Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 دی 1403 - 19:35

رهنمودهای مدیریتی

رهنمودهای مدیریتی

آنچه در پی می آید مجموعه ی رهنمودهای مدیریتی در زمینه های مختلف می باشد که به دلیل اختصار و سهل الوصول بودن می توانند مورد استفاده مدیران سازمان ها قرار گیرند .
۱- به فعالیت و موفقیت های افراد پاسخ مثبت بدهید . بیشتر از تشویق استفاده كنید تا تنبیه .
۲- كارها و خدمات ارایه شده افراد را به نام خودشان ثبت و عرضه كنید . بگذارید همكاران احساس كنند كه به فكر و اندیشه آنان اهمیت داده می شود .
۳- هر روز از خود سوال كنید ، امروز چه مطلب تازه ای آموختم . چه مطالبی به دیگران آموختم و چه خدماتی برای اداره و حوزه ماموریتم انجام دادم .
۴- شرح وظایف تمام افراد – تمام رده ها – باید بالای سرشان نصب شود و هر روز به آن رجوع كنند .
۵- بیشتر از محاسن افراد صحبت كنید تا نقاط ضعف آن ها . تمام انسان ها بیشتر از غذا به تشویق و تمجید نیاز دارند .
۶- به جای محكوم كردن دیگران بكوشیم تا آن ها را بشناسیم و از دلایل آن چه ایشان انجام می دهند ، آشنا شویم . این عمل ، سودمندتر و مفیدتر از خرده گرفتن و انتقاد كردن است ؛ زیرا هیچ چیز برای كشتن استعداد هولناك تر از انتقاد مدیر از زیردستان نیست .
۷- میل انجام كار را در افراد به وجود آورید .
۸- محیط را طوری فراهم كنید كه افراد تشویق به یادگیری شوند و آموزش مستمر را در برنامه زندگی خود قرار دهند .
۹- آرزوهای بزرگ و آتش اشتیاق را در كاركنان خود ایجاد كنید و راه رسیدن به آن را به آنان نشان دهید .
۱۰- به مردم مهر بورزید آنان را دوست بدارید . آنان را با آغوش باز و با اشتیاق و تمجید بپذیرید و همچنین شریك اندوه همكاران و مردم باشید .
۱۱- پیوسته فكرهای بزرگ و عالی را در ذهن خود و كاركنان تان پرورش دهید .
۱۲- تبسم خرجی در بر ندارد ؛ آن را رایگان به خانواده ، همكاران و مردم اهدا كنید .
۱۳- هنر رهبری نمودن و شناخت احوال روحی و خواسته های مادی و معنوی همكاران تان را بیاموزید .
۱۴- اگر می خواهید دیگران از شما بیشتر رنجیده شوند ، هر گز به گفته آنان گوش ندهید و پیوسته از خود صحبت كنید . مطمئنا این خواسته یك مدیر موفق نیست .
۱۵- گوش كردن موثر را تمرین كنید و در این هنر ، گوش كردن را از مقالات و كتب مطالعه نمایید .
۱۶- اگر می خواهید با فردی ملاقات كنید ، از قبل در باره مشخصات كامل ، شخصیت و روحیات ، عقاید و پیشه او تحقیق كنید ، و فكر كنید چه چیزی او را می تواند علاقه مند كند و چگونه او را می توان بر انگیخت .
۱۷- برای راه یافتن به دل افراد باید از چه چیزی سخن بگویید كه نزد او عزیزتر است و به آن علاقه بیشتری دارد .
۱۸- هر وقت می خواهید در كسی نفوذ كنید ، به احساسات نیكوكاری و عالی او متوسل شوید .
۱۹- تمام افراد میل به برتری و نشان دادن لیاقت و توانایی خود به دیگران را دارند ؛ بنابراین ، از این خصلت حداكثر بهره را بگیرید .
۲۰- كوچك ترین پیشرفت افراد را مورد تشویق قرار دهید و به افراد شهرت و اعتبار بخشید .
۲۱- به جای سخت كاركردن ، آگاهانه كاركردن را برگزینید .
۲۲- موقعی كه فكر منفی و مخربی به ذهن شما هجوم آورد ، به كارهای مورد علاقه و نشاط آور هجوم ببرید و به سمت موفقیت ها ، شادی ها و لذت های گذشته فكر را سوق دهید .
۲۳- در هیچ مرحله ای از كار از تجزیه و تحلیل موقعیت و وضعیت كار غافل نشوید .
۲۴- اهداف خود را در دفتری بنویسید ؛ برای رسیدن به آن برنامه ریزی كنید و آن را مقید به زمان كنید ؛ تلاش كنید از جدول زمانی عقب نمانید و هر روز در این مورد اقدامی انجام دهید .
۲۵- كارها را نیمه كاره رها نكنید .
۲۶- زندگی افراد موفق را مطالعه كنید و آنان را سرمشق زندگی خود قرار دهید .
۲۷- ساعاتی از شبانه روز را صرف فكر كردن در مورد زندگی فردی ، خانوادگی و حرفه ای خود كنید . خلاصه ، وقتی را صرف سنجش اعمال گذشته و برنامه های آینده نمایید .
۲۸- خود را عادت دهید كه از موكول كردن كارها به فردا بپرهیزید .
۲۹- پیگیری در كارها را به عنوان یك عادت پسندیده در خود پرورش دهید .
۳۰- از مشورت با افرادی كه به توانایی ، صداقت ، درستی و كارشناسی آنان ایمان دارید ، كوتاهی نكنید .
۳۱- تقلید از زندگی مردان برجسته و توجه به طرز كار و زندگی شان می تواند بر زندگی ما تاثیر شگرفی داشته باشد .
۳۲- عوامل اصلی موفقیت در كارها پس از توكل به خدا ، عبارتند از : داشتن نیروی همكار و همراه ، كوشش ، پشتكار ، مداومت ، نظم و انضباط ، تمركز و تصمیم قطعی ، هدف روشن و شفاف و اعتماد به نفس ، نهراسیدن از شكست ، داشتن اطلاعات و دسترسی به اطلاعات لازم ، تجربه و تخصص ، روحیه مثبت ، عشق و ایمان به كار ، برنامه ریزی ، مشخص بودن ارزش ها ، داشتن فلسفه برای كارها ، انرژی ، تسلط بر فن ارتباط ، جوشش درونی ، غوطه ور شدن در كار ، نیمه تمام رها نكردن كارها ، بهره گیری بهینه از منابع و بویژه زمان .
۳۳- گزارش ها و نامه ها را سعی كنید فقط یك بار بخوانید و نزد خود انبار نكنید . مطالبی كه می خواهید ، از مجلات ، روزنامه و كتاب ها با یك بررسی سریع مطالعه كنید و علامت بزنید و در محلی بگذارید كه بعدا به موقع بتوانید دقیقا مطالعه كنید و در نظر بگیرید .
۳۴- علل مهم شكست :
- ناتوانی در هدف گذاری و برنامه ریزی و سازماندهی
- ناتوانی در ترغیب دیگران به كار
- ترس از رقابت همكاران
- نداشتن قدرت تخیل
- خودخواهی
- نداشتن صداقت و صمیمیت
- تاكید بر سمت و عنوان رییس
- نداشتن تجربه و تخصص و اطلاعات
- نداشتن همكاران صادق و منابع مورد نیاز
- نداشتن پشتكار ، نظم و انضباط
- شخصیت
- تنبلی و مسامحه
- توقف در برخورد با مشكلات
۳۵ – در تكامل شخصیت و توانایی خود و همكاران تان بكوشید و قابلیت ها را از درون رشد دهید .
۳۶ – شكست ها را در زندگی تجربه جدیدی برای تداوم كار بدانید .
۳۷ – ناظر و تماشاچی نباشید ؛ فرمانروا باشید ؛ مثل چشمه بجوشید و دیگران را سیرآب كنید ؛ احساس مسوولیت را در خود و كاركنان تان در برابر جامعه و افراد تقویت كنید و همواره منافع جامعه ، مردم و سازمان را بر منافع خود مقدم بدارید و آن را جزو فرهنگ سازمان خود كنید . خود را در كنار مسایل قرار ندهید ، فرصت طلب و شكست گرا نباشید .
۳۸ – به طور مستمر در صدد تقویت اعتماد به نفس ، ارتقای توان تخصصی ، پیشرفت و بهبود كیفیت كار در محیط سازمان و زندگی خانوادگی خود باشید .
۳۹ – سازمان ، اداره و جامعه ، موقعی كه افراد در محل و مكان اصلی خود نباشند ، دچار مشكل می شوند . بنابراین ، در به كار گماردن افراد دقت بیشتر نمایید . زیرا وقتی كه كور ، دیگری را هدایت كند ، هر دو به چاه می افتند .
۴۰ – كنجكاوی ، آموختن و تجربه اندوزی ، توشه سفرهای شما باید باشد .
۴۱ – تلاش كنید روحیه و نگرش جهانی پیدا كنید .
۴۲ – از وقت های مرده حداكثر استفاده را ببرید . همیشه یك كتاب برای مطالعه همراه داشته باشید .
۴۳ – هنر استفاده از فرصت ها را برای ایجاد فرداهای بهتر در خود و همكاران تان پرورش دهید .
۴۴ – اگر در خط اول مسابقه نباشید ، بازنده اید .
۴۵ – اگر یك كیك كوچك داشته باشید و بخواهید بین همكاران تان تقسیم كنید باعث كدورت همكاران می شود ، چون به همه نمی رسد ؛ ولی اگر فكر آنان را بسیج كنید كه چگونه كیك بزرگ تری می توان درست كرد ، همگی را خشنود خواهید كرد .
۴۶ – اگر با تمام وجود در كار غرق شوید و از آن لذت ببرید هر گز شكست نخواهید خورد .
۴۷ – همیشه سعی كنید بالاترین مقام را كسب كنید . پس برای احراز آن حداكثر تلاش را باید انجام دهید .
۴۸ – در اثر گذشته ها نابینا نشوید ، بلكه به آینده های روشن بیندیشید .
۴۹ – یك سگ زنده ، بهتر از یك صاحب منصب مرده است .
۵۰ – فردی كه با تمام وجود تلاش كند ، هر گز شكست نخواهد خورد .
۵۱ – مشكل هرچه می خواهد ، باشد . باید قبول كرد كه همیشه راه حلی مهم وجود دارد .
۵۲ – هیچگاه از نوآوری و ابداع غافل نباشید .
۵۳ – هیچ جنگ آوری ، برتر از زمان نیست و تنها او فاتح نهایی است . وقت را از دست ندهید . به زمان باید مثل یك كالای گران بهای ارزشمند نگریست .
۵۴ - فرمانروای خود باشید و سعی كنید تا سرحد امكان قدرت و توانایی های خود را رشد دهید و فعالانه به دنبال كسب آگاهی های بیش تر حرفه ای خود باشید .
۵۵ – مثل قورباغه خود را در چاه و دنیای افكار خود محصور كنید و تلاش نمایید همیشه از بهترین ها باشید .
۵۶ – نابغه شدن ، ۹۹ در صد به تلاش ما بستگی دارد نه به هوش ما .
۵۷ – برای نابغه شدن در حیطه خود ، در آن غرق شوید .
۵۸ – رشد و خلاقیت با كاوش و بررسی وضع موجود شروع می شود و نوآوری ، یك امر و نیاز زیربنایی در زندگی امروز انسان ها و جامعه بشریت است .
۵۹ – هدف های تان باید به بلندی قامت تان ، و صبر و بردباری شما باید به وسعت وجودتان باشد .
۶۰ – جسارت و شهامت مبارزه با مشكلات را در خود پرورش دهید ؛ به كشورتان و مردم آن عشق بورزید ؛ به منافع دراز مدت بیندیشید و نوعی احساس مثبت از ارزش های واقعی جامعه در خود به وجود بیاورید .
۶۱ - تلاش در حد رفع تكلیف را از سر بیرون كنید . كارها را به نحو احسن و كامل انجام دهید .
۶۲ - تاریخ از آن كسانی است كه آمال ، هدف ها و امیدهای بزرگ دارند .
۶۳ - در تمام مراحل زندگی خداوند را فراموش نكنید .
۶۴ – همیشه تا زنده هستید ، در صدد پیشرفت مداوم و پایان ناپذیر خود ، خانواده و همكاران سازمان خود باشید .
۶۵ - شكست ها و اشتباهات گذشته را سرمشق و تجربه ای برای موفقیت های بزرگ آینده قرار دهید .
۶۶ - آن قدر دریادل باشید كه از چیزی نگران نشوید . آن قدر بزرگوار باشید كه خشمگین نشوید و آن قدر نیرومند باشید كه از چیزی نترسید .
۶۷ - برای تسلط بر زمان ، عمده وقت روزانه ما باید صرف امور مهم شود نه كارهای فوری و یا پیش پا افتاده . لذا اولویت ها را باید تعیین كنید و ارزیابی روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالانه از گذران وقت ، برنامه ها و امور داشته باشید .
۶۸ - برای استراحت ، تفریح ، ورزش ، رسیدگی به امور خانوادگی ، امور دینی و اخلاقی ، زندگی حرفه ای و شغلی و ارتقای توانمندی شغلی – شامل مطالعه كتب و مجلات مدیریت فنی و تخصصی – زمانی را اختصاص دهید و همیشه در صدد ارتقای دانش و مهارت خود باشید . مطالعه شما را با محققان ، متخصصان ، رهبران و انسان های موفق آشنا می كند .
۶۹ - همیشه در صدد افزودن به ارزش زندگی دیگران باشید . كیفیت زندگی همكاران و خود و مردم را بهبود ببخشید .
۷۰ - همیشه از خود سوال كنید چگونه می توانم بر كیفیت زندگی مردم بیفزایم ، در بهبود زندگی خودم ، مردم و كاركنانم موثرتر باشم و تاثیر عمیق بگذارم و خدمت با كیفیت تری عرضه كنم ؟ این سوال باید در تمام سازمان ما جاری باشد .
۷۱ - در محیط سازمانی ما باید بهترین نوع روابط سالم انسانی در عالی ترین سطح خود برقرار باشد .
۷۲ – به آنچه مطلوب شماست ، بیندیشید و در جهت كسب آن تلاش كنید نه از آنچه می ترسید .
۷۳ - تمام ثروت ها از اندیشه انسان ناشی می شود .
۷۴ - اگر در جهان كسی به هدفی رسیده ، من هم می توانم برسم ؛ به شرط آنكه وقت و بهای آن بپردازم .
۷۵ – زندگی چون رودخانه است كه همیشه جریان دارد ، بیش تر مردم سرنوشت زندگی خود را به دست جریان آب می سپارند ؛ موقعی بیدار می شوند كه به لب پرتگاه رسیده اند – پرتگاه عمر ، زندگی علمی ، اقتصادی جسمی ، احساسی ، خانوادگی ، اجتماعی و ... – راه حل آن است كه از قبل طرح و نقشه ای برای زندگی بریزید و تصمیم گیری و اقدام به آن را پیشه كنید .
۷۶ - بزرگ ترین سرمایه شما همكاران تان هستند و راه موفقیت ، مشاركت فكری ، تخصصی و استفاده بهینه از تمام توان فكری ، تخصصی و جسمی آنان است .
۷۷ – كلید موفقیت در زندگی آن است كه راه های بیش تری را برای خود باز كنید ؛ درهای بیش تری را بزنید و طرح ها و نقش های متفاوتی را امتحان كنید تا به موفقیت های بیش تری دست یابید . اگر یك برداشت و یك راهكار در زندگی داشته باشید ، مثل ماشینی می مانید كه فقط یك دنده داشته باشد .
۷۸ - قدرت عبارت است از توان ایجاد ارتباط و نفوذ در دیگران .
۷۹ - افراد موفق ، مشكلات را جزیی ، گذرا ، موقتی و بیرونی می دانند ، افراد شكست گرا مشكلات را بزرگ می كنند و دایمی می پندارند .۸۰ - ایمان ، باعث شور و شوق و حركت می شود ، زیرا برای رسیدن به هدف های بزرگ به شور و شوق ، تدبیر ، پشتكار و اشتیاق فراوان و ایمان و توكل به خدا نیاز است .
۸۱ - معیارهای بالاتری برای زندگی ، سازمان و كشورتان برگزینید .
۸۲ - عقاید و رفتارهای بازدارنده خود و همكاران تان را كنار بگذارید و توانایی ها را به كار بگیرید .
۸۳ - برای ایجاد انگیزه در كاركنان راه های متفاوتی است ؛ شامل ترس از تنبیه ، كمك مالی ، تشویق ، رشد و پرورش توانایی و شخصیت افراد . این عامل ، بهترین عامل است كه به جوشش درونی منجر شده ، عشق به كار و خلاقیت را زنده می كند .
۸۴ - تقویت رفتار باید فوری انجام شود كه اگر كسی كار مفیدی انجام داده است و سزاوار تشویق است ، فوری او را تشویق كنید .
۸۵ - باید از خود بپرسید نهایت آرزوی ما از زندگی حرفه ای و شخصی چیست ؟
۸۶ - در پنج یا ده سال آینده ، چه می خواهند بشوند ؟ به كدام موفقیت فردی ، خانوادگی ، حرفه ای و سازمانی می خواهند برسند ، من چگونه سازمانم را برسانم ؟
۸۷ - همیشه ۹۰ در صد وقت خود را صرف پیدا كردن راه حل مشكلات كنید و ۱۰ در صد بقیه را صرف خود مشكل كنید ؛ متاسفانه بیشتر مردم عكس این عمل می كنند ؛ یعنی همیشه در غم مشكلات به سر می برند .
۸۸ - از خود بپرسید مهم ترین عاملی كه سازمان مرا مشغول می كند ، كدام است و بهترین عاملی كه زندگی فردی ، خانوادگی و حرفه ای ، مرا دگرگون می كند ، كدام است ؟
۸۹ - همیشه پیشرفت های بشری در اثر طرح سوالات تازه كسب شده است .
۹۰ - چگونه می توانم از شرایط موجود بهره برداری بهتری بكنم ؟
۹۱ - آن كس كه نتواند بپرسد ، نمی تواند زندگی كند .
۹۲ - این سوالات مهم را از خود بپرسید : در حال حاضر ، چه چیزی در سازمان من مایه افتخار من و همكارانم است ؟ به چه چیزی در زندگی فردی ام افتخار می كنم ؟ از چه چیزی لذت می برم ؟
۹۳ - افكار منفی در حكم علف های هرزی هستند كه ذهن ما را به خود مشغول می كنند . لذا با مهارت و قدرت باید الگوی ذهنی منفی را در هم بریزید و افكار منفی را از ذهن پاك كنید و افكار مثبت ، یعنی باغ ذهن تان را پر از گل های زیبا و با طراوت سازید .
۹۴ - باید تلاش كنید كه ارزش های خود و همكاران تان را شناسایی كنید ؛ زیرا رمز موفقیت هر فرد آن است كه در جهت تامین ارزش های خود زندگی را شكل دهد ؛ یعنی هر فرد بر مبنای معیارها و ملاك های سازمان خود تلاش كند و این هنر مدیر است .
۹۵ - تلاش كنید فهرستی از ارزش های خود تهیه كنید .
۹۶ - از خود بپرسید چگونه می توانم بیش از پیش منشا اثر باشم ؟
۹۷ - اگر به نظر خود خوراك فكری – مطالعه و تفكر پیرامون آن – ندهید ، ناچار دست دوم و سوم و ... خواهید شد . پس باید خود را هر چه بیشتر در معرض مطالعه ، تجربه و اطلاعات قرار دهید .
۹۸ - از خود بپرسید كه من – چه به لحاظ اعتقادی و چه به لحاظ حرفه ای و ... – كیستم ؟ آنچه به ذهن شما می رسد ، روی كاغذ بیاورید .
۹۹ - هدف شما هر چقدر والا باشد ، به خود بقبولانید كه می توانید به آن برسید .
۱۰۰ - انسان می تواند با تغییر نحوه تفكر خود زندگی و سرنوشت خود را تغییر دهد .
۱۰۱ - بیشتر مردم در اوقاتی موفق می شوند كه مردم دیگر آن اوقات را به هدر می دهند .
۱۰۲ - همان طور كه طلا بدون ساییدن و صیقل دادن طلا نمی شود ، انسان هم بدون تحمل سختی كامل نمی شود .
۱۰۳ - هرگز نباید به آنچه به دست آورده اید ، قانع شوید ؛ بلكه پیوسته و مستمر در صدد پیروزی ها و موفقیت های جدید باشید .
۱۰۴ - مدیر باید بیشترین وقت آزاد را در اداره داشته باشد نه آنكه كمترین وقت را .
۱۰۵ - برای انجام كار باید مسوولی را با قید زمان پایان كار تعیین كنید .
۱۰۶ - به كاركنان بگویید روی مساله فكر كنند و پیشنهاد مكتوب بیاورند .
۱۰۷ - بهترین شیوه رشد و مسوولیت پذیری افراد واگذاری كار و اختیار و مسوولیت دادن به آنان است .
۱۰۸ - كار را توصیف كنید ؛ برای آن مسوول انتخاب نمایید ، زمان برای انجام آن تعیین كنید و نظارت مستمر داشته باشید .
۱۰۹ - یكی از عوامل بازدارنده در كارها ترس از شكست است .
۱۱۰ - در بعضی از كارها باید ریسك كرد و دل به دریا زد .
۱۱۱ - امنیت شغلی افراد در گرو توانایی و ارتقای كاری آنان است .
۱۱۲ - اشتیاق رونق بخش زندگی است . بدون داشتن شوقی در سر ، موفق نمی شوید .
۱۱۳ - هر تغییری در زندگی را باید از ذهن و فكر آغاز كرد .
۱۱۴ - بسیاری از افراد ۹۰ در صد مطلوب های زندگی را فراموش می كنند و به ۱۰ در صد نامطلوب ها می اندیشند و می پردازند و لذا همیشه در گرفتاری و ناراحتی به سر می برند .
۱۱۵ - همیشه نباید به آنچه ندارید بیندیشید و از آنچه كه دارید ، غفلت كنید .
۱۱۶ - عبادت ، شادی ، لذت ، احساس موفقیت ، تفریح و گردش ، ورزش ، ارتباط با خانواده و همكاران را به زندگی خود راه دهید . جهان در حال ذكر ا... ، نغمه خوان و رقص كنان و پای كوبان به پیش می رود .
۱۱۷ - اگر خود را دوست بدارید ، دیگران را هم دوست خواهید داشت . خویشتن دوستی و عزت نفس ، نیرومندترین اصل حیات است .
۱۱۸ - آنان كه قلب شان آشیانه عشق و محبت است ، از چنان قدرتی برخوردارند كه هیچ نیرویی توان مقابله با آنان را ندارد .
۱۱۹ - موضوع ، حجم و اهمیت كار خود را با همسرتان در میان بگذارید تا از ایجاد درگیری خانوادگی جلوگیری شود .
۱۲۰ - زمام امور خود به دیگران سپردن ، سبب شرمندگی است .
۱۲۱ - هر شب قبل از خواب مهم ترین مساله یا كارهای فردای خود را در ذهن مرور كنید .
۱۲۲ - در پایان هر هفته عملكرد هفته را ارزیابی و برنامه هفته آینده را در دفتری یادداشت كنید .
۱۲۳ - فهرست كارهای مهم را بنویسید و همه روزه از خود سوال كنید چه میزان از وقت كاری من صرف امور مهم شده است .
۱۲۴ - تنبلی یك عادت است ، می شود آن را با تكنیك تغییر داد .
۱۲۵ - در دفتر یادداشت خود فهرست موانع رسیدن به اهداف خود را بنویسید .
۱۲۶ - در زمینه های زندگی فردی ، خانوادگی و حرفه ای اهداف دهساله ، پنجساله ، دوساله ، یكساله ، یكماهه ، هفتگی و روزانه برای خود داشته باشید .
۱۲۷ - زندگی ما اثر هنری ماست .
۱۲۸ - سرچشمه و منبع توانایی در خود شماست ؛ این را خداوند در نهادتان به ودیعه گذاشته است ، باید از داشتن آن احساس ارزشمندی كنید .
۱۲۹ - افكار ، باورها و تصویرهای ذهنی ما بزرگ ترین سرمایه ما هستند و بهترین دوست هر كس تصویر ذهنی خود اوست .
۱۳۰ - زندگی باید با شور و هیجان ، هدف دار ، با روح و نشاط باشد . باید بدانیم و سوال كنیم چه كسی هستیم ؟ كجا می رویم و برای بهبود كیفیت زندگی فردی ، خانوادگی و سازمانی چه كاری از دست ما ساخته است ؟
۱۳۱ - رنج و كسالت و داشتن تصویر منفی از زندگی نباید سر تا سر وجود ما را تسخیر كند .
۱۳۲ - قدرت تصویر ذهنی ، تعیین كننده موفقیت ها و ناكامی های هر فرد است . تصویر مثبت از ما انسانی قدرتمند می سازد .
۱۳۳ - یاد بگیرید كه از زمان به نحو مطلوب استفاده كنید .
۱۳۴ - احساسات خود را بروز دهید و در دل حبس نكنید .
۱۳۵ - از تحقیر كردن ، مچ گیری ، ملامت كردن ، مخالفت كردن ، تحكم و تحمیل كردن بپرهیزید . احساس مهم بودن ، محترم بودن و محبوب بودن را در خود و دیگران پرورش دهید .
۱۳۶ - چهره شاد و نگاه مشتاقانه همراه با تبسم ، می تواند هر كس را به خود جلب كند .
۱۳۷ - هنر گوش دادن موثر را بیاموزید .
۱۳۸ - از این كه در نظر افراد ، اشخاص مرموزی شناخته شوید ، باید پرهیز كنید چون با این روش نخواهید توانست دوستی آنان را جلب كنید و در نتیجه تنها و منزوی خواهید شد .
۱۳۹ - به كاركنان بگویید كه چه احساس شیرینی در مورد كار درست آن ها دارید .
۱۴۰ - ملاك موفقیت ما به دست آوردن دل افراد و مردم است .
۱۴۱ - پیروزمندان تشنه آموختن ، امین و درستكارند ؛ خود را با مشكلات و مسایل تطبیق می دهند ؛ پیوسته بر موفقیت های گذشته تمركز می نمایند ؛ شكست ها را به دید تجربه نگاه می كنند ؛ موفقیت ها را در نظر خود حك می كنند ؛ افكار مثبت را در ذهن خود پرورش می دهند ؛ شخصیت خود را كمال می بخشند و در حد استانداردهای بالا نگاه می دارند ؛ آنان خود ناخدای كشتی زندگی شان هستند ؛ حوادث را به وجود می آورند ؛ حصار شكنند ؛ همیشه به راه حل ها می اندیشند نه به خود مشكل ؛ هدف دارند و فهرست اهداف و فعالیت هایی را كه باید انجام دهند ، همیشه به همراه دارند .
۱۴۲ - فرد بی هدف ، مثل كشتی بدون راهنما ست .
۱۴۳ - ارج گذاشتن به دیگران بهترین وسیله برقراری ارتباط با آنان است .
۱۴۴ - شما همانی می شوید كه فكر می كنید .
۱۴۵ - تلاش كنید قسمتی از وقت خود را صرف پیشگیری از بروز مشكلات كنید .
۱۴۶ - قسمتی از امور را به افراد توانا تفویض كنید ، ولی بر عملكردشان نظارت داشته باشید .
۱۴۷ - آموزش مداوم را یكی از وظایف خود بدانید .
۱۴۸ - موفقیت شما به دو عامل بستگی دارد .
- انجام وظایف خود به نحو احسن
- سازماندهی مناسب نیروی انسانی و تفویض اختیار به آنان .
۱۴۹ - فهرست وظایف خود را هر چند وقت مرور كنید .
۱۵۰ - در تمام اوقات خدا را بر همه اعمال خود حاضر و ناظر بدانید .
۱۵۱ - روش اداره جلسه ، تهیه صورتجلسه ، پیگیری كارها و تعیین موضوع جلسه را بیاموزید .
۱۵۲ - روش تهیه گزارش های علمی – تحلیلی ، تفصیلی و كوتاه را بیاموزید و تلاش كنید همكاران شما در سازمان تان آن را بیاموزند .
۱۵۳ - كم كاری كاركنان یكی از مهم ترین دلایل ركودهاست كه عامل آن مدیران هستند .
۱۵۴ - مدیریت شما با عملكردتان سنجیده می شود .
۱۵۵ - از كاركنان و مدیران بخواهید به طور اداری مشكلات مهم واحد را فهرست و راه حل های مورد نظرشان را هم ارایه نمایند . تا زمانی كه مشكل حل نگردیده است ، همیشه آن را تكرار كنید و در صفحه خلاصه گزارش با خط درشت بنویسید .
۱۵۶ - برای حل مشكلات واحدهای سازمان ، گروهی كارشناس را مامور كنید تا به بررسی مشكل پرداخته ، راه حل ارایه نمایند .
۱۵۷ - گروه کارشناس مامور بررسی و ارایه راه حل مشکلات به عنوان یك منبع اندیشه كاری و یك ابزار حل مساله در مدیریت شما خواهند درخشید .
۱۵۸ - مدیریت باید كارش را انجام دهد و لو مشكلات فراوان باشد ، راه حل ها هم فراوانند .
۱۵۹ - فضای یادگیری ، خلاقیت نوآوری ، تلاش ، انضباط ، سختكوشی ، ارتقای توانایی و رقابت سالم را در سازمان خود فراهم كنید .
۱۶۰ - تلاش كنید كه افراد توانا ، با تجربه ، با انگیزه ، مجرب ، عاشق كار ، كسانی كه در پی رسیدن به اهداف سازمانی شما هستند ، با هوش ، با معلومات و متخصص را جذب و سازماندهی نمایید و قدرشان را بدانید .
۱۶۱ - همیشه از انتقاد سازنده استقبال كنید ؛ به افرادی كه فكر جدید دارند ، جایزه بدهید . بهتر است اشتباهات شما را همكاران تان تذكر دهند .
۱۶۲ - اگر فكر می كنید فردی مستحق تذكر و تنبیه است ، سعی كنید این كار خصوصی انجام شود .
۱۶۳ - كار كردن برای كسی كه او را تحسین می كنید و برای وی احترام قایل هستید خوشایند و دلپذیر است .
۱۶۴ - كارها را تقسیم كنید به ؛ مهم و فوری ، مهم اما غیر فوری ، فوری اما غیر مهم ، كم اهمیت و غیر فوری ، بیهوده و وقت گیر .
۱۶۵ - روش كار :
- فهرست اهداف دراز مدت خود را بنویسید .
- درجه اولویت این اهداف را تعیین كنید و مقابل هر هدف بنویسید .
- فهرست كارهای لازم برای نیل به اهداف با اولویت « یك » را تهیه كنید .
- درجه اولویت این كارها را تعیین كنید و كارهای با اولویت « یك » را مشخص نمایید .
- برنامه زمانی انجام كارهای مشخص با اولویت « یك » را تهیه كنید .
- كارهای با اولویت « یك » را طبق برنامه انجام دهید .۱۶۶ - برای صرفه جویی در وقت ، شما می توانید :
الف – بار كاری تان را كم كنید ؛
- تفویض اختیار كنید .
- به درخواست های ناروا نه بگویید .
- كوله بار وظایف دیگران را به پشت نگیرید .
ب – تند تر كار كنید ؛
- جلو راهزنان وقت خود را بگیرید
- كارهایتان را از روی « چك لیست » انجام دهید .
- درجه اولویت هر كار را تعیین ، و به ترتیب اولویت كار كنید .
- از آخرین تكنولوژی موجود بهره بگیرید .
- به گردش كاغذ در محل كارتان نظم بدهید .
- روز به روز سعی كنید بهتر گوش كنید .
- برای فكر كردن وقت كافی در برنامه تان بگنجانید .
۱۶۷ - راهزنان وقت :
- عدم برنامه ریزی
- در نظر نگرفتن اولویت ها
- تعهد كار بیش از اندازه
- شتابزدگی در كارها
- خودداری از تفویض اختیار
- شركت در جلسات غیر ضروری
- مدیریت در بحران
- نداشتن قاطعیت در تصمیم گیری
- انجام كارهای دون پایه
- سلام و تعارف بیش از اندازه با دیگران
- تلفن های مزاحم و طولانی
- مطالعه مطالب غیر ضروری و كم اهمیت
- پذیرایی از مهمان های ناخوانده
- مشغول شدن به كارهای كم اهمیت
۱۶۸ - نمونه های « دزدی » وقت :
- دیر آمدن و زود رفتن
- وقت ناهار طولانی
- وقت استراحت / چای طولانی
- تمارض ( مرخصی استعلاجی )
- تلفن های خصوصی زیاد
- كارها را به اضافه كاری كشاندن
- گفتگوهای خصوصی زیاد با همكاران
- مطالعه روزنامه و كتاب نامرتبط با كار
- انجام كارهای خصوصی
- وقت گذرانی های بیهوده
۱۶۹ - سفارش های صاحب نظران در باره مدیریت صحیح زمان :
- دستیابی به موفقیت در زندگی منوط به اجرای اصل « حذف و انتخاب » است : انتخاب بین كارهای با ارزش و بی ارزش . اگر می خواهید وقت كافی برای انجام كارهای با ارزش پیدا كنید ، باید همه كارهای بی ارزش را از برنامه زندگی تان حذف كنید .
- هر گاه آموختید كه چگونه در مقابل درخواست های ناروای دیگران بدون احساس گناه « نه » بگویید ، وقت و انرژی كافی برای رسیدن به اهداف با ارزش خود پیدا خواهید كرد .
- وقت عامل اساسی موفقیت : در وقتتان صرفه جویی و آن را عاقلانه سرمایه گذاری كنید .
- همیشه از خود بپرسید كجا و چگونه می توانم با صرف كمترین وقت بیشترین بازدهی را بدست آورم .
- بخاطر داشته باشید كه دلیل شكست بسیاری از طرح ها غلط بودن آن ها یا اجرای غلطشان نیست بلكه نامناسب بودن زمان اجرای آن هاست .
- تخصیص وقت كم برای انجام یك كار به اندازه تخصیص وقت زیاد برای آن مضر است .
- به محض آن كه در هر زمان بهترین كاربرد وقت خود را تشخیص دادید ، در انجام آن لحظه ای درنگ نكنید .
- برای صرفه جویی در وقت ، كارهایتان را هنگامی انجام دهید كه دیگران به فكر آن هم نیستند .
- طبق اصل ۸۰ / ۲۰ ، از هر ده كاری كه باید انجام دهید دوتای آن ۸۰ در صد از نتیجه مطلوب تان را عاید می كند . آن دو كار را مشخص كنید ، به آن ها اولویت بدهید ، و با یك برنامه ریزی درست فورا ً به انجام آن ها اهتمام ورزید .
- بدانید دنبال چه هستید ، برای آن برنامه داشته باشید ، و طبق برنامه خود عمل كنید .
• سفارش های آقای « لیكین » در باره مدیریت زمان :
- اهداف خود را بنویسید و درجه اولویت آن ها را تعیین كنید .
- فهرست كارهای روزانه تان را با قید درجه اولویت تنظیم كنید .
- هر روز را با كارهای مهم ( نه كم اهمیت ) شروع كنید .
- همیشه از خود بپرسید : « هم اكنون ، بهترین كاربرد وقت من چیست ؟ »
- هر ورق كاغذ را فقط یك بار از زیردستان بگذرانید .
- كاری را كه قرار گذاشته اید انجام دهید ، همین حالا شروع كنید .
۱۷۰ - آموزش به كاركنان كمك می كند تا آن چیزی را كه برای شغل خود مورد نیاز دارند فراگیرند و از این طریق به سطح مطلوبی از عملكرد دست یابند .
۱۷۱ - آموزش كاركنان باعث كاهش هزینه های مواد اولیه و تولیدات شده و جلوی اتلاف وقت ، هزینه و سرمایه را می گیرد و كیفیت محصولات و خدمات را بالا می برد .
۱۷۲ - آموزش در كاركنان انگیزه ایجاد می كند .
۱۷۳ - آموزش كمك می كند تا غیبت و اخراج كاركنان ، حوادث و سوانح در محیط كار ، نارضایتی و شكایت و درگیری های سازمان كاهش یابد .
۱۷۴ - آموزش به توسعه مهارت های فردی ، روش های بهتر و روابط حسنه در محیط كار كمك می كند .
۱۷۵- پرسش های مدیریتی :
- چه می خواهیم انجام دهیم ؟ ( منظور و مقصود اصلی / هدف )
- چگونه می خواهیم به نتیجه برسیم ؟ ( روش انجام كار )
- چه امكاناتی در اختیار داریم ؟ ( شرایط )
- زمان مورد نظر چه مدتی است ؟ ( حدود )
- نحوه پیگیری و نظارت چگونه است ؟ ( معیارها )
۱۷۶ - گذشته را باید خواند در گذشته نباید ماند .
۱۷۷ – مدیران برجسته ساخته می شوند ، خلق نمی شوند .
۱۷۸ - ارزش ذره ای تصویرسازی در ذهن از رطلی عملكرد بیش تر است .
۱۷۹ - مردم برای سازمان ها مساله ساز نیستند . سازمان ها برای كسانی كه مانع مسیر اهداف شان شوند ، مساله می سازند .
۱۸۰ - شكست اكثراً ناشی از نبود كارمایه است ، نه نبود سرمایه .
۱۸۱ - دانش تنها وسیله تولید است كه تابع « بازده نزولی » نمی شود .
۱۸۲ - شناخت انسان نسبت به گذشته و حال خود می تواند آینده او را تضمین كند .
۱۸۳ - یك خار تجربه ، به یك صحرای سراسر دانش و اطلاعات می ارزد .
۱۸۴ - وعده ها همه كذب است و ریا ولی انسان سخنی را كه مایل است بشنود می شنود و بقیه را ناشنیده می گیرد .
۱۸۵ - آدمی صفتی خاص را با عمل مداوم ، به شیوه ای خاص كسب می كند .
۱۸۶ - آنچه چرخ صنعت را به حركت در می آورد ، امید به پیشرفت است نه خود آن .
۱۸۷ - آن گاه كه عده ای گرد آیند ، آن كس كه حكیمانه ترین پند را به تو می دهد می تواند تو را رهنمون باشد . انسان تنها ، كاردانی كمتر و ذكاوت كم مایه تر دارد .
۱۸۸ - برای بیان حقیقت ، دو فرد دخیلند ، یكی گوینده و دیگری شنونده .
۱۸۹ - كم رنگ ترین جوهر از بهترین حافظه واضح تر است .
۱۹۰ - هیچ چیز آزار دهنده تر از رسیدن فردی دون پایه به مقامی بلند پایه نیست .
۱۹۱ - اگر قرار است مشاركت به عنوان ابزاری برای كمك به سعادت و سلامت انسان به كار رود ، باید به گونه ای باشد كه نه تنها تفاوت های موجود در دانش و توان افراد بلكه برتری عقل بر احساس در تصمیم گیری های سازمانی را مشخص كند .
۱۹۲ - برنامه ریزی چیزی است كه قبل از اقدام به كاری انجام می شود تا هنگام انجام آن دچار سردرگمی نشویم .
۱۹۳ - هیچ كس تسلیم زور نمی شود مگر جبری در میان باشد .
۱۹۴ - رفتار انسانی برای شكل گیری و بروز خود سه مرحله را پشت سر می گذارد . ابتدا شناخت و بینش برای انسان پیدا می شود و به دنبال آن یك گرایش متناسب با آن شناخت در نفس و روان وی پدید می آید كه اصطلاح فنی آن همان « ارزش ها » است . این شناخت ها و ارزش ها با هم شكل عمل را تعیین می كنند و در رفتار منعكس می شوند .
۱۹۵ - به هر فرد به طور یكسان پاداش ندهید .
۱۹۶ - آگاه باشید كه واكنش نشان ندادن ( بی اعتنایی كردن ) می تواند اصلاح كننده رفتار باشد .
۱۹۷ - مطمئن باشید كه به كارمند خود گفته اید چه رفتاری مورد تقویت قرار خواهد گرفت .
۱۹۸ - مطمئن شوید كه به كارمندان خود گفته اید چه كاری غلط است .
۱۹۹ - افراد را در حضور دیگران مجازات نكنید .
۲۰۰ - منصف باشید .
۲۰۱ - سپردن كارها به زیردستان علی رغم مشكلاتی كه به وجود می آورد ، مع الوصف نتایج خوب و ثمرات شیرینی به دنبال دارد . اما ضروری است به نكات زیر دقیقا توجه شود :
▪ مفهوم تفویض اختیار به درستی روشن و درك شود .
▪ اهداف و مقاصد آن مشخص شود .
▪ قابلیت ها و خصوصیات زیردستان شناخته شود .
▪ تفاهم و توافق وجود داشته باشد ، توافق و تفاهم كامل روی ضوابط بین تفویض كننده اختیار و دریافت كننده وجود داشته باشد .
▪ تفهیم و تصحیح اشتباهات صورت پذیرد .
▪ آموزش و تفهیم زیردستان برای آمادگی و تقبل اختیارات بیش تر عملی گردد .
▪ نظر به این كه رفتار افراد تحت تاثیر نگرش های آن ها قرار دارد و با توجه به الزامات تفویض اختیار كه بدان اشاره شد تقریب نگرش ها در اولویت می باشد .
۲۰۲ - به موارد زیر پاداش ندهید :
▪ راه حل مقطعی ( مسكن فوری )
▪ اجتناب از ریسك ( مخاطره )
▪ اطاعت كوركورانه
▪ فلج كردن كار با تجزیه و تحلیل ( دست و پا گیر )
▪ نمایش كار
▪ پیچیدگی غیر لازم
▪ نق زدن و جار و جنجال راه انداختن
▪ سرعت در كار ( كمیت كار )
▪ تهدید به ترك خدمت
▪ تك روی ( كار فردی )
۲۰۳ - به موارد زیر پاداش دهید :
▪ راه حل اساسی .
▪ ریسك پذیری ( ریسك هوشمندانه را تشویق كنید ) .
▪ خلاقیت كاربردی ( به نوآوری ها پاداش بدهید ) .
▪ اقدام قاطع .
▪ كار برجسته .
▪ ساده كردن كار .
▪ رفتار آرام و موثر ( اثربخش ) .
▪ كیفیت كار .
▪ وفاداری به سازمان ( تعهد ) .
▪ كار تیمی ( گروهی ) .
۲۰۴ - هر وقت كاری انجام شده است ، به وسیله آدمی كه در كارش هدف و تعصب و احساس رسالت داشته تحقق یافته است .
۲۰۵ - بهترین راه آماده شدن برای فردا این است كه كار امروز را عالی انجام دهیم .
۲۰۶ - شما افراد را اداره نمی كنید ، آن ها را هدایت می كنید .
۲۰۷ - هر كس زمانی بهتر كار می كند كه آن كار نفعی برایش داشته باشد . ( توجه به منافع واهداف فرد و سازمان ) .
۲۰۸ - بدترین افراد در دنیا كسانی هستند كه می دانند وظیفه شان چیست ولی انجامش نمی دهند .
۲۰۹ - كسانی كه در انتظار زمان نشسته اند آن را از دست خواهند داد .
۲۱۰ - غالبا از نادانی وحشتی نداریم ، از این كه ما را نادان بدانند می ترسیم .
۲۱۱ - هرگز نمی توان با آدم های كوچك ، كارهای بزرگ انجام داد .
۲۱۲ - مرد بزرگ با روی خوش رد می كند و مرد كوچك با روی ترش می پذیرد .
۲۱۳ - اگر در باره آینده نیندیشید یقینا آینده ای هم نخواهید داشت .
۲۱۴ - برای كسی كه آهسته و پیوسته می رود هیچ راهی دور نیست .
۲۱۵ - برای آن كه پیش روی قاضی نایستی پشت سر قانون راه برو .
۲۱۶ - اگر می خواهید مردم حرف شما را باور كنند از خود سخن مگویید .
۲۱۷ - تصمیم گیری های مكرر ، نشانه شخصیت قوی نیست .
۲۱۸ - موفقیت در كار یعنی استفاده مطلوب از زمان .
۲۱۹ - مدیر منطقی باید از قدرت تحلیل منطقی نیز برخوردار باشد .
۲۲۰ - مشكل وقتی وجود دارد كه بین آنچه اتفاق می افتد و آنچه مورد نظر است تفاوت دیده شود .
۲۲۱ - برای مقابله با مشكلات به یك راه اكتفا نكنید .
۲۲۲ - بهتر است دوباره سوال كنی تا این كه یك بار راه اشتباه بروی .
۲۲۳ - عدم ساماندهی مانند سوار شدن به چرخ و فلك است زیرا پس از توقف متوجه می شوید باز در جای اول هستید .
۲۲۴ - زمان را نه می توان خرید ، نه ذخیره كرد و نه متوقف ساخت .
۲۲۵ - مدیریت یعنی انجام كار توسط دیگران .
۲۲۶ - انسان بی هدف تابع حوادث و پیشامدها است .
۲۲۷ - دست به دست كردن آدم را در جاده شاید سرگردان می كند و او را به خانه « هرگز » رهنمون می سازد .
۲۲۸ - اگر به نتیجه كار خود اعتقاد داری سعی كن به هیچ انتظاری پاسخ ندهی .
۲۲۹ - آنكه بیش تر مشورت می كند كمتر اشتباه می كند .
۲۳۰ - باید از كار كوچك شروع كنید تا سازمانی بزرگ بسازید .
۲۳۱ - هرگاه مشكلی را مطرح می كنید برای رفع آن هم راه حلی پیشنهاد كنید .۲۳۲ - عصبانیت فرآیند حل مشكل را كند می كند .
۲۳۳ - به خلاقیت كاربردی به جای اطاعت كوركورانه پاداش دهید .
۲۳۴ - وقتی مردد هستید انجام كار را به تعویق بیاندازید .
۲۳۵ - نه قهرمان وقت شناسی باشید و نه قربانی وقت .
۲۳۶ - نحوه رفتار شما با رئیستان به او می آموزد كه با شما چگونه رفتار كند .
۲۳۷ - قدردانی و پول دو تا از مهم ترین پاداش های قوی هستند .
۲۳۸ - اشخاص كم تجربه پول را آخرین علاج مشكلات می دانند .
۲۳۹ - كیفیت جامع یعنی درست انجام دادن همه كارها در همان بار اول .
۲۴۰ - اگر خودتان را برای آینده آماده نسازید به زودی متوجه خواهید شد كه مدیری متعلق به گذشته هستید .
۲۴۱ - وقتی توبیخ را با تمجید پایان می دهید افراد در باره رفتار و عملكرد خود فكر می كنند نه رفتار و عملكرد شما .
۲۴۲ - به عنوان یك مدیر مهم نیست كه در حضور شما چه می گذرد بلكه مهم آن است كه در غیاب شما چه می گذرد .
۲۴۳ - چیزی بنام شكست وجود ندارد و آنچه به دست می آید نتیجه است و بس .
۲۴۴ - كارهای بدون هدف مشخص نتیجه مشخصی هم ندارند .
۲۴۵ - در مدیریت اعتماد به نفس مهم و اعتماد به دیگران ضروریست .
۲۴۶ - اگر همان كاری را انجام دهید كه همیشه انجام می دادید همان نتیجه ای را می گیرید كه همیشه می گرفتید .
۲۴۷ - ما زمان را تلف نمی كنیم زمان است كه ما را تلف می كند .
۲۴۸ - همیشه باید دنبال خطای سیستم بود نه خاطی .
۲۴۸ - تغییرات غیر اصولی هرج و مرج ایجاد می كند و تغییر نكردن پوسیدگی .
۲۴۹ - مدیریت برای نگهداری وضع موجود نیست بلكه برای تغییر آن است .
۲۵۰ - یك پیش بینی غلط باعث یك برنامه ریزی غلط می شود .
۲۵۱ - گوش شنوا زیر بنای مهارت های ارتباطی است .
۲۵۲ - هر چه تعداد خدمتكاران كمتر باشد نوع خدمت بهتر خواهد بود .
۲۵۲ - كاری را كه خوب شروع شده می توان نیمی از آن را پایان یافته تلقی نمود .
۲۵۳ - مردان شجاع فرصت می آفرینند و ترسوها و ضعیفان منتظر فرصت می نشینند .
۲۵۴ - كسی كه بیش از همه در وعده دادن تعلل می ورزد بیش از همه به وعده خود وفادار است .
۲۵۵ - وقتی انسان اطمینان چندانی به خود ندارد دیگران نیز انتظار زیادی از او نخواهند داشت .
۲۵۶ - كارهای هوشمندانه را پاداش دهید هر چند همراه با خطا باشد .
۲۵۷ - از فعالیت های بزرگ نهراسید زیرا هر فعالیت بزرگی را می توان به فعالیت های كوچك تری تقسیم كرد .
۲۵۸ - رئیس می گوید من مدیر می گوید ما .
۲۵۹ - رییس افراد را وادار به كار می كند مدیر به افراد در كارها الهام می بخشد .
۲۶۰ - كامیابی و موفقیت امروز نتیجه تلاش و كوشش دیروز است .
۲۶۱ - هرگز كاری را كه امروز قادر به انجامش هستید به فردا موكول نكنید زیرا امروز همان فردایی است كه منتظرش هستید .
۲۶۲ - اراده ضعیف همواره به صورت حرف و گفتار خودنمایی می كند اما اراده قوی در عمل .
۲۶۳ - دشوارترین قدم همان قدم اول است .
۲۶۴ - همواره به یاد داشته باشید آخرین كلید باقی مانده شاید بازگشاینده قفل در باشد .
۲۶۵ - آنچه هستید بهتر شما را معرفی می كند تا آنچه می گویید .
۲۶۶ - از فواید كار این است كه روزها را كوتاه و عمر را دراز می كند .
۲۶۷ - از آهسته رفتن نترس از ایستادن بترس .
۲۶۸ - هرگز چیزی تغییر نیافته این ماییم كه عوض می شویم .
۲۶۹ - رمز سلامتی ، قرار دادن كمی هیجان بجای آسایش است .
۲۷۰ - یك روز را سیصد و شصت و پنج بار تكرار نكنیم .
۲۷۱ - برای شنا كردن در جهت مخالف رودخانه سخت كوشی لازم است و گرنه هر ماهی مرده ای می تواند در جهت آب حركت كند .
۲۷۲ - اگر بخواهید وقت خود را صرف پاسخوگویی به انتقادات دیگران نمایید دیگر فرصتی برای انجام كار ندارید .
۲۷۳ – هر كس كاری می كند هر قدر هم كوچك ، در معرض خشم كسانی است كه كاری نمی كنند .
۲۷۴ - از مخالفت نهراسید بادبادك هنگامی بالا می رود كه با باد مخالف مواجه می شود .
۲۷۵ - كسی كه به امید شانس نشسته باشد سال ها قبل مرده است .
۲۷۶ - انسان تا حصار اطراف خود را خراب نكند نمی داند كه زندانی بوده است .
۲۷۷ - آفتاب به گیاهی حرارت می دهد كه سر از خاك بیرون آورده باشد .
۲۷۸ - تنها سرمایه ما وقت است كه اگر رفت دیگر بر نمی گردد .
۲۷۹ - ایجاد یك نام بزرگ و مشهور آسان تر است تا نگهداری آن .
۲۸۰ - در عالم هیچ افراطی خوب نیست مگر افراط در حق شناسی .
۲۸۱ - سخن گفتن احتیاج است گوش دادن هنر .
۲۸۲ - یا خاموش باش یا حرفی بزن كه از خاموشی بهتر است .
۲۸۳ - كم دانستن و بد بیان كردن مانند پول نداشتن و زیاد خرج كردن است .
۲۸۴ - شما بدون تسلط بر خود نمی توانید فاتح دیگران باشید .
۲۸۵ - كسانی كه نمی توانند فرصت كافی برای تفریح بیابند دیر یا زود وقت خود را صرف معالجه می كنند .
۲۸۶ - زندگی كوتاه تر از آن است كه شما بخواهید وقت خود را صرف تشویش و نگرانی كنید .
۲۸۷ - بی ثمرترین روزها روزی است كه نخندیده باشیم .
۲۸۸ - انسان زاییده شرایط نیست بلكه خالق آن ها است .
۲۸۹ - بزرگ ترین توفیق ها نصیب كسانی شده كه تن به بزرگ ترین مخاطرات داده اند .
۲۹۰ - معمولا افراد آنچه را دوست دارند ، می شنوند نه آنچه را كه گوینده می گوید .
۲۹۱ - افراد با ایمان قدرت دیدن كمك های خداوند را دارند .
۲۹۲ - آنكه مشورت می كند كمتر اشتباه می كند .
۲۹۳ - باید از كار كوچك شروع كنید تا سازمانی بزرگ بسازید .
۲۹۴ - در باره درخت بر اساس میوه اش قضاوت كنید نه بر اساس برگهایش .
۲۹۵ - مدیریت خوب هنری است كه مشكلات را ساده می سازد نه این كه چیزهای ساده را مشكل كند .
۲۹۶ - بهترین راه آماده شدن برای فردا این است كه كار امروز را عالی انجام دهیم .
۲۹۷ - مدیر با داشتن وفاداری به كاركنان ، وفاداری آنان را نسبت به سازمان بدست می آورد .
۲۹۸ - به شخصی كه یك جوجه به شما داده است از دادن یك بال خودداری نكنید .
۲۹۹ - مشتریان خود را همانقدر جدی بگیرید كه خودشان می خواهند .
۳۰۰ - یاد بگیریم كمتر صحبت كنیم تا زودتر به مقصد برسیم .
۳۰۱ - دانا به كار خود توكل می كند و نادان به آرزوی خویش .
۳۰۲ - آنهایی كه كار امروز را به فردا موكول می كنند مطمئناً كار فردا را نیز به روز بعد موكول خواهند كرد .
۳۰۳ - عروس زندگی كار است كه اگر بتوانی داماد این عروس شوی مسلما فرزندتان سعادت خواهد بود .
۳۰۴ - آدم نادان در كار همه دخالت می كند بجز كار خود .
۳۰۵ - در اندیشه آنچه كرده ای مباش در اندیشه آنچه نكرده ای باش .
۳۰۶ - آنجا كه نتوان قوانین را با پول و ثروت خرید سرزمین طلایی است .
۳۰۷ - مدیر افراد را اداره نمی كند بلكه آنها را هدایت می نماید .
۳۰۸ - سكوت گفتاری است كه هرگز دچار خطا و اشتباه نمی گردد.
۳۰۹ - اگر خاموش باشی تا دیگران به سخنت آرند بهتر كه سخن گویی و خاموشت كنند .
۳۱۰ - همانا گوینده ماهر همان شنونده زبردست است .
۳۱۱ - سخن دارویی را ماند كه اندك آن سود دهد و بسیارش كشنده است .
۳۱۲ - مانند مرد عمل فكر كن و مانند مرد فكر عمل نما .
۳۱۳ - آدم با هوش دردسرهای بزرگ را به دردسرهای كوچك تبدیل می كند و دردسرهای كوچك را از بین می برد .
۳۱۴ - بحران های بزرگ مردان بزرگ را به وجود می آورد .
۳۱۵ - كسی كه اندرز را ارزان رد كند ، طولی نمی كشد كه پشیمانی را با قیمت گرانی خریداری خواهد كرد .
۳۱۶ - آنكه می تواند نسبت به نیكی دیگران ناسپاس باشد از دروغ گفتن باك ندارد .
۳۱۷ - فایده ای كه عاقل از دشمنانش می برد بیش از سودی است كه نادان از دوستانش می برد .
۳۱۸ - از نزدیكی به كسی كه قادر به حفظ اسرار و رموز زندگی خود نیست پرهیز نما .
۳۱۹ - راز برده توست ولی وقتی كه آن را فاش كردی تو برده اش شوی .
۳۲۰ - آسان ترین راه برای از بین بردن افتخارات خودستایی است .
۳۲۱ - كسی كه سدهای دیرین را بیهوده شمارد و ویران كند بی گمان گرفتار فاجعه طغیان آب خواهد شد .
۳۲۲ - اگر هر روز راه را عوض كنی هرگز به مقصد نخواهی رسید .
۳۲۳ - هر شكست لااقل این فایده را دارد كه انسان یكی از راه هایی را كه به شكست منتهی می شود ، می شناسد .
۳۲۴ - برای دشمنانت كوره را آنقدر داغ مكن كه حرارتش خودت را هم بسوزاند .
۳۲۵ - رییس خطاكار را نشان می دهد مدیر خطا را .
۳۲۶ - رییس می گوید كار باید انجام شود ، مدیر می گوید كار چگونه انجام شود .
۳۲۷ - رییس توقع احترام دارد ، مدیر احترام را بر می انگیزد .
۳۲۸ - عضو اصلی و حیات بخش هر سازمان مدیریت آن است .
۳۲۹ - افراد موفق كارهای متفاوت انجام نمی دهند بلكه كارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند .
۳۳۰ - پیش از آن كه پاسخی بدهی با یك نفر مشورت كن ولی پیش از آن كه تصمیم بگیری با چند نفر .
۳۳۱ - بدون برنامه ریزی امكان كنترل وجود ندارد .
۳۳۲ - رمز موفقیت شما در این است كه كار و حرفه را استراحت خود قرار دهید .
۳۳۳ - پیشرفت افراد را مو<
  • منبع: vista.ir
  • تاریخ: چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 15:37
  • نویسنده:
  • صفحه: BIZKIDS
  • بازدید: 741

ارسال نظر