كند ، هر گز شكست نخواهد خورد . ۵۱ – مشكل هرچه می خواهد ، باشد . باید قبول كرد كه همیشه راه حلی مهم وجود دارد . ۵۲ – هیچگاه از نوآوری و ابداع غافل نباشید . ۵۳ – هیچ جنگ آوری ، برتر از زمان نیست و تنها او فاتح نهایی است . وقت را از دست ندهید . به زمان باید مثل یك كالای گران بهای ارزشمند نگریست . ۵۴ - فرمانروای خود باشید و سعی كنید تا سرحد امكان قدرت و توانایی های خود را رشد دهید و فعالانه به دنبال كسب آگاهی های بیش تر حرفه ای خود باشید . ۵۵ – مثل قورباغه خود را در چاه و دنیای افكار خود محصور كنید و تلاش نمایید همیشه از بهترین ها باشید . ۵۶ – نابغه شدن ، ۹۹ در صد به تلاش ما بستگی دارد نه به هوش ما . ۵۷ – برای نابغه شدن در حیطه خود ، در آن غرق شوید . ۵۸ – رشد و خلاقیت با كاوش و بررسی وضع موجود شروع می شود و نوآوری ، یك امر و نیاز زیربنایی در زندگی امروز انسان ها و جامعه بشریت است . ۵۹ – هدف های تان باید به بلندی قامت تان ، و صبر و بردباری شما باید به وسعت وجودتان باشد . ۶۰ – جسارت و شهامت مبارزه با مشكلات را در خود پرورش دهید ؛ به كشورتان و مردم آن عشق بورزید ؛ به منافع دراز مدت بیندیشید و نوعی احساس مثبت از ارزش های واقعی جامعه در خود به وجود بیاورید . ۶۱ - تلاش در حد رفع تكلیف را از سر بیرون كنید . كارها را به نحو احسن و كامل انجام دهید . ۶۲ - تاریخ از آن كسانی است كه آمال ، هدف ها و امیدهای بزرگ دارند . ۶۳ - در تمام مراحل زندگی خداوند را فراموش نكنید . ۶۴ – همیشه تا زنده هستید ، در صدد پیشرفت مداوم و پایان ناپذیر خود ، خانواده و همكاران سازمان خود باشید . ۶۵ - شكست ها و اشتباهات گذشته را سرمشق و تجربه ای برای موفقیت های بزرگ آینده قرار دهید . ۶۶ - آن قدر دریادل باشید كه از چیزی نگران نشوید . آن قدر بزرگوار باشید كه خشمگین نشوید و آن قدر نیرومند باشید كه از چیزی نترسید . ۶۷ - برای تسلط بر زمان ، عمده وقت روزانه ما باید صرف امور مهم شود نه كارهای فوری و یا پیش پا افتاده . لذا اولویت ها را باید تعیین كنید و ارزیابی روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالانه از گذران وقت ، برنامه ها و امور داشته باشید . ۶۸ - برای استراحت ، تفریح ، ورزش ، رسیدگی به امور خانوادگی ، امور دینی و اخلاقی ، زندگی حرفه ای و شغلی و ارتقای توانمندی شغلی – شامل مطالعه كتب و مجلات مدیریت فنی و تخصصی – زمانی را اختصاص دهید و همیشه در صدد ارتقای دانش و مهارت خود باشید . مطالعه شما را با محققان ، متخصصان ، رهبران و انسان های موفق آشنا می كند . ۶۹ - همیشه در صدد افزودن به ارزش زندگی دیگران باشید . كیفیت زندگی همكاران و خود و مردم را بهبود ببخشید . ۷۰ - همیشه از خود سوال كنید چگونه می توانم بر كیفیت زندگی مردم بیفزایم ، در بهبود زندگی خودم ، مردم و كاركنانم موثرتر باشم و تاثیر عمیق بگذارم و خدمت با كیفیت تری عرضه كنم ؟ این سوال باید در تمام سازمان ما جاری باشد . ۷۱ - در محیط سازمانی ما باید بهترین نوع روابط سالم انسانی در عالی ترین سطح خود برقرار باشد . ۷۲ – به آنچه مطلوب شماست ، بیندیشید و در جهت كسب آن تلاش كنید نه از آنچه می ترسید . ۷۳ - تمام ثروت ها از اندیشه انسان ناشی می شود . ۷۴ - اگر در جهان كسی به هدفی رسیده ، من هم می توانم برسم ؛ به شرط آنكه وقت و بهای آن بپردازم . ۷۵ – زندگی چون رودخانه است كه همیشه جریان دارد ، بیش تر مردم سرنوشت زندگی خود را به دست جریان آب می سپارند ؛ موقعی بیدار می شوند كه به لب پرتگاه رسیده اند – پرتگاه عمر ، زندگی علمی ، اقتصادی جسمی ، احساسی ، خانوادگی ، اجتماعی و ... – راه حل آن است كه از قبل طرح و نقشه ای برای زندگی بریزید و تصمیم گیری و اقدام به آن را پیشه كنید . ۷۶ - بزرگ ترین سرمایه شما همكاران تان هستند و راه موفقیت ، مشاركت فكری ، تخصصی و استفاده بهینه از تمام توان فكری ، تخصصی و جسمی آنان است . ۷۷ – كلید موفقیت در زندگی آن است كه راه های بیش تری را برای خود باز كنید ؛ درهای بیش تری را بزنید و طرح ها و نقش های متفاوتی را امتحان كنید تا به موفقیت های بیش تری دست یابید . اگر یك برداشت و یك راهكار در زندگی داشته باشید ، مثل ماشینی می مانید كه فقط یك دنده داشته باشد . ۷۸ - قدرت عبارت است از توان ایجاد ارتباط و نفوذ در دیگران . ۷۹ - افراد موفق ، مشكلات را جزیی ، گذرا ، موقتی و بیرونی می دانند ، افراد شكست گرا مشكلات را بزرگ می كنند و دایمی می پندارند .۸۰ - ایمان ، باعث شور و شوق و حركت می شود ، زیرا برای رسیدن به هدف های بزرگ به شور و شوق ، تدبیر ، پشتكار و اشتیاق فراوان و ایمان و توكل به خدا نیاز است . ۸۱ - معیارهای بالاتری برای زندگی ، سازمان و كشورتان برگزینید . ۸۲ - عقاید و رفتارهای بازدارنده خود و همكاران تان را كنار بگذارید و توانایی ها را به كار بگیرید . ۸۳ - برای ایجاد انگیزه در كاركنان راه های متفاوتی است ؛ شامل ترس از تنبیه ، كمك مالی ، تشویق ، رشد و پرورش توانایی و شخصیت افراد . این عامل ، بهترین عامل است كه به جوشش درونی منجر شده ، عشق به كار و خلاقیت را زنده می كند . ۸۴ - تقویت رفتار باید فوری انجام شود كه اگر كسی كار مفیدی انجام داده است و سزاوار تشویق است ، فوری او را تشویق كنید . ۸۵ - باید از خود بپرسید نهایت آرزوی ما از زندگی حرفه ای و شخصی چیست ؟ ۸۶ - در پنج یا ده سال آینده ، چه می خواهند بشوند ؟ به كدام موفقیت فردی ، خانوادگی ، حرفه ای و سازمانی می خواهند برسند ، من چگونه سازمانم را برسانم ؟ ۸۷ - همیشه ۹۰ در صد وقت خود را صرف پیدا كردن راه حل مشكلات كنید و ۱۰ در صد بقیه را صرف خود مشكل كنید ؛ متاسفانه بیشتر مردم عكس این عمل می كنند ؛ یعنی همیشه در غم مشكلات به سر می برند . ۸۸ - از خود بپرسید مهم ترین عاملی كه سازمان مرا مشغول می كند ، كدام است و بهترین عاملی كه زندگی فردی ، خانوادگی و حرفه ای ، مرا دگرگون می كند ، كدام است ؟ ۸۹ - همیشه پیشرفت های بشری در اثر طرح سوالات تازه كسب شده است . ۹۰ - چگونه می توانم از شرایط موجود بهره برداری بهتری بكنم ؟ ۹۱ - آن كس كه نتواند بپرسد ، نمی تواند زندگی كند . ۹۲ - این سوالات مهم را از خود بپرسید : در حال حاضر ، چه چیزی در سازمان من مایه افتخار من و همكارانم است ؟ به چه چیزی در زندگی فردی ام افتخار می كنم ؟ از چه چیزی لذت می برم ؟ ۹۳ - افكار منفی در حكم علف های هرزی هستند كه ذهن ما را به خود مشغول می كنند . لذا با مهارت و قدرت باید الگوی ذهنی منفی را در هم بریزید و افكار منفی را از ذهن پاك كنید و افكار مثبت ، یعنی باغ ذهن تان را پر از گل های زیبا و با طراوت سازید . ۹۴ - باید تلاش كنید كه ارزش های خود و همكاران تان را شناسایی كنید ؛ زیرا رمز موفقیت هر فرد آن است كه در جهت تامین ارزش های خود زندگی را شكل دهد ؛ یعنی هر فرد بر مبنای معیارها و ملاك های سازمان خود تلاش كند و این هنر مدیر است . ۹۵ - تلاش كنید فهرستی از ارزش های خود تهیه كنید . ۹۶ - از خود بپرسید چگونه می توانم بیش از پیش منشا اثر باشم ؟ ۹۷ - اگر به نظر خود خوراك فكری – مطالعه و تفكر پیرامون آن – ندهید ، ناچار دست دوم و سوم و ... خواهید شد . پس باید خود را هر چه بیشتر در معرض مطالعه ، تجربه و اطلاعات قرار دهید . ۹۸ - از خود بپرسید كه من – چه به لحاظ اعتقادی و چه به لحاظ حرفه ای و ... – كیستم ؟ آنچه به ذهن شما می رسد ، روی كاغذ بیاورید . ۹۹ - هدف شما هر چقدر والا باشد ، به خود بقبولانید كه می توانید به آن برسید . ۱۰۰ - انسان می تواند با تغییر نحوه تفكر خود زندگی و سرنوشت خود را تغییر دهد . ۱۰۱ - بیشتر مردم در اوقاتی موفق می شوند كه مردم دیگر آن اوقات را به هدر می دهند . ۱۰۲ - همان طور كه طلا بدون ساییدن و صیقل دادن طلا نمی شود ، انسان هم بدون تحمل سختی كامل نمی شود . ۱۰۳ - هرگز نباید به آنچه به دست آورده اید ، قانع شوید ؛ بلكه پیوسته و مستمر در صدد پیروزی ها و موفقیت های جدید باشید . ۱۰۴ - مدیر باید بیشترین وقت آزاد را در اداره داشته باشد نه آنكه كمترین وقت را . ۱۰۵ - برای انجام كار باید مسوولی را با قید زمان پایان كار تعیین كنید . ۱۰۶ - به كاركنان بگویید روی مساله فكر كنند و پیشنهاد مكتوب بیاورند . ۱۰۷ - بهترین شیوه رشد و مسوولیت پذیری افراد واگذاری كار و اختیار و مسوولیت دادن به آنان است . ۱۰۸ - كار را توصیف كنید ؛ برای آن مسوول انتخاب نمایید ، زمان برای انجام آن تعیین كنید و نظارت مستمر داشته باشید . ۱۰۹ - یكی از عوامل بازدارنده در كارها ترس از شكست است . ۱۱۰ - در بعضی از كارها باید ریسك كرد و دل به دریا زد . ۱۱۱ - امنیت شغلی افراد در گرو توانایی و ارتقای كاری آنان است . ۱۱۲ - اشتیاق رونق بخش زندگی است . بدون داشتن شوقی در سر ، موفق نمی شوید . ۱۱۳ - هر تغییری در زندگی را باید از ذهن و فكر آغاز كرد . ۱۱۴ - بسیاری از افراد ۹۰ در صد مطلوب های زندگی را فراموش می كنند و به ۱۰ در صد نامطلوب ها می اندیشند و می پردازند و لذا همیشه در گرفتاری و ناراحتی به سر می برند . ۱۱۵ - همیشه نباید به آنچه ندارید بیندیشید و از آنچه كه دارید ، غفلت كنید . ۱۱۶ - عبادت ، شادی ، لذت ، احساس موفقیت ، تفریح و گردش ، ورزش ، ارتباط با خانواده و همكاران را به زندگی خود راه دهید . جهان در حال ذكر ا... ، نغمه خوان و رقص كنان و پای كوبان به پیش می رود . ۱۱۷ - اگر خود را دوست بدارید ، دیگران را هم دوست خواهید داشت . خویشتن دوستی و عزت نفس ، نیرومندترین اصل حیات است . ۱۱۸ - آنان كه قلب شان آشیانه عشق و محبت است ، از چنان قدرتی برخوردارند كه هیچ نیرویی توان مقابله با آنان را ندارد . ۱۱۹ - موضوع ، حجم و اهمیت كار خود را با همسرتان در میان بگذارید تا از ایجاد درگیری خانوادگی جلوگیری شود . ۱۲۰ - زمام امور خود به دیگران سپردن ، سبب شرمندگی است . ۱۲۱ - هر شب قبل از خواب مهم ترین مساله یا كارهای فردای خود را در ذهن مرور كنید . ۱۲۲ - در پایان هر هفته عملكرد هفته را ارزیابی و برنامه هفته آینده را در دفتری یادداشت كنید . ۱۲۳ - فهرست كارهای مهم را بنویسید و همه روزه از خود سوال كنید چه میزان از وقت كاری من صرف امور مهم شده است . ۱۲۴ - تنبلی یك عادت است ، می شود آن را با تكنیك تغییر داد . ۱۲۵ - در دفتر یادداشت خود فهرست موانع رسیدن به اهداف خود را بنویسید . ۱۲۶ - در زمینه های زندگی فردی ، خانوادگی و حرفه ای اهداف دهساله ، پنجساله ، دوساله ، یكساله ، یكماهه ، هفتگی و روزانه برای خود داشته باشید . ۱۲۷ - زندگی ما اثر هنری ماست . ۱۲۸ - سرچشمه و منبع توانایی در خود شماست ؛ این را خداوند در نهادتان به ودیعه گذاشته است ، باید از داشتن آن احساس ارزشمندی كنید . ۱۲۹ - افكار ، باورها و تصویرهای ذهنی ما بزرگ ترین سرمایه ما هستند و بهترین دوست هر كس تصویر ذهنی خود اوست . ۱۳۰ - زندگی باید با شور و هیجان ، هدف دار ، با روح و نشاط باشد . باید بدانیم و سوال كنیم چه كسی هستیم ؟ كجا می رویم و برای بهبود كیفیت زندگی فردی ، خانوادگی و سازمانی چه كاری از دست ما ساخته است ؟ ۱۳۱ - رنج و كسالت و داشتن تصویر منفی از زندگی نباید سر تا سر وجود ما را تسخیر كند . ۱۳۲ - قدرت تصویر ذهنی ، تعیین كننده موفقیت ها و ناكامی های هر فرد است . تصویر مثبت از ما انسانی قدرتمند می سازد . ۱۳۳ - یاد بگیرید كه از زمان به نحو مطلوب استفاده كنید . ۱۳۴ - احساسات خود را بروز دهید و در دل حبس نكنید . ۱۳۵ - از تحقیر كردن ، مچ گیری ، ملامت كردن ، مخالفت كردن ، تحكم و تحمیل كردن بپرهیزید . احساس مهم بودن ، محترم بودن و محبوب بودن را در خود و دیگران پرورش دهید . ۱۳۶ - چهره شاد و نگاه مشتاقانه همراه با تبسم ، می تواند هر كس را به خود جلب كند . ۱۳۷ - هنر گوش دادن موثر را بیاموزید . ۱۳۸ - از این كه در نظر افراد ، اشخاص مرموزی شناخته شوید ، باید پرهیز كنید چون با این روش نخواهید توانست دوستی آنان را جلب كنید و در نتیجه تنها و منزوی خواهید شد . ۱۳۹ - به كاركنان بگویید كه چه احساس شیرینی در مورد كار درست آن ها دارید . ۱۴۰ - ملاك موفقیت ما به دست آوردن دل افراد و مردم است . ۱۴۱ - پیروزمندان تشنه آموختن ، امین و درستكارند ؛ خود را با مشكلات و مسایل تطبیق می دهند ؛ پیوسته بر موفقیت های گذشته تمركز می نمایند ؛ شكست ها را به دید تجربه نگاه می كنند ؛ موفقیت ها را در نظر خود حك می كنند ؛ افكار مثبت را در ذهن خود پرورش می دهند ؛ شخصیت خود را كمال می بخشند و در حد استانداردهای بالا نگاه می دارند ؛ آنان خود ناخدای كشتی زندگی شان هستند ؛ حوادث را به وجود می آورند ؛ حصار شكنند ؛ همیشه به راه حل ها می اندیشند نه به خود مشكل ؛ هدف دارند و فهرست اهداف و فعالیت هایی را كه باید انجام دهند ، همیشه به همراه دارند . ۱۴۲ - فرد بی هدف ، مثل كشتی بدون راهنما ست . ۱۴۳ - ارج گذاشتن به دیگران بهترین وسیله برقراری ارتباط با آنان است . ۱۴۴ - شما همانی می شوید كه فكر می كنید . ۱۴۵ - تلاش كنید قسمتی از وقت خود را صرف پیشگیری از بروز مشكلات كنید . ۱۴۶ - قسمتی از امور را به افراد توانا تفویض كنید ، ولی بر عملكردشان نظارت داشته باشید . ۱۴۷ - آموزش مداوم را یكی از وظایف خود بدانید . ۱۴۸ - موفقیت شما به دو عامل بستگی دارد . - انجام وظایف خود به نحو احسن - سازماندهی مناسب نیروی انسانی و تفویض اختیار به آنان . ۱۴۹ - فهرست وظایف خود را هر چند وقت مرور كنید . ۱۵۰ - در تمام اوقات خدا را بر همه اعمال خود حاضر و ناظر بدانید . ۱۵۱ - روش اداره جلسه ، تهیه صورتجلسه ، پیگیری كارها و تعیین موضوع جلسه را بیاموزید . ۱۵۲ - روش تهیه گزارش های علمی – تحلیلی ، تفصیلی و كوتاه را بیاموزید و تلاش كنید همكاران شما در سازمان تان آن را بیاموزند . ۱۵۳ - كم كاری كاركنان یكی از مهم ترین دلایل ركودهاست كه عامل آن مدیران هستند . ۱۵۴ - مدیریت شما با عملكردتان سنجیده می شود . ۱۵۵ - از كاركنان و مدیران بخواهید به طور اداری مشكلات مهم واحد را فهرست و راه حل های مورد نظرشان را هم ارایه نمایند . تا زمانی كه مشكل حل نگردیده است ، همیشه آن را تكرار كنید و در صفحه خلاصه گزارش با خط درشت بنویسید . ۱۵۶ - برای حل مشكلات واحدهای سازمان ، گروهی كارشناس را مامور كنید تا به بررسی مشكل پرداخته ، راه حل ارایه نمایند . ۱۵۷ - گروه کارشناس مامور بررسی و ارایه راه حل مشکلات به عنوان یك منبع اندیشه كاری و یك ابزار حل مساله در مدیریت شما خواهند درخشید . ۱۵۸ - مدیریت باید كارش را انجام دهد و لو مشكلات فراوان باشد ، راه حل ها هم فراوانند . ۱۵۹ - فضای یادگیری ، خلاقیت نوآوری ، تلاش ، انضباط ، سختكوشی ، ارتقای توانایی و رقابت سالم را در سازمان خود فراهم كنید . ۱۶۰ - تلاش كنید كه افراد توانا ، با تجربه ، با انگیزه ، مجرب ، عاشق كار ، كسانی كه در پی رسیدن به اهداف سازمانی شما هستند ، با هوش ، با معلومات و متخصص را جذب و سازماندهی نمایید و قدرشان را بدانید . ۱۶۱ - همیشه از انتقاد سازنده استقبال كنید ؛ به افرادی كه فكر جدید دارند ، جایزه بدهید . بهتر است اشتباهات شما را همكاران تان تذكر دهند . ۱۶۲ - اگر فكر می كنید فردی مستحق تذكر و تنبیه است ، سعی كنید این كار خصوصی انجام شود . ۱۶۳ - كار كردن برای كسی كه او را تحسین می كنید و برای وی احترام قایل هستید خوشایند و دلپذیر است . ۱۶۴ - كارها را تقسیم كنید به ؛ مهم و فوری ، مهم اما غیر فوری ، فوری اما غیر مهم ، كم اهمیت و غیر فوری ، بیهوده و وقت گیر . ۱۶۵ - روش كار : - فهرست اهداف دراز مدت خود را بنویسید . - درجه اولویت این اهداف را تعیین كنید و مقابل هر هدف بنویسید . - فهرست كارهای لازم برای نیل به اهداف با اولویت « یك » را تهیه كنید . - درجه اولویت این كارها را تعیین كنید و كارهای با اولویت « یك » را مشخص نمایید . - برنامه زمانی انجام كارهای مشخص با اولویت « یك » را تهیه كنید . - كارهای با اولویت « یك » را طبق برنامه انجام دهید .۱۶۶ - برای صرفه جویی در وقت ، شما می توانید : الف – بار كاری تان را كم كنید ؛ - تفویض اختیار كنید . - به درخواست های ناروا نه بگویید . - كوله بار وظایف دیگران را به پشت نگیرید . ب – تند تر كار كنید ؛ - جلو راهزنان وقت خود را بگیرید - كارهایتان را از روی « چك لیست » انجام دهید . - درجه اولویت هر كار را تعیین ، و به ترتیب اولویت كار كنید . - از آخرین تكنولوژی موجود بهره بگیرید . - به گردش كاغذ در محل كارتان نظم بدهید . - روز به روز سعی كنید بهتر گوش كنید . - برای فكر كردن وقت كافی در برنامه تان بگنجانید . ۱۶۷ - راهزنان وقت : - عدم برنامه ریزی - در نظر نگرفتن اولویت ها - تعهد كار بیش از اندازه - شتابزدگی در كارها - خودداری از تفویض اختیار - شركت در جلسات غیر ضروری - مدیریت در بحران - نداشتن قاطعیت در تصمیم گیری - انجام كارهای دون پایه - سلام و تعارف بیش از اندازه با دیگران - تلفن های مزاحم و طولانی - مطالعه مطالب غیر ضروری و كم اهمیت - پذیرایی از مهمان های ناخوانده - مشغول شدن به كارهای كم اهمیت ۱۶۸ - نمونه های « دزدی » وقت : - دیر آمدن و زود رفتن - وقت ناهار طولانی - وقت استراحت / چای طولانی - تمارض ( مرخصی استعلاجی ) - تلفن های خصوصی زیاد - كارها را به اضافه كاری كشاندن - گفتگوهای خصوصی زیاد با همكاران - مطالعه روزنامه و كتاب نامرتبط با كار - انجام كارهای خصوصی - وقت گذرانی های بیهوده ۱۶۹ - سفارش های صاحب نظران در باره مدیریت صحیح زمان : - دستیابی به موفقیت در زندگی منوط به اجرای اصل « حذف و انتخاب » است : انتخاب بین كارهای با ارزش و بی ارزش . اگر می خواهید وقت كافی برای انجام كارهای با ارزش پیدا كنید ، باید همه كارهای بی ارزش را از برنامه زندگی تان حذف كنید . - هر گاه آموختید كه چگونه در مقابل درخواست های ناروای دیگران بدون احساس گناه « نه » بگویید ، وقت و انرژی كافی برای رسیدن به اهداف با ارزش خود پیدا خواهید كرد . - وقت عامل اساسی موفقیت : در وقتتان صرفه جویی و آن را عاقلانه سرمایه گذاری كنید . - همیشه از خود بپرسید كجا و چگونه می توانم با صرف كمترین وقت بیشترین بازدهی را بدست آورم . - بخاطر داشته باشید كه دلیل شكست بسیاری از طرح ها غلط بودن آن ها یا اجرای غلطشان نیست بلكه نامناسب بودن زمان اجرای آن هاست . - تخصیص وقت كم برای انجام یك كار به اندازه تخصیص وقت زیاد برای آن مضر است . - به محض آن كه در هر زمان بهترین كاربرد وقت خود را تشخیص دادید ، در انجام آن لحظه ای درنگ نكنید . - برای صرفه جویی در وقت ، كارهایتان را هنگامی انجام دهید كه دیگران به فكر آن هم نیستند . - طبق اصل ۸۰ / ۲۰ ، از هر ده كاری كه باید انجام دهید دوتای آن ۸۰ در صد از نتیجه مطلوب تان را عاید می كند . آن دو كار را مشخص كنید ، به آن ها اولویت بدهید ، و با یك برنامه ریزی درست فورا ً به انجام آن ها اهتمام ورزید . - بدانید دنبال چه هستید ، برای آن برنامه داشته باشید ، و طبق برنامه خود عمل كنید . • سفارش های آقای « لیكین » در باره مدیریت زمان : - اهداف خود را بنویسید و درجه اولویت آن ها را تعیین كنید . - فهرست كارهای روزانه تان را با قید درجه اولویت تنظیم كنید . - هر روز را با كارهای مهم ( نه كم اهمیت ) شروع كنید . - همیشه از خود بپرسید : « هم اكنون ، بهترین كاربرد وقت من چیست ؟ » - هر ورق كاغذ را فقط یك بار از زیردستان بگذرانید . - كاری را كه قرار گذاشته اید انجام دهید ، همین حالا شروع كنید . ۱۷۰ - آموزش به كاركنان كمك می كند تا آن چیزی را كه برای شغل خود مورد نیاز دارند فراگیرند و از این طریق به سطح مطلوبی از عملكرد دست یابند . ۱۷۱ - آموزش كاركنان باعث كاهش هزینه های مواد اولیه و تولیدات شده و جلوی اتلاف وقت ، هزینه و سرمایه را می گیرد و كیفیت محصولات و خدمات را بالا می برد . ۱۷۲ - آموزش در كاركنان انگیزه ایجاد می كند . ۱۷۳ - آموزش كمك می كند تا غیبت و اخراج كاركنان ، حوادث و سوانح در محیط كار ، نارضایتی و شكایت و درگیری های سازمان كاهش یابد . ۱۷۴ - آموزش به توسعه مهارت های فردی ، روش های بهتر و روابط حسنه در محیط كار كمك می كند . ۱۷۵- پرسش های مدیریتی : - چه می خواهیم انجام دهیم ؟ ( منظور و مقصود اصلی / هدف ) - چگونه می خواهیم به نتیجه برسیم ؟ ( روش انجام كار ) - چه امكاناتی در اختیار داریم ؟ ( شرایط ) - زمان مورد نظر چه مدتی است ؟ ( حدود ) - نحوه پیگیری و نظارت چگونه است ؟ ( معیارها ) ۱۷۶ - گذشته را باید خواند در گذشته نباید ماند . ۱۷۷ – مدیران برجسته ساخته می شوند ، خلق نمی شوند . ۱۷۸ - ارزش ذره ای تصویرسازی در ذهن از رطلی عملكرد بیش تر است . ۱۷۹ - مردم برای سازمان ها مساله ساز نیستند . سازمان ها برای كسانی كه مانع مسیر اهداف شان شوند ، مساله می سازند . ۱۸۰ - شكست اكثراً ناشی از نبود كارمایه است ، نه نبود سرمایه . ۱۸۱ - دانش تنها وسیله تولید است كه تابع « بازده نزولی » نمی شود . ۱۸۲ - شناخت انسان نسبت به گذشته و حال خود می تواند آینده او را تضمین كند . ۱۸۳ - یك خار تجربه ، به یك صحرای سراسر دانش و اطلاعات می ارزد . ۱۸۴ - وعده ها همه كذب است و ریا ولی انسان سخنی را كه مایل است بشنود می شنود و بقیه را ناشنیده می گیرد . ۱۸۵ - آدمی صفتی خاص را با عمل مداوم ، به شیوه ای خاص كسب می كند . ۱۸۶ - آنچه چرخ صنعت را به حركت در می آورد ، امید به پیشرفت است نه خود آن . ۱۸۷ - آن گاه كه عده ای گرد آیند ، آن كس كه حكیمانه ترین پند را به تو می دهد می تواند تو را رهنمون باشد . انسان تنها ، كاردانی كمتر و ذكاوت كم مایه تر دارد . ۱۸۸ - برای بیان حقیقت ، دو فرد دخیلند ، یكی گوینده و دیگری شنونده . ۱۸۹ - كم رنگ ترین جوهر از بهترین حافظه واضح تر است . ۱۹۰ - هیچ چیز آزار دهنده تر از رسیدن فردی دون پایه به مقامی بلند پایه نیست . ۱۹۱ - اگر قرار است مشاركت به عنوان ابزاری برای كمك به سعادت و سلامت انسان به كار رود ، باید به گونه ای باشد كه نه تنها تفاوت های موجود در دانش و توان افراد بلكه برتری عقل بر احساس در تصمیم گیری های سازمانی را مشخص كند . ۱۹۲ - برنامه ریزی چیزی است كه قبل از اقدام به كاری انجام می شود تا هنگام انجام آن دچار سردرگمی نشویم . ۱۹۳ - هیچ كس تسلیم زور نمی شود مگر جبری در میان باشد . ۱۹۴ - رفتار انسانی برای شكل گیری و بروز خود سه مرحله را پشت سر می گذارد . ابتدا شناخت و بینش برای انسان پیدا می شود و به دنبال آن یك گرایش متناسب با آن شناخت در نفس و روان وی پدید می آید كه اصطلاح فنی آن همان « ارزش ها » است . این شناخت ها و ارزش ها با هم شكل عمل را تعیین می كنند و در رفتار منعكس می شوند . ۱۹۵ - به هر فرد به طور یكسان پاداش ندهید . ۱۹۶ - آگاه باشید كه واكنش نشان ندادن ( بی اعتنایی كردن ) می تواند اصلاح كننده رفتار باشد . ۱۹۷ - مطمئن باشید كه به كارمند خود گفته اید چه رفتاری مورد تقویت قرار خواهد گرفت . ۱۹۸ - مطمئن شوید كه به كارمندان خود گفته اید چه كاری غلط است . ۱۹۹ - افراد را در حضور دیگران مجازات نكنید . ۲۰۰ - منصف باشید . ۲۰۱ - سپردن كارها به زیردستان علی رغم مشكلاتی كه به وجود می آورد ، مع الوصف نتایج خوب و ثمرات شیرینی به دنبال دارد . اما ضروری است به نكات زیر دقیقا توجه شود : ▪ مفهوم تفویض اختیار به درستی روشن و درك شود . ▪ اهداف و مقاصد آن مشخص شود . ▪ قابلیت ها و خصوصیات زیردستان شناخته شود . ▪ تفاهم و توافق وجود داشته باشد ، توافق و تفاهم كامل روی ضوابط بین تفویض كننده اختیار و دریافت كننده وجود داشته باشد . ▪ تفهیم و تصحیح اشتباهات صورت پذیرد . ▪ آموزش و تفهیم زیردستان برای آمادگی و تقبل اختیارات بیش تر عملی گردد . ▪ نظر به این كه رفتار افراد تحت تاثیر نگرش های آن ها قرار دارد و با توجه به الزامات تفویض اختیار كه بدان اشاره شد تقریب نگرش ها در اولویت می باشد . ۲۰۲ - به موارد زیر پاداش ندهید : ▪ راه حل مقطعی ( مسكن فوری ) ▪ اجتناب از ریسك ( مخاطره ) ▪ اطاعت كوركورانه ▪ فلج كردن كار با تجزیه و تحلیل ( دست و پا گیر ) ▪ نمایش كار ▪ پیچیدگی غیر لازم ▪ نق زدن و جار و جنجال راه انداختن ▪ سرعت در كار ( كمیت كار ) ▪ تهدید به ترك خدمت ▪ تك روی ( كار فردی ) ۲۰۳ - به موارد زیر پاداش دهید : ▪ راه حل اساسی . ▪ ریسك پذیری ( ریسك هوشمندانه را تشویق كنید ) . ▪ خلاقیت كاربردی ( به نوآوری ها پاداش بدهید ) . ▪ اقدام قاطع . ▪ كار برجسته . ▪ ساده كردن كار . ▪ رفتار آرام و موثر ( اثربخش ) . ▪ كیفیت كار . ▪ وفاداری به سازمان ( تعهد ) . ▪ كار تیمی ( گروهی ) . ۲۰۴ - هر وقت كاری انجام شده است ، به وسیله آدمی كه در كارش هدف و تعصب و احساس رسالت داشته تحقق یافته است . ۲۰۵ - بهترین راه آماده شدن برای فردا این است كه كار امروز را عالی انجام دهیم . ۲۰۶ - شما افراد را اداره نمی كنید ، آن ها را هدایت می كنید . ۲۰۷ - هر كس زمانی بهتر كار می كند كه آن كار نفعی برایش داشته باشد . ( توجه به منافع واهداف فرد و سازمان ) . ۲۰۸ - بدترین افراد در دنیا كسانی هستند كه می دانند وظیفه شان چیست ولی انجامش نمی دهند . ۲۰۹ - كسانی كه در انتظار زمان نشسته اند آن را از دست خواهند داد . ۲۱۰ - غالبا از نادانی وحشتی نداریم ، از این كه ما را نادان بدانند می ترسیم . ۲۱۱ - هرگز نمی توان با آدم های كوچك ، كارهای بزرگ انجام داد . ۲۱۲ - مرد بزرگ با روی خوش رد می كند و مرد كوچك با روی ترش می پذیرد . ۲۱۳ - اگر در باره آینده نیندیشید یقینا آینده ای هم نخواهید داشت . ۲۱۴ - برای كسی كه آهسته و پیوسته می رود هیچ راهی دور نیست . ۲۱۵ - برای آن كه پیش روی قاضی نایستی پشت سر قانون راه برو . ۲۱۶ - اگر می خواهید مردم حرف شما را باور كنند از خود سخن مگویید . ۲۱۷ - تصمیم گیری های مكرر ، نشانه شخصیت قوی نیست . ۲۱۸ - موفقیت در كار یعنی استفاده مطلوب از زمان . ۲۱۹ - مدیر منطقی باید از قدرت تحلیل منطقی نیز برخوردار باشد . ۲۲۰ - مشكل وقتی وجود دارد كه بین آنچه اتفاق می افتد و آنچه مورد نظر است تفاوت دیده شود . ۲۲۱ - برای مقابله با مشكلات به یك راه اكتفا نكنید . ۲۲۲ - بهتر است دوباره سوال كنی تا این كه یك بار راه اشتباه بروی . ۲۲۳ - عدم ساماندهی مانند سوار شدن به چرخ و فلك است زیرا پس از توقف متوجه می شوید باز در جای اول هستید . ۲۲۴ - زمان را نه می توان خرید ، نه ذخیره كرد و نه متوقف ساخت . ۲۲۵ - مدیریت یعنی انجام كار توسط دیگران . ۲۲۶ - انسان بی هدف تابع حوادث و پیشامدها است . ۲۲۷ - دست به دست كردن آدم را در جاده شاید سرگردان می كند و او را به خانه « هرگز » رهنمون می سازد . ۲۲۸ - اگر به نتیجه كار خود اعتقاد داری سعی كن به هیچ انتظاری پاسخ ندهی . ۲۲۹ - آنكه بیش تر مشورت می كند كمتر اشتباه می كند . ۲۳۰ - باید از كار كوچك شروع كنید تا سازمانی بزرگ بسازید . ۲۳۱ - هرگاه مشكلی را مطرح می كنید برای رفع آن هم راه حلی پیشنهاد كنید .۲۳۲ - عصبانیت فرآیند حل مشكل را كند می كند . ۲۳۳ - به خلاقیت كاربردی به جای اطاعت كوركورانه پاداش دهید . ۲۳۴ - وقتی مردد هستید انجام كار را به تعویق بیاندازید . ۲۳۵ - نه قهرمان وقت شناسی باشید و نه قربانی وقت . ۲۳۶ - نحوه رفتار شما با رئیستان به او می آموزد كه با شما چگونه رفتار كند . ۲۳۷ - قدردانی و پول دو تا از مهم ترین پاداش های قوی هستند . ۲۳۸ - اشخاص كم تجربه پول را آخرین علاج مشكلات می دانند . ۲۳۹ - كیفیت جامع یعنی درست انجام دادن همه كارها در همان بار اول . ۲۴۰ - اگر خودتان را برای آینده آماده نسازید به زودی متوجه خواهید شد كه مدیری متعلق به گذشته هستید . ۲۴۱ - وقتی توبیخ را با تمجید پایان می دهید افراد در باره رفتار و عملكرد خود فكر می كنند نه رفتار و عملكرد شما . ۲۴۲ - به عنوان یك مدیر مهم نیست كه در حضور شما چه می گذرد بلكه مهم آن است كه در غیاب شما چه می گذرد . ۲۴۳ - چیزی بنام شكست وجود ندارد و آنچه به دست می آید نتیجه است و بس . ۲۴۴ - كارهای بدون هدف مشخص نتیجه مشخصی هم ندارند . ۲۴۵ - در مدیریت اعتماد به نفس مهم و اعتماد به دیگران ضروریست . ۲۴۶ - اگر همان كاری را انجام دهید كه همیشه انجام می دادید همان نتیجه ای را می گیرید كه همیشه می گرفتید . ۲۴۷ - ما زمان را تلف نمی كنیم زمان است كه ما را تلف می كند . ۲۴۸ - همیشه باید دنبال خطای سیستم بود نه خاطی . ۲۴۸ - تغییرات غیر اصولی هرج و مرج ایجاد می كند و تغییر نكردن پوسیدگی . ۲۴۹ - مدیریت برای نگهداری وضع موجود نیست بلكه برای تغییر آن است . ۲۵۰ - یك پیش بینی غلط باعث یك برنامه ریزی غلط می شود . ۲۵۱ - گوش شنوا زیر بنای مهارت های ارتباطی است . ۲۵۲ - هر چه تعداد خدمتكاران كمتر باشد نوع خدمت بهتر خواهد بود . ۲۵۲ - كاری را كه خوب شروع شده می توان نیمی از آن را پایان یافته تلقی نمود . ۲۵۳ - مردان شجاع فرصت می آفرینند و ترسوها و ضعیفان منتظر فرصت می نشینند . ۲۵۴ - كسی كه بیش از همه در وعده دادن تعلل می ورزد بیش از همه به وعده خود وفادار است . ۲۵۵ - وقتی انسان اطمینان چندانی به خود ندارد دیگران نیز انتظار زیادی از او نخواهند داشت . ۲۵۶ - كارهای هوشمندانه را پاداش دهید هر چند همراه با خطا باشد . ۲۵۷ - از فعالیت های بزرگ نهراسید زیرا هر فعالیت بزرگی را می توان به فعالیت های كوچك تری تقسیم كرد . ۲۵۸ - رئیس می گوید من مدیر می گوید ما . ۲۵۹ - رییس افراد را وادار به كار می كند مدیر به افراد در كارها الهام می بخشد . ۲۶۰ - كامیابی و موفقیت امروز نتیجه تلاش و كوشش دیروز است . ۲۶۱ - هرگز كاری را كه امروز قادر به انجامش هستید به فردا موكول نكنید زیرا امروز همان فردایی است كه منتظرش هستید . ۲۶۲ - اراده ضعیف همواره به صورت حرف و گفتار خودنمایی می كند اما اراده قوی در عمل . ۲۶۳ - دشوارترین قدم همان قدم اول است . ۲۶۴ - همواره به یاد داشته باشید آخرین كلید باقی مانده شاید بازگشاینده قفل در باشد . ۲۶۵ - آنچه هستید بهتر شما را معرفی می كند تا آنچه می گویید . ۲۶۶ - از فواید كار این است كه روزها را كوتاه و عمر را دراز می كند . ۲۶۷ - از آهسته رفتن نترس از ایستادن بترس . ۲۶۸ - هرگز چیزی تغییر نیافته این ماییم كه عوض می شویم . ۲۶۹ - رمز سلامتی ، قرار دادن كمی هیجان بجای آسایش است . ۲۷۰ - یك روز را سیصد و شصت و پنج بار تكرار نكنیم . ۲۷۱ - برای شنا كردن در جهت مخالف رودخانه سخت كوشی لازم است و گرنه هر ماهی مرده ای می تواند در جهت آب حركت كند . ۲۷۲ - اگر بخواهید وقت خود را صرف پاسخوگویی به انتقادات دیگران نمایید دیگر فرصتی برای انجام كار ندارید . ۲۷۳ – هر كس كاری می كند هر قدر هم كوچك ، در معرض خشم كسانی است كه كاری نمی كنند . ۲۷۴ - از مخالفت نهراسید بادبادك هنگامی بالا می رود كه با باد مخالف مواجه می شود . ۲۷۵ - كسی كه به امید شانس نشسته باشد سال ها قبل مرده است . ۲۷۶ - انسان تا حصار اطراف خود را خراب نكند نمی داند كه زندانی بوده است . ۲۷۷ - آفتاب به گیاهی حرارت می دهد كه سر از خاك بیرون آورده باشد . ۲۷۸ - تنها سرمایه ما وقت است كه اگر رفت دیگر بر نمی گردد . ۲۷۹ - ایجاد یك نام بزرگ و مشهور آسان تر است تا نگهداری آن . ۲۸۰ - در عالم هیچ افراطی خوب نیست مگر افراط در حق شناسی . ۲۸۱ - سخن گفتن احتیاج است گوش دادن هنر . ۲۸۲ - یا خاموش باش یا حرفی بزن كه از خاموشی بهتر است . ۲۸۳ - كم دانستن و بد بیان كردن مانند پول نداشتن و زیاد خرج كردن است . ۲۸۴ - شما بدون تسلط بر خود نمی توانید فاتح دیگران باشید . ۲۸۵ - كسانی كه نمی توانند فرصت كافی برای تفریح بیابند دیر یا زود وقت خود را صرف معالجه می كنند . ۲۸۶ - زندگی كوتاه تر از آن است كه شما بخواهید وقت خود را صرف تشویش و نگرانی كنید . ۲۸۷ - بی ثمرترین روزها روزی است كه نخندیده باشیم . ۲۸۸ - انسان زاییده شرایط نیست بلكه خالق آن ها است . ۲۸۹ - بزرگ ترین توفیق ها نصیب كسانی شده كه تن به بزرگ ترین مخاطرات داده اند . ۲۹۰ - معمولا افراد آنچه را دوست دارند ، می شنوند نه آنچه را كه گوینده می گوید . ۲۹۱ - افراد با ایمان قدرت دیدن كمك های خداوند را دارند . ۲۹۲ - آنكه مشورت می كند كمتر اشتباه می كند . ۲۹۳ - باید از كار كوچك شروع كنید تا سازمانی بزرگ بسازید . ۲۹۴ - در باره درخت بر اساس میوه اش قضاوت كنید نه بر اساس برگهایش . ۲۹۵ - مدیریت خوب هنری است كه مشكلات را ساده می سازد نه این كه چیزهای ساده را مشكل كند . ۲۹۶ - بهترین راه آماده شدن برای فردا این است كه كار امروز را عالی انجام دهیم . ۲۹۷ - مدیر با داشتن وفاداری به كاركنان ، وفاداری آنان را نسبت به سازمان بدست می آورد . ۲۹۸ - به شخصی كه یك جوجه به شما داده است از دادن یك بال خودداری نكنید . ۲۹۹ - مشتریان خود را همانقدر جدی بگیرید كه خودشان می خواهند . ۳۰۰ - یاد بگیریم كمتر صحبت كنیم تا زودتر به مقصد برسیم . ۳۰۱ - دانا به كار خود توكل می كند و نادان به آرزوی خویش . ۳۰۲ - آنهایی كه كار امروز را به فردا موكول می كنند مطمئناً كار فردا را نیز به روز بعد موكول خواهند كرد . ۳۰۳ - عروس زندگی كار است كه اگر بتوانی داماد این عروس شوی مسلما فرزندتان سعادت خواهد بود . ۳۰۴ - آدم نادان در كار همه دخالت می كند بجز كار خود . ۳۰۵ - در اندیشه آنچه كرده ای مباش در اندیشه آنچه نكرده ای باش . ۳۰۶ - آنجا كه نتوان قوانین را با پول و ثروت خرید سرزمین طلایی است . ۳۰۷ - مدیر افراد را اداره نمی كند بلكه آنها را هدایت می نماید . ۳۰۸ - سكوت گفتاری است كه هرگز دچار خطا و اشتباه نمی گردد. ۳۰۹ - اگر خاموش باشی تا دیگران به سخنت آرند بهتر كه سخن گویی و خاموشت كنند . ۳۱۰ - همانا گوینده ماهر همان شنونده زبردست است . ۳۱۱ - سخن دارویی را ماند كه اندك آن سود دهد و بسیارش كشنده است . ۳۱۲ - مانند مرد عمل فكر كن و مانند مرد فكر عمل نما . ۳۱۳ - آدم با هوش دردسرهای بزرگ را به دردسرهای كوچك تبدیل می كند و دردسرهای كوچك را از بین می برد . ۳۱۴ - بحران های بزرگ مردان بزرگ را به وجود می آورد . ۳۱۵ - كسی كه اندرز را ارزان رد كند ، طولی نمی كشد كه پشیمانی را با قیمت گرانی خریداری خواهد كرد . ۳۱۶ - آنكه می تواند نسبت به نیكی دیگران ناسپاس باشد از دروغ گفتن باك ندارد . ۳۱۷ - فایده ای كه عاقل از دشمنانش می برد بیش از سودی است كه نادان از دوستانش می برد . ۳۱۸ - از نزدیكی به كسی كه قادر به حفظ اسرار و رموز زندگی خود نیست پرهیز نما . ۳۱۹ - راز برده توست ولی وقتی كه آن را فاش كردی تو برده اش شوی . ۳۲۰ - آسان ترین راه برای از بین بردن افتخارات خودستایی است . ۳۲۱ - كسی كه سدهای دیرین را بیهوده شمارد و ویران كند بی گمان گرفتار فاجعه طغیان آب خواهد شد . ۳۲۲ - اگر هر روز راه را عوض كنی هرگز به مقصد نخواهی رسید . ۳۲۳ - هر شكست لااقل این فایده را دارد كه انسان یكی از راه هایی را كه به شكست منتهی می شود ، می شناسد . ۳۲۴ - برای دشمنانت كوره را آنقدر داغ مكن كه حرارتش خودت را هم بسوزاند . ۳۲۵ - رییس خطاكار را نشان می دهد مدیر خطا را . ۳۲۶ - رییس می گوید كار باید انجام شود ، مدیر می گوید كار چگونه انجام شود . ۳۲۷ - رییس توقع احترام دارد ، مدیر احترام را بر می انگیزد . ۳۲۸ - عضو اصلی و حیات بخش هر سازمان مدیریت آن است . ۳۲۹ - افراد موفق كارهای متفاوت انجام نمی دهند بلكه كارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند . ۳۳۰ - پیش از آن كه پاسخی بدهی با یك نفر مشورت كن ولی پیش از آن كه تصمیم بگیری با چند نفر . ۳۳۱ - بدون برنامه ریزی امكان كنترل وجود ندارد . ۳۳۲ - رمز موفقیت شما در این است كه كار و حرفه را استراحت خود قرار دهید . ۳۳۳ - پیشرفت افراد را مو< ارسال نظرسبد خرید شماسبد خالی است
اطلاع رسانیبرای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید اشتراک خبرنامهنویسندگانآمار
|