Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

رهنمودهای مدیریتی

رهنمودهای مدیریتی

آنچه در پی می آید مجموعه ی رهنمودهای مدیریتی در زمینه های مختلف می باشد که به دلیل اختصار و سهل الوصول بودن می توانند مورد استفاده مدیران سازمان ها قرار گیرند .
۱- به فعالیت و موفقیت های افراد پاسخ مثبت بدهید . بیشتر از تشویق استفاده كنید تا تنبیه .
۲- كارها و خدمات ارایه شده افراد را به نام خودشان ثبت و عرضه كنید . بگذارید همكاران احساس كنند كه به فكر و اندیشه آنان اهمیت داده می شود .
۳- هر روز از خود سوال كنید ، امروز چه مطلب تازه ای آموختم . چه مطالبی به دیگران آموختم و چه خدماتی برای اداره و حوزه ماموریتم انجام دادم .
۴- شرح وظایف تمام افراد – تمام رده ها – باید بالای سرشان نصب شود و هر روز به آن رجوع كنند .
۵- بیشتر از محاسن افراد صحبت كنید تا نقاط ضعف آن ها . تمام انسان ها بیشتر از غذا به تشویق و تمجید نیاز دارند .
۶- به جای محكوم كردن دیگران بكوشیم تا آن ها را بشناسیم و از دلایل آن چه ایشان انجام می دهند ، آشنا شویم . این عمل ، سودمندتر و مفیدتر از خرده گرفتن و انتقاد كردن است ؛ زیرا هیچ چیز برای كشتن استعداد هولناك تر از انتقاد مدیر از زیردستان نیست .
۷- میل انجام كار را در افراد به وجود آورید .
۸- محیط را طوری فراهم كنید كه افراد تشویق به یادگیری شوند و آموزش مستمر را در برنامه زندگی خود قرار دهند .
۹- آرزوهای بزرگ و آتش اشتیاق را در كاركنان خود ایجاد كنید و راه رسیدن به آن را به آنان نشان دهید .
۱۰- به مردم مهر بورزید آنان را دوست بدارید . آنان را با آغوش باز و با اشتیاق و تمجید بپذیرید و همچنین شریك اندوه همكاران و مردم باشید .
۱۱- پیوسته فكرهای بزرگ و عالی را در ذهن خود و كاركنان تان پرورش دهید .
۱۲- تبسم خرجی در بر ندارد ؛ آن را رایگان به خانواده ، همكاران و مردم اهدا كنید .
۱۳- هنر رهبری نمودن و شناخت احوال روحی و خواسته های مادی و معنوی همكاران تان را بیاموزید .
۱۴- اگر می خواهید دیگران از شما بیشتر رنجیده شوند ، هر گز به گفته آنان گوش ندهید و پیوسته از خود صحبت كنید . مطمئنا این خواسته یك مدیر موفق نیست .
۱۵- گوش كردن موثر را تمرین كنید و در این هنر ، گوش كردن را از مقالات و كتب مطالعه نمایید .
۱۶- اگر می خواهید با فردی ملاقات كنید ، از قبل در باره مشخصات كامل ، شخصیت و روحیات ، عقاید و پیشه او تحقیق كنید ، و فكر كنید چه چیزی او را می تواند علاقه مند كند و چگونه او را می توان بر انگیخت .
۱۷- برای راه یافتن به دل افراد باید از چه چیزی سخن بگویید كه نزد او عزیزتر است و به آن علاقه بیشتری دارد .
۱۸- هر وقت می خواهید در كسی نفوذ كنید ، به احساسات نیكوكاری و عالی او متوسل شوید .
۱۹- تمام افراد میل به برتری و نشان دادن لیاقت و توانایی خود به دیگران را دارند ؛ بنابراین ، از این خصلت حداكثر بهره را بگیرید .
۲۰- كوچك ترین پیشرفت افراد را مورد تشویق قرار دهید و به افراد شهرت و اعتبار بخشید .
۲۱- به جای سخت كاركردن ، آگاهانه كاركردن را برگزینید .
۲۲- موقعی كه فكر منفی و مخربی به ذهن شما هجوم آورد ، به كارهای مورد علاقه و نشاط آور هجوم ببرید و به سمت موفقیت ها ، شادی ها و لذت های گذشته فكر را سوق دهید .
۲۳- در هیچ مرحله ای از كار از تجزیه و تحلیل موقعیت و وضعیت كار غافل نشوید .
۲۴- اهداف خود را در دفتری بنویسید ؛ برای رسیدن به آن برنامه ریزی كنید و آن را مقید به زمان كنید ؛ تلاش كنید از جدول زمانی عقب نمانید و هر روز در این مورد اقدامی انجام دهید .
۲۵- كارها را نیمه كاره رها نكنید .
۲۶- زندگی افراد موفق را مطالعه كنید و آنان را سرمشق زندگی خود قرار دهید .
۲۷- ساعاتی از شبانه روز را صرف فكر كردن در مورد زندگی فردی ، خانوادگی و حرفه ای خود كنید . خلاصه ، وقتی را صرف سنجش اعمال گذشته و برنامه های آینده نمایید .
۲۸- خود را عادت دهید كه از موكول كردن كارها به فردا بپرهیزید .
۲۹- پیگیری در كارها را به عنوان یك عادت پسندیده در خود پرورش دهید .
۳۰- از مشورت با افرادی كه به توانایی ، صداقت ، درستی و كارشناسی آنان ایمان دارید ، كوتاهی نكنید .
۳۱- تقلید از زندگی مردان برجسته و توجه به طرز كار و زندگی شان می تواند بر زندگی ما تاثیر شگرفی داشته باشد .
۳۲- عوامل اصلی موفقیت در كارها پس از توكل به خدا ، عبارتند از : داشتن نیروی همكار و همراه ، كوشش ، پشتكار ، مداومت ، نظم و انضباط ، تمركز و تصمیم قطعی ، هدف روشن و شفاف و اعتماد به نفس ، نهراسیدن از شكست ، داشتن اطلاعات و دسترسی به اطلاعات لازم ، تجربه و تخصص ، روحیه مثبت ، عشق و ایمان به كار ، برنامه ریزی ، مشخص بودن ارزش ها ، داشتن فلسفه برای كارها ، انرژی ، تسلط بر فن ارتباط ، جوشش درونی ، غوطه ور شدن در كار ، نیمه تمام رها نكردن كارها ، بهره گیری بهینه از منابع و بویژه زمان .
۳۳- گزارش ها و نامه ها را سعی كنید فقط یك بار بخوانید و نزد خود انبار نكنید . مطالبی كه می خواهید ، از مجلات ، روزنامه و كتاب ها با یك بررسی سریع مطالعه كنید و علامت بزنید و در محلی بگذارید كه بعدا به موقع بتوانید دقیقا مطالعه كنید و در نظر بگیرید .
۳۴- علل مهم شكست :
- ناتوانی در هدف گذاری و برنامه ریزی و سازماندهی
- ناتوانی در ترغیب دیگران به كار
- ترس از رقابت همكاران
- نداشتن قدرت تخیل
- خودخواهی
- نداشتن صداقت و صمیمیت
- تاكید بر سمت و عنوان رییس
- نداشتن تجربه و تخصص و اطلاعات
- نداشتن همكاران صادق و منابع مورد نیاز
- نداشتن پشتكار ، نظم و انضباط
- شخصیت
- تنبلی و مسامحه
- توقف در برخورد با مشكلات
۳۵ – در تكامل شخصیت و توانایی خود و همكاران تان بكوشید و قابلیت ها را از درون رشد دهید .
۳۶ – شكست ها را در زندگی تجربه جدیدی برای تداوم كار بدانید .
۳۷ – ناظر و تماشاچی نباشید ؛ فرمانروا باشید ؛ مثل چشمه بجوشید و دیگران را سیرآب كنید ؛ احساس مسوولیت را در خود و كاركنان تان در برابر جامعه و افراد تقویت كنید و همواره منافع جامعه ، مردم و سازمان را بر منافع خود مقدم بدارید و آن را جزو فرهنگ سازمان خود كنید . خود را در كنار مسایل قرار ندهید ، فرصت طلب و شكست گرا نباشید .
۳۸ – به طور مستمر در صدد تقویت اعتماد به نفس ، ارتقای توان تخصصی ، پیشرفت و بهبود كیفیت كار در محیط سازمان و زندگی خانوادگی خود باشید .
۳۹ – سازمان ، اداره و جامعه ، موقعی كه افراد در محل و مكان اصلی خود نباشند ، دچار مشكل می شوند . بنابراین ، در به كار گماردن افراد دقت بیشتر نمایید . زیرا وقتی كه كور ، دیگری را هدایت كند ، هر دو به چاه می افتند .
۴۰ – كنجكاوی ، آموختن و تجربه اندوزی ، توشه سفرهای شما باید باشد .
۴۱ – تلاش كنید روحیه و نگرش جهانی پیدا كنید .
۴۲ – از وقت های مرده حداكثر استفاده را ببرید . همیشه یك كتاب برای مطالعه همراه داشته باشید .
۴۳ – هنر استفاده از فرصت ها را برای ایجاد فرداهای بهتر در خود و همكاران تان پرورش دهید .
۴۴ – اگر در خط اول مسابقه نباشید ، بازنده اید .
۴۵ – اگر یك كیك كوچك داشته باشید و بخواهید بین همكاران تان تقسیم كنید باعث كدورت همكاران می شود ، چون به همه نمی رسد ؛ ولی اگر فكر آنان را بسیج كنید كه چگونه كیك بزرگ تری می توان درست كرد ، همگی را خشنود خواهید كرد .
۴۶ – اگر با تمام وجود در كار غرق شوید و از آن لذت ببرید هر گز شكست نخواهید خورد .
۴۷ – همیشه سعی كنید بالاترین مقام را كسب كنید . پس برای احراز آن حداكثر تلاش را باید انجام دهید .
۴۸ – در اثر گذشته ها نابینا نشوید ، بلكه به آینده های روشن بیندیشید .
۴۹ – یك سگ زنده ، بهتر از یك صاحب منصب مرده است .
۵۰ – فردی كه با تمام وجود تلاش كند ، هر گز شكست نخواهد خورد .
۵۱ – مشكل هرچه می خواهد ، باشد . باید قبول كرد كه همیشه راه حلی مهم وجود دارد .
۵۲ – هیچگاه از نوآوری و ابداع غافل نباشید .
۵۳ – هیچ جنگ آوری ، برتر از زمان نیست و تنها او فاتح نهایی است . وقت را از دست ندهید . به زمان باید مثل یك كالای گران بهای ارزشمند نگریست .
۵۴ - فرمانروای خود باشید و سعی كنید تا سرحد امكان قدرت و توانایی های خود را رشد دهید و فعالانه به دنبال كسب آگاهی های بیش تر حرفه ای خود باشید .
۵۵ – مثل قورباغه خود را در چاه و دنیای افكار خود محصور كنید و تلاش نمایید همیشه از بهترین ها باشید .
۵۶ – نابغه شدن ، ۹۹ در صد به تلاش ما بستگی دارد نه به هوش ما .
۵۷ – برای نابغه شدن در حیطه خود ، در آن غرق شوید .
۵۸ – رشد و خلاقیت با كاوش و بررسی وضع موجود شروع می شود و نوآوری ، یك امر و نیاز زیربنایی در زندگی امروز انسان ها و جامعه بشریت است .
۵۹ – هدف های تان باید به بلندی قامت تان ، و صبر و بردباری شما باید به وسعت وجودتان باشد .
۶۰ – جسارت و شهامت مبارزه با مشكلات را در خود پرورش دهید ؛ به كشورتان و مردم آن عشق بورزید ؛ به منافع دراز مدت بیندیشید و نوعی احساس مثبت از ارزش های واقعی جامعه در خود به وجود بیاورید .
۶۱ - تلاش در حد رفع تكلیف را از سر بیرون كنید . كارها را به نحو احسن و كامل انجام دهید .
۶۲ - تاریخ از آن كسانی است كه آمال ، هدف ها و امیدهای بزرگ دارند .
۶۳ - در تمام مراحل زندگی خداوند را فراموش نكنید .
۶۴ – همیشه تا زنده هستید ، در صدد پیشرفت مداوم و پایان ناپذیر خود ، خانواده و همكاران سازمان خود باشید .
۶۵ - شكست ها و اشتباهات گذشته را سرمشق و تجربه ای برای موفقیت های بزرگ آینده قرار دهید .
۶۶ - آن قدر دریادل باشید كه از چیزی نگران نشوید . آن قدر بزرگوار باشید كه خشمگین نشوید و آن قدر نیرومند باشید كه از چیزی نترسید .
۶۷ - برای تسلط بر زمان ، عمده وقت روزانه ما باید صرف امور مهم شود نه كارهای فوری و یا پیش پا افتاده . لذا اولویت ها را باید تعیین كنید و ارزیابی روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالانه از گذران وقت ، برنامه ها و امور داشته باشید .
۶۸ - برای استراحت ، تفریح ، ورزش ، رسیدگی به امور خانوادگی ، امور دینی و اخلاقی ، زندگی حرفه ای و شغلی و ارتقای توانمندی شغلی – شامل مطالعه كتب و مجلات مدیریت فنی و تخصصی – زمانی را اختصاص دهید و همیشه در صدد ارتقای دانش و مهارت خود باشید . مطالعه شما را با محققان ، متخصصان ، رهبران و انسان های موفق آشنا می كند .
۶۹ - همیشه در صدد افزودن به ارزش زندگی دیگران باشید . كیفیت زندگی همكاران و خود و مردم را بهبود ببخشید .
۷۰ - همیشه از خود سوال كنید چگونه می توانم بر كیفیت زندگی مردم بیفزایم ، در بهبود زندگی خودم ، مردم و كاركنانم موثرتر باشم و تاثیر عمیق بگذارم و خدمت با كیفیت تری عرضه كنم ؟ این سوال باید در تمام سازمان ما جاری باشد .
۷۱ - در محیط سازمانی ما باید بهترین نوع روابط سالم انسانی در عالی ترین سطح خود برقرار باشد .
۷۲ – به آنچه مطلوب شماست ، بیندیشید و در جهت كسب آن تلاش كنید نه از آنچه می ترسید .
۷۳ - تمام ثروت ها از اندیشه انسان ناشی می شود .
۷۴ - اگر در جهان كسی به هدفی رسیده ، من هم می توانم برسم ؛ به شرط آنكه وقت و بهای آن بپردازم .
۷۵ – زندگی چون رودخانه است كه همیشه جریان دارد ، بیش تر مردم سرنوشت زندگی خود را به دست جریان آب می سپارند ؛ موقعی بیدار می شوند كه به لب پرتگاه رسیده اند – پرتگاه عمر ، زندگی علمی ، اقتصادی جسمی ، احساسی ، خانوادگی ، اجتماعی و ... – راه حل آن است كه از قبل طرح و نقشه ای برای زندگی بریزید و تصمیم گیری و اقدام به آن را پیشه كنید .
۷۶ - بزرگ ترین سرمایه شما همكاران تان هستند و راه موفقیت ، مشاركت فكری ، تخصصی و استفاده بهینه از تمام توان فكری ، تخصصی و جسمی آنان است .
۷۷ – كلید موفقیت در زندگی آن است كه راه های بیش تری را برای خود باز كنید ؛ درهای بیش تری را بزنید و طرح ها و نقش های متفاوتی را امتحان كنید تا به موفقیت های بیش تری دست یابید . اگر یك برداشت و یك راهكار در زندگی داشته باشید ، مثل ماشینی می مانید كه فقط یك دنده داشته باشد .
۷۸ - قدرت عبارت است از توان ایجاد ارتباط و نفوذ در دیگران .
۷۹ - افراد موفق ، مشكلات را جزیی ، گذرا ، موقتی و بیرونی می دانند ، افراد شكست گرا مشكلات را بزرگ می كنند و دایمی می پندارند .۸۰ - ایمان ، باعث شور و شوق و حركت می شود ، زیرا برای رسیدن به هدف های بزرگ به شور و شوق ، تدبیر ، پشتكار و اشتیاق فراوان و ایمان و توكل به خدا نیاز است .
۸۱ - معیارهای بالاتری برای زندگی ، سازمان و كشورتان برگزینید .
۸۲ - عقاید و رفتارهای بازدارنده خود و همكاران تان را كنار بگذارید و توانایی ها را به كار بگیرید .
۸۳ - برای ایجاد انگیزه در كاركنان راه های متفاوتی است ؛ شامل ترس از تنبیه ، كمك مالی ، تشویق ، رشد و پرورش توانایی و شخصیت افراد . این عامل ، بهترین عامل است كه به جوشش درونی منجر شده ، عشق به كار و خلاقیت را زنده می كند .
۸۴ - تقویت رفتار باید فوری انجام شود كه اگر كسی كار مفیدی انجام داده است و سزاوار تشویق است ، فوری او را تشویق كنید .
۸۵ - باید از خود بپرسید نهایت آرزوی ما از زندگی حرفه ای و شخصی چیست ؟
۸۶ - در پنج یا ده سال آینده ، چه می خواهند بشوند ؟ به كدام موفقیت فردی ، خانوادگی ، حرفه ای و سازمانی می خواهند برسند ، من چگونه سازمانم را برسانم ؟
۸۷ - همیشه ۹۰ در صد وقت خود را صرف پیدا كردن راه حل مشكلات كنید و ۱۰ در صد بقیه را صرف خود مشكل كنید ؛ متاسفانه بیشتر مردم عكس این عمل می كنند ؛ یعنی همیشه در غم مشكلات به سر می برند .
۸۸ - از خود بپرسید مهم ترین عاملی كه سازمان مرا مشغول می كند ، كدام است و بهترین عاملی كه زندگی فردی ، خانوادگی و حرفه ای ، مرا دگرگون می كند ، كدام است ؟
۸۹ - همیشه پیشرفت های بشری در اثر طرح سوالات تازه كسب شده است .
۹۰ - چگونه می توانم از شرایط موجود بهره برداری بهتری بكنم ؟
۹۱ - آن كس كه نتواند بپرسد ، نمی تواند زندگی كند .
۹۲ - این سوالات مهم را از خود بپرسید : در حال حاضر ، چه چیزی در سازمان من مایه افتخار من و همكارانم است ؟ به چه چیزی در زندگی فردی ام افتخار می كنم ؟ از چه چیزی لذت می برم ؟
۹۳ - افكار منفی در حكم علف های هرزی هستند كه ذهن ما را به خود مشغول می كنند . لذا با مهارت و قدرت باید الگوی ذهنی منفی را در هم بریزید و افكار منفی را از ذهن پاك كنید و افكار مثبت ، یعنی باغ ذهن تان را پر از گل های زیبا و با طراوت سازید .
۹۴ - باید تلاش كنید كه ارزش های خود و همكاران تان را شناسایی كنید ؛ زیرا رمز موفقیت هر فرد آن است كه در جهت تامین ارزش های خود زندگی را شكل دهد ؛ یعنی هر فرد بر مبنای معیارها و ملاك های سازمان خود تلاش كند و این هنر مدیر است .
۹۵ - تلاش كنید فهرستی از ارزش های خود تهیه كنید .
۹۶ - از خود بپرسید چگونه می توانم بیش از پیش منشا اثر باشم ؟
۹۷ - اگر به نظر خود خوراك فكری – مطالعه و تفكر پیرامون آن – ندهید ، ناچار دست دوم و سوم و ... خواهید شد . پس باید خود را هر چه بیشتر در معرض مطالعه ، تجربه و اطلاعات قرار دهید .
۹۸ - از خود بپرسید كه من – چه به لحاظ اعتقادی و چه به لحاظ حرفه ای و ... – كیستم ؟ آنچه به ذهن شما می رسد ، روی كاغذ بیاورید .
۹۹ - هدف شما هر چقدر والا باشد ، به خود بقبولانید كه می توانید به آن برسید .
۱۰۰ - انسان می تواند با تغییر نحوه تفكر خود زندگی و سرنوشت خود را تغییر دهد .
۱۰۱ - بیشتر مردم در اوقاتی موفق می شوند كه مردم دیگر آن اوقات را به هدر می دهند .
۱۰۲ - همان طور كه طلا بدون ساییدن و صیقل دادن طلا نمی شود ، انسان هم بدون تحمل سختی كامل نمی شود .
۱۰۳ - هرگز نباید به آنچه به دست آورده اید ، قانع شوید ؛ بلكه پیوسته و مستمر در صدد پیروزی ها و موفقیت های جدید باشید .
۱۰۴ - مدیر باید بیشترین وقت آزاد را در اداره داشته باشد نه آنكه كمترین وقت را .
۱۰۵ - برای انجام كار باید مسوولی را با قید زمان پایان كار تعیین كنید .
۱۰۶ - به كاركنان بگویید روی مساله فكر كنند و پیشنهاد مكتوب بیاورند .
۱۰۷ - بهترین شیوه رشد و مسوولیت پذیری افراد واگذاری كار و اختیار و مسوولیت دادن به آنان است .
۱۰۸ - كار را توصیف كنید ؛ برای آن مسوول انتخاب نمایید ، زمان برای انجام آن تعیین كنید و نظارت مستمر داشته باشید .
۱۰۹ - یكی از عوامل بازدارنده در كارها ترس از شكست است .
۱۱۰ - در بعضی از كارها باید ریسك كرد و دل به دریا زد .
۱۱۱ - امنیت شغلی افراد در گرو توانایی و ارتقای كاری آنان است .
۱۱۲ - اشتیاق رونق بخش زندگی است . بدون داشتن شوقی در سر ، موفق نمی شوید .
۱۱۳ - هر تغییری در زندگی را باید از ذهن و فكر آغاز كرد .
۱۱۴ - بسیاری از افراد ۹۰ در صد مطلوب های زندگی را فراموش می كنند و به ۱۰ در صد نامطلوب ها می اندیشند و می پردازند و لذا همیشه در گرفتاری و ناراحتی به سر می برند .
۱۱۵ - همیشه نباید به آنچه ندارید بیندیشید و از آنچه كه دارید ، غفلت كنید .
۱۱۶ - عبادت ، شادی ، لذت ، احساس موفقیت ، تفریح و گردش ، ورزش ، ارتباط با خانواده و همكاران را به زندگی خود راه دهید . جهان در حال ذكر ا... ، نغمه خوان و رقص كنان و پای كوبان به پیش می رود .
۱۱۷ - اگر خود را دوست بدارید ، دیگران را هم دوست خواهید داشت . خویشتن دوستی و عزت نفس ، نیرومندترین اصل حیات است .
۱۱۸ - آنان كه قلب شان آشیانه عشق و محبت است ، از چنان قدرتی برخوردارند كه هیچ نیرویی توان مقابله با آنان را ندارد .
۱۱۹ - موضوع ، حجم و اهمیت كار خود را با همسرتان در میان بگذارید تا از ایجاد درگیری خانوادگی جلوگیری شود .
۱۲۰ - زمام امور خود به دیگران سپردن ، سبب شرمندگی است .
۱۲۱ - هر شب قبل از خواب مهم ترین مساله یا كارهای فردای خود را در ذهن مرور كنید .
۱۲۲ - در پایان هر هفته عملكرد هفته را ارزیابی و برنامه هفته آینده را در دفتری یادداشت كنید .
۱۲۳ - فهرست كارهای مهم را بنویسید و همه روزه از خود سوال كنید چه میزان از وقت كاری من صرف امور مهم شده است .
۱۲۴ - تنبلی یك عادت است ، می شود آن را با تكنیك تغییر داد .
۱۲۵ - در دفتر یادداشت خود فهرست موانع رسیدن به اهداف خود را بنویسید .
۱۲۶ - در زمینه های زندگی فردی ، خانوادگی و حرفه ای اهداف دهساله ، پنجساله ، دوساله ، یكساله ، یكماهه ، هفتگی و روزانه برای خود داشته باشید .
۱۲۷ - زندگی ما اثر هنری ماست .
۱۲۸ - سرچشمه و منبع توانایی در خود شماست ؛ این را خداوند در نهادتان به ودیعه گذاشته است ، باید از داشتن آن احساس ارزشمندی كنید .
۱۲۹ - افكار ، باورها و تصویرهای ذهنی ما بزرگ ترین سرمایه ما هستند و بهترین دوست هر كس تصویر ذهنی خود اوست .
۱۳۰ - زندگی باید با شور و هیجان ، هدف دار ، با روح و نشاط باشد . باید بدانیم و سوال كنیم چه كسی هستیم ؟ كجا می رویم و برای بهبود كیفیت زندگی فردی ، خانوادگی و سازمانی چه كاری از دست ما ساخته است ؟
۱۳۱ - رنج و كسالت و داشتن تصویر منفی از زندگی نباید سر تا سر وجود ما را تسخیر كند .
۱۳۲ - قدرت تصویر ذهنی ، تعیین كننده موفقیت ها و ناكامی های هر فرد است . تصویر مثبت از ما انسانی قدرتمند می سازد .
۱۳۳ - یاد بگیرید كه از زمان به نحو مطلوب استفاده كنید .
۱۳۴ - احساسات خود را بروز دهید و در دل حبس نكنید .
۱۳۵ - از تحقیر كردن ، مچ گیری ، ملامت كردن ، مخالفت كردن ، تحكم و تحمیل كردن بپرهیزید . احساس مهم بودن ، محترم بودن و محبوب بودن را در خود و دیگران پرورش دهید .
۱۳۶ - چهره شاد و نگاه مشتاقانه همراه با تبسم ، می تواند هر كس را به خود جلب كند .
۱۳۷ - هنر گوش دادن موثر را بیاموزید .
۱۳۸ - از این كه در نظر افراد ، اشخاص مرموزی شناخته شوید ، باید پرهیز كنید چون با این روش نخواهید توانست دوستی آنان را جلب كنید و در نتیجه تنها و منزوی خواهید شد .
۱۳۹ - به كاركنان بگویید كه چه احساس شیرینی در مورد كار درست آن ها دارید .
۱۴۰ - ملاك موفقیت ما به دست آوردن دل افراد و مردم است .
۱۴۱ - پیروزمندان تشنه آموختن ، امین و درستكارند ؛ خود را با مشكلات و مسایل تطبیق می دهند ؛ پیوسته بر موفقیت های گذشته تمركز می نمایند ؛ شكست ها را به دید تجربه نگاه می كنند ؛ موفقیت ها را در نظر خود حك می كنند ؛ افكار مثبت را در ذهن خود پرورش می دهند ؛ شخصیت خود را كمال می بخشند و در حد استانداردهای بالا نگاه می دارند ؛ آنان خود ناخدای كشتی زندگی شان هستند ؛ حوادث را به وجود می آورند ؛ حصار شكنند ؛ همیشه به راه حل ها می اندیشند نه به خود مشكل ؛ هدف دارند و فهرست اهداف و فعالیت هایی را كه باید انجام دهند ، همیشه به همراه دارند .
۱۴۲ - فرد بی هدف ، مثل كشتی بدون راهنما ست .
۱۴۳ - ارج گذاشتن به دیگران بهترین وسیله برقراری ارتباط با آنان است .
۱۴۴ - شما همانی می شوید كه فكر می كنید .
۱۴۵ - تلاش كنید قسمتی از وقت خود را صرف پیشگیری از بروز مشكلات كنید .
۱۴۶ - قسمتی از امور را به افراد توانا تفویض كنید ، ولی بر عملكردشان نظارت داشته باشید .
۱۴۷ - آموزش مداوم را یكی از وظایف خود بدانید .
۱۴۸ - موفقیت شما به دو عامل بستگی دارد .
- انجام وظایف خود به نحو احسن
- سازماندهی مناسب نیروی انسانی و تفویض اختیار به آنان .
۱۴۹ - فهرست وظایف خود را هر چند وقت مرور كنید .
۱۵۰ - در تمام اوقات خدا را بر همه اعمال خود حاضر و ناظر بدانید .
۱۵۱ - روش اداره جلسه ، تهیه صورتجلسه ، پیگیری كارها و تعیین موضوع جلسه را بیاموزید .
۱۵۲ - روش تهیه گزارش های علمی – تحلیلی ، تفصیلی و كوتاه را بیاموزید و تلاش كنید همكاران شما در سازمان تان آن را بیاموزند .
۱۵۳ - كم كاری كاركنان یكی از مهم ترین دلایل ركودهاست كه عامل آن مدیران هستند .
۱۵۴ - مدیریت شما با عملكردتان سنجیده می شود .
۱۵۵ - از كاركنان و مدیران بخواهید به طور اداری مشكلات مهم واحد را فهرست و راه حل های مورد نظرشان را هم ارایه نمایند . تا زمانی كه مشكل حل نگردیده است ، همیشه آن را تكرار كنید و در صفحه خلاصه گزارش با خط درشت بنویسید .
۱۵۶ - برای حل مشكلات واحدهای سازمان ، گروهی كارشناس را مامور كنید تا به بررسی مشكل پرداخته ، راه حل ارایه نمایند .
۱۵۷ - گروه کارشناس مامور بررسی و ارایه راه حل مشکلات به عنوان یك منبع اندیشه كاری و یك ابزار حل مساله در مدیریت شما خواهند درخشید .
۱۵۸ - مدیریت باید كارش را انجام دهد و لو مشكلات فراوان باشد ، راه حل ها هم فراوانند .
۱۵۹ - فضای یادگیری ، خلاقیت نوآوری ، تلاش ، انضباط ، سختكوشی ، ارتقای توانایی و رقابت سالم را در سازمان خود فراهم كنید .
۱۶۰ - تلاش كنید كه افراد توانا ، با تجربه ، با انگیزه ، مجرب ، عاشق كار ، كسانی كه در پی رسیدن به اهداف سازمانی شما هستند ، با هوش ، با معلومات و متخصص را جذب و سازماندهی نمایید و قدرشان را بدانید .
۱۶۱ - همیشه از انتقاد سازنده استقبال كنید ؛ به افرادی كه فكر جدید دارند ، جایزه بدهید . بهتر است اشتباهات شما را همكاران تان تذكر دهند .
۱۶۲ - اگر فكر می كنید فردی مستحق تذكر و تنبیه است ، سعی كنید این كار خصوصی انجام شود .
۱۶۳ - كار كردن برای كسی كه او را تحسین می كنید و برای وی احترام قایل هستید خوشایند و دلپذیر است .
۱۶۴ - كارها را تقسیم كنید به ؛ مهم و فوری ، مهم اما غیر فوری ، فوری اما غیر مهم ، كم اهمیت و غیر فوری ، بیهوده و وقت گیر .
۱۶۵ - روش كار :
- فهرست اهداف دراز مدت خود را بنویسید .
- درجه اولویت این اهداف را تعیین كنید و مقابل هر هدف بنویسید .
- فهرست كارهای لازم برای نیل به اهداف با اولویت « یك » را تهیه كنید .
- درجه اولویت این كارها را تعیین كنید و كارهای با اولویت « یك » را مشخص نمایید .
- برنامه زمانی انجام كارهای مشخص با اولویت « یك » را تهیه كنید .
- كارهای با اولویت « یك » را طبق برنامه انجام دهید .۱۶۶ - برای صرفه جویی در وقت ، شما می توانید :
الف – بار كاری تان را كم كنید ؛
- تفویض اختیار كنید .
- به درخواست های ناروا نه بگویید .
- كوله بار وظایف دیگران را به پشت نگیرید .
ب – تند تر كار كنید ؛
- جلو راهزنان وقت خود را بگیرید
- كارهایتان را از روی « چك لیست » انجام دهید .
- درجه اولویت هر كار را تعیین ، و به ترتیب اولویت كار كنید .
- از آخرین تكنولوژی موجود بهره بگیرید .
- به گردش كاغذ در محل كارتان نظم بدهید .
- روز به روز سعی كنید بهتر گوش كنید .
- برای فكر كردن وقت كافی در برنامه تان بگنجانید .
۱۶۷ - راهزنان وقت :
- عدم برنامه ریزی
- در نظر نگرفتن اولویت ها
- تعهد كار بیش از اندازه
- شتابزدگی در كارها
- خودداری از تفویض اختیار
- شركت در جلسات غیر ضروری
- مدیریت در بحران
- نداشتن قاطعیت در تصمیم گیری
- انجام كارهای دون پایه
- سلام و تعارف بیش از اندازه با دیگران
- تلفن های مزاحم و طولانی
- مطالعه مطالب غیر ضروری و كم اهمیت
- پذیرایی از مهمان های ناخوانده
- مشغول شدن به كارهای كم اهمیت
۱۶۸ - نمونه های « دزدی » وقت :
- دیر آمدن و زود رفتن
- وقت ناهار طولانی
- وقت استراحت / چای طولانی
- تمارض ( مرخصی استعلاجی )
- تلفن های خصوصی زیاد
- كارها را به اضافه كاری كشاندن
- گفتگوهای خصوصی زیاد با همكاران
- مطالعه روزنامه و كتاب نامرتبط با كار
- انجام كارهای خصوصی
- وقت گذرانی های بیهوده
۱۶۹ - سفارش های صاحب نظران در باره مدیریت صحیح زمان :
- دستیابی به موفقیت در زندگی منوط به اجرای اصل « حذف و انتخاب » است : انتخاب بین كارهای با ارزش و بی ارزش . اگر می خواهید وقت كافی برای انجام كارهای با ارزش پیدا كنید ، باید همه كارهای بی ارزش را از برنامه زندگی تان حذف كنید .
- هر گاه آموختید كه چگونه در مقابل درخواست های ناروای دیگران بدون احساس گناه « نه » بگویید ، وقت و انرژی كافی برای رسیدن به اهداف با ارزش خود پیدا خواهید كرد .
- وقت عامل اساسی موفقیت : در وقتتان صرفه جویی و آن را عاقلانه سرمایه گذاری كنید .
- همیشه از خود بپرسید كجا و چگونه می توانم با صرف كمترین وقت بیشترین بازدهی را بدست آورم .
- بخاطر داشته باشید كه دلیل شكست بسیاری از طرح ها غلط بودن آن ها یا اجرای غلطشان نیست بلكه نامناسب بودن زمان اجرای آن هاست .
- تخصیص وقت كم برای انجام یك كار به اندازه تخصیص وقت زیاد برای آن مضر است .
- به محض آن كه در هر زمان بهترین كاربرد وقت خود را تشخیص دادید ، در انجام آن لحظه ای درنگ نكنید .
- برای صرفه جویی در وقت ، كارهایتان را هنگامی انجام دهید كه دیگران به فكر آن هم نیستند .
- طبق اصل ۸۰ / ۲۰ ، از هر ده كاری كه باید انجام دهید دوتای آن ۸۰ در صد از نتیجه مطلوب تان را عاید می كند . آن دو كار را مشخص كنید ، به آن ها اولویت بدهید ، و با یك برنامه ریزی درست فورا ً به انجام آن ها اهتمام ورزید .
- بدانید دنبال چه هستید ، برای آن برنامه داشته باشید ، و طبق برنامه خود عمل كنید .
• سفارش های آقای « لیكین » در باره مدیریت زمان :
- اهداف خود را بنویسید و درجه اولویت آن ها را تعیین كنید .
- فهرست كارهای روزانه تان را با قید درجه اولویت تنظیم كنید .
- هر روز را با كارهای مهم ( نه كم اهمیت ) شروع كنید .
- همیشه از خود بپرسید : « هم اكنون ، بهترین كاربرد وقت من چیست ؟ »
- هر ورق كاغذ را فقط یك بار از زیردستان بگذرانید .
- كاری را كه قرار گذاشته اید انجام دهید ، همین حالا شروع كنید .
۱۷۰ - آموزش به كاركنان كمك می كند تا آن چیزی را كه برای شغل خود مورد نیاز دارند فراگیرند و از این طریق به سطح مطلوبی از عملكرد دست یابند .
۱۷۱ - آموزش كاركنان باعث كاهش هزینه های مواد اولیه و تولیدات شده و جلوی اتلاف وقت ، هزینه و سرمایه را می گیرد و كیفیت محصولات و خدمات را بالا می برد .
۱۷۲ - آموزش در كاركنان انگیزه ایجاد می كند .
۱۷۳ - آموزش كمك می كند تا غیبت و اخراج كاركنان ، حوادث و سوانح در محیط كار ، نارضایتی و شكایت و درگیری های سازمان كاهش یابد .
۱۷۴ - آموزش به توسعه مهارت های فردی ، روش های بهتر و روابط حسنه در محیط كار كمك می كند .
۱۷۵- پرسش های مدیریتی :
- چه می خواهیم انجام دهیم ؟ ( منظور و مقصود اصلی / هدف )
- چگونه می خواهیم به نتیجه برسیم ؟ ( روش انجام كار )
- چه امكاناتی در اختیار داریم ؟ ( شرایط )
- زمان مورد نظر چه مدتی است ؟ ( حدود )
- نحوه پیگیری و نظارت چگونه است ؟ ( معیارها )
۱۷۶ - گذشته را باید خواند در گذشته نباید ماند .
۱۷۷ – مدیران برجسته ساخته می شوند ، خلق نمی شوند .
۱۷۸ - ارزش ذره ای تصویرسازی در ذهن از رطلی عملكرد بیش تر است .
۱۷۹ - مردم برای سازمان ها مساله ساز نیستند . سازمان ها برای كسانی كه مانع مسیر اهداف شان شوند ، مساله می سازند .
۱۸۰ - شكست اكثراً ناشی از نبود كارمایه است ، نه نبود سرمایه .
۱۸۱ - دانش تنها وسیله تولید است كه تابع « بازده نزولی » نمی شود .
۱۸۲ - شناخت انسان نسبت به گذشته و حال خود می تواند آینده او را تضمین كند .
۱۸۳ - یك خار تجربه ، به یك صحرای سراسر دانش و اطلاعات می ارزد .
۱۸۴ - وعده ها همه كذب است و ریا ولی انسان سخنی را كه مایل است بشنود می شنود و بقیه را ناشنیده می گیرد .
۱۸۵ - آدمی صفتی خاص را با عمل مداوم ، به شیوه ای خاص كسب می كند .
۱۸۶ - آنچه چرخ صنعت را به حركت در می آورد ، امید به پیشرفت است نه خود آن .
۱۸۷ - آن گاه كه عده ای گرد آیند ، آن كس كه حكیمانه ترین پند را به تو می دهد می تواند تو را رهنمون باشد . انسان تنها ، كاردانی كمتر و ذكاوت كم مایه تر دارد .
۱۸۸ - برای بیان حقیقت ، دو فرد دخیلند ، یكی گوینده و دیگری شنونده .
۱۸۹ - كم رنگ ترین جوهر از بهترین حافظه واضح تر است .
۱۹۰ - هیچ چیز آزار دهنده تر از رسیدن فردی دون پایه به مقامی بلند پایه نیست .
۱۹۱ - اگر قرار است مشاركت به عنوان ابزاری برای كمك به سعادت و سلامت انسان به كار رود ، باید به گونه ای باشد كه نه تنها تفاوت های موجود در دانش و توان افراد بلكه برتری عقل بر احساس در تصمیم گیری های سازمانی را مشخص كند .
۱۹۲ - برنامه ریزی چیزی است كه قبل از اقدام به كاری انجام می شود تا هنگام انجام آن دچار سردرگمی نشویم .
۱۹۳ - هیچ كس تسلیم زور نمی شود مگر جبری در میان باشد .
۱۹۴ - رفتار انسانی برای شكل گیری و بروز خود سه مرحله را پشت سر می گذارد . ابتدا شناخت و بینش برای انسان پیدا می شود و به دنبال آن یك گرایش متناسب با آن شناخت در نفس و روان وی پدید می آید كه اصطلاح فنی آن همان « ارزش ها » است . این شناخت ها و ارزش ها با هم شكل عمل را تعیین می كنند و در رفتار منعكس می شوند .
۱۹۵ - به هر فرد به طور یكسان پاداش ندهید .
۱۹۶ - آگاه باشید كه واكنش نشان ندادن ( بی اعتنایی كردن ) می تواند اصلاح كننده رفتار باشد .
۱۹۷ - مطمئن باشید كه به كارمند خود گفته اید چه رفتاری مورد تقویت قرار خواهد گرفت .
۱۹۸ - مطمئن شوید كه به كارمندان خود گفته اید چه كاری غلط است .
۱۹۹ - افراد را در حضور دیگران مجازات نكنید .
۲۰۰ - منصف باشید .
۲۰۱ - سپردن كارها به زیردستان علی رغم مشكلاتی كه به وجود می آورد ، مع الوصف نتایج خوب و ثمرات شیرینی به دنبال دارد . اما ضروری است به نكات زیر دقیقا توجه شود :
▪ مفهوم تفویض اختیار به درستی روشن و درك شود .
▪ اهداف و مقاصد آن مشخص شود .
▪ قابلیت ها و خصوصیات زیردستان شناخته شود .
▪ تفاهم و توافق وجود داشته باشد ، توافق و تفاهم كامل روی ضوابط بین تفویض كننده اختیار و دریافت كننده وجود داشته باشد .
▪ تفهیم و تصحیح اشتباهات صورت پذیرد .
▪ آموزش و تفهیم زیردستان برای آمادگی و تقبل اختیارات بیش تر عملی گردد .
▪ نظر به این كه رفتار افراد تحت تاثیر نگرش های آن ها قرار دارد و با توجه به الزامات تفویض اختیار كه بدان اشاره شد تقریب نگرش ها در اولویت می باشد .
۲۰۲ - به موارد زیر پاداش ندهید :
▪ راه حل مقطعی ( مسكن فوری )
▪ اجتناب از ریسك ( مخاطره )
▪ اطاعت كوركورانه
▪ فلج كردن كار با تجزیه و تحلیل ( دست و پا گیر )
▪ نمایش كار
▪ پیچیدگی غیر لازم
▪ نق زدن و جار و جنجال راه انداختن
▪ سرعت در كار ( كمیت كار )
▪ تهدید به ترك خدمت
▪ تك روی ( كار فردی )
۲۰۳ - به موارد زیر پاداش دهید :
▪ راه حل اساسی .
▪ ریسك پذیری ( ریسك هوشمندانه را تشویق كنید ) .
▪ خلاقیت كاربردی ( به نوآوری ها پاداش بدهید ) .
▪ اقدام قاطع .
▪ كار برجسته .
▪ ساده كردن كار .
▪ رفتار آرام و موثر ( اثربخش ) .
▪ كیفیت كار .
▪ وفاداری به سازمان ( تعهد ) .
▪ كار تیمی ( گروهی ) .
۲۰۴ - هر وقت كاری انجام شده است ، به وسیله آدمی كه در كارش هدف و تعصب و احساس رسالت داشته تحقق یافته است .
۲۰۵ - بهترین راه آماده شدن برای فردا این است كه كار امروز را عالی انجام دهیم .
۲۰۶ - شما افراد را اداره نمی كنید ، آن ها را هدایت می كنید .
۲۰۷ - هر كس زمانی بهتر كار می كند كه آن كار نفعی برایش داشته باشد . ( توجه به منافع واهداف فرد و سازمان ) .
۲۰۸ - بدترین افراد در دنیا كسانی هستند كه می دانند وظیفه شان چیست ولی انجامش نمی دهند .
۲۰۹ - كسانی كه در انتظار زمان نشسته اند آن را از دست خواهند داد .
۲۱۰ - غالبا از نادانی وحشتی نداریم ، از این كه ما را نادان بدانند می ترسیم .
۲۱۱ - هرگز نمی توان با آدم های كوچك ، كارهای بزرگ انجام داد .
۲۱۲ - مرد بزرگ با روی خوش رد می كند و مرد كوچك با روی ترش می پذیرد .
۲۱۳ - اگر در باره آینده نیندیشید یقینا آینده ای هم نخواهید داشت .
۲۱۴ - برای كسی كه آهسته و پیوسته می رود هیچ راهی دور نیست .
۲۱۵ - برای آن كه پیش روی قاضی نایستی پشت سر قانون راه برو .
۲۱۶ - اگر می خواهید مردم حرف شما را باور كنند از خود سخن مگویید .
۲۱۷ - تصمیم گیری های مكرر ، نشانه شخصیت قوی نیست .
۲۱۸ - موفقیت در كار یعنی استفاده مطلوب از زمان .
۲۱۹ - مدیر منطقی باید از قدرت تحلیل منطقی نیز برخوردار باشد .
۲۲۰ - مشكل وقتی وجود دارد كه بین آنچه اتفاق می افتد و آنچه مورد نظر است تفاوت دیده شود .
۲۲۱ - برای مقابله با مشكلات به یك راه اكتفا نكنید .
۲۲۲ - بهتر است دوباره سوال كنی تا این كه یك بار راه اشتباه بروی .
۲۲۳ - عدم ساماندهی مانند سوار شدن به چرخ و فلك است زیرا پس از توقف متوجه می شوید باز در جای اول هستید .
۲۲۴ - زمان را نه می توان خرید ، نه ذخیره كرد و نه متوقف ساخت .
۲۲۵ - مدیریت یعنی انجام كار توسط دیگران .
۲۲۶ - انسان بی هدف تابع حوادث و پیشامدها است .
۲۲۷ - دست به دست كردن آدم را در جاده شاید سرگردان می كند و او را به خانه « هرگز » رهنمون می سازد .
۲۲۸ - اگر به نتیجه كار خود اعتقاد داری سعی كن به هیچ انتظاری پاسخ ندهی .
۲۲۹ - آنكه بیش تر مشورت می كند كمتر اشتباه می كند .
۲۳۰ - باید از كار كوچك شروع كنید تا سازمانی بزرگ بسازید .
۲۳۱ - هرگاه مشكلی را مطرح می كنید برای رفع آن هم راه حلی پیشنهاد كنید .۲۳۲ - عصبانیت فرآیند حل مشكل را كند می كند .
۲۳۳ - به خلاقیت كاربردی به جای اطاعت كوركورانه پاداش دهید .
۲۳۴ - وقتی مردد هستید انجام كار را به تعویق بیاندازید .
۲۳۵ - نه قهرمان وقت شناسی باشید و نه قربانی وقت .
۲۳۶ - نحوه رفتار شما با رئیستان به او می آموزد كه با شما چگونه رفتار كند .
۲۳۷ - قدردانی و پول دو تا از مهم ترین پاداش های قوی هستند .
۲۳۸ - اشخاص كم تجربه پول را آخرین علاج مشكلات می دانند .
۲۳۹ - كیفیت جامع یعنی درست انجام دادن همه كارها در همان بار اول .
۲۴۰ - اگر خودتان را برای آینده آماده نسازید به زودی متوجه خواهید شد كه مدیری متعلق به گذشته هستید .
۲۴۱ - وقتی توبیخ را با تمجید پایان می دهید افراد در باره رفتار و عملكرد خود فكر می كنند نه رفتار و عملكرد شما .
۲۴۲ - به عنوان یك مدیر مهم نیست كه در حضور شما چه می گذرد بلكه مهم آن است كه در غیاب شما چه می گذرد .
۲۴۳ - چیزی بنام شكست وجود ندارد و آنچه به دست می آید نتیجه است و بس .
۲۴۴ - كارهای بدون هدف مشخص نتیجه مشخصی هم ندارند .
۲۴۵ - در مدیریت اعتماد به نفس مهم و اعتماد به دیگران ضروریست .
۲۴۶ - اگر همان كاری را انجام دهید كه همیشه انجام می دادید همان نتیجه ای را می گیرید كه همیشه می گرفتید .
۲۴۷ - ما زمان را تلف نمی كنیم زمان است كه ما را تلف می كند .
۲۴۸ - همیشه باید دنبال خطای سیستم بود نه خاطی .
۲۴۸ - تغییرات غیر اصولی هرج و مرج ایجاد می كند و تغییر نكردن پوسیدگی .
۲۴۹ - مدیریت برای نگهداری وضع موجود نیست بلكه برای تغییر آن است .
۲۵۰ - یك پیش بینی غلط باعث یك برنامه ریزی غلط می شود .
۲۵۱ - گوش شنوا زیر بنای مهارت های ارتباطی است .
۲۵۲ - هر چه تعداد خدمتكاران كمتر باشد نوع خدمت بهتر خواهد بود .
۲۵۲ - كاری را كه خوب شروع شده می توان نیمی از آن را پایان یافته تلقی نمود .
۲۵۳ - مردان شجاع فرصت می آفرینند و ترسوها و ضعیفان منتظر فرصت می نشینند .
۲۵۴ - كسی كه بیش از همه در وعده دادن تعلل می ورزد بیش از همه به وعده خود وفادار است .
۲۵۵ - وقتی انسان اطمینان چندانی به خود ندارد دیگران نیز انتظار زیادی از او نخواهند داشت .
۲۵۶ - كارهای هوشمندانه را پاداش دهید هر چند همراه با خطا باشد .
۲۵۷ - از فعالیت های بزرگ نهراسید زیرا هر فعالیت بزرگی را می توان به فعالیت های كوچك تری تقسیم كرد .
۲۵۸ - رئیس می گوید من مدیر می گوید ما .
۲۵۹ - رییس افراد را وادار به كار می كند مدیر به افراد در كارها الهام می بخشد .
۲۶۰ - كامیابی و موفقیت امروز نتیجه تلاش و كوشش دیروز است .
۲۶۱ - هرگز كاری را كه امروز قادر به انجامش هستید به فردا موكول نكنید زیرا امروز همان فردایی است كه منتظرش هستید .
۲۶۲ - اراده ضعیف همواره به صورت حرف و گفتار خودنمایی می كند اما اراده قوی در عمل .
۲۶۳ - دشوارترین قدم همان قدم اول است .
۲۶۴ - همواره به یاد داشته باشید آخرین كلید باقی مانده شاید بازگشاینده قفل در باشد .
۲۶۵ - آنچه هستید بهتر شما را معرفی می كند تا آنچه می گویید .
۲۶۶ - از فواید كار این است كه روزها را كوتاه و عمر را دراز می كند .
۲۶۷ - از آهسته رفتن نترس از ایستادن بترس .
۲۶۸ - هرگز چیزی تغییر نیافته این ماییم كه عوض می شویم .
۲۶۹ - رمز سلامتی ، قرار دادن كمی هیجان بجای آسایش است .
۲۷۰ - یك روز را سیصد و شصت و پنج بار تكرار نكنیم .
۲۷۱ - برای شنا كردن در جهت مخالف رودخانه سخت كوشی لازم است و گرنه هر ماهی مرده ای می تواند در جهت آب حركت كند .
۲۷۲ - اگر بخواهید وقت خود را صرف پاسخوگویی به انتقادات دیگران نمایید دیگر فرصتی برای انجام كار ندارید .
۲۷۳ – هر كس كاری می كند هر قدر هم كوچك ، در معرض خشم كسانی است كه كاری نمی كنند .
۲۷۴ - از مخالفت نهراسید بادبادك هنگامی بالا می رود كه با باد مخالف مواجه می شود .
۲۷۵ - كسی كه به امید شانس نشسته باشد سال ها قبل مرده است .
۲۷۶ - انسان تا حصار اطراف خود را خراب نكند نمی داند كه زندانی بوده است .
۲۷۷ - آفتاب به گیاهی حرارت می دهد كه سر از خاك بیرون آورده باشد .
۲۷۸ - تنها سرمایه ما وقت است كه اگر رفت دیگر بر نمی گردد .
۲۷۹ - ایجاد یك نام بزرگ و مشهور آسان تر است تا نگهداری آن .
۲۸۰ - در عالم هیچ افراطی خوب نیست مگر افراط در حق شناسی .
۲۸۱ - سخن گفتن احتیاج است گوش دادن هنر .
۲۸۲ - یا خاموش باش یا حرفی بزن كه از خاموشی بهتر است .
۲۸۳ - كم دانستن و بد بیان كردن مانند پول نداشتن و زیاد خرج كردن است .
۲۸۴ - شما بدون تسلط بر خود نمی توانید فاتح دیگران باشید .
۲۸۵ - كسانی كه نمی توانند فرصت كافی برای تفریح بیابند دیر یا زود وقت خود را صرف معالجه می كنند .
۲۸۶ - زندگی كوتاه تر از آن است كه شما بخواهید وقت خود را صرف تشویش و نگرانی كنید .
۲۸۷ - بی ثمرترین روزها روزی است كه نخندیده باشیم .
۲۸۸ - انسان زاییده شرایط نیست بلكه خالق آن ها است .
۲۸۹ - بزرگ ترین توفیق ها نصیب كسانی شده كه تن به بزرگ ترین مخاطرات داده اند .
۲۹۰ - معمولا افراد آنچه را دوست دارند ، می شنوند نه آنچه را كه گوینده می گوید .
۲۹۱ - افراد با ایمان قدرت دیدن كمك های خداوند را دارند .
۲۹۲ - آنكه مشورت می كند كمتر اشتباه می كند .
۲۹۳ - باید از كار كوچك شروع كنید تا سازمانی بزرگ بسازید .
۲۹۴ - در باره درخت بر اساس میوه اش قضاوت كنید نه بر اساس برگهایش .
۲۹۵ - مدیریت خوب هنری است كه مشكلات را ساده می سازد نه این كه چیزهای ساده را مشكل كند .
۲۹۶ - بهترین راه آماده شدن برای فردا این است كه كار امروز را عالی انجام دهیم .
۲۹۷ - مدیر با داشتن وفاداری به كاركنان ، وفاداری آنان را نسبت به سازمان بدست می آورد .
۲۹۸ - به شخصی كه یك جوجه به شما داده است از دادن یك بال خودداری نكنید .
۲۹۹ - مشتریان خود را همانقدر جدی بگیرید كه خودشان می خواهند .
۳۰۰ - یاد بگیریم كمتر صحبت كنیم تا زودتر به مقصد برسیم .
۳۰۱ - دانا به كار خود توكل می كند و نادان به آرزوی خویش .
۳۰۲ - آنهایی كه كار امروز را به فردا موكول می كنند مطمئناً كار فردا را نیز به روز بعد موكول خواهند كرد .
۳۰۳ - عروس زندگی كار است كه اگر بتوانی داماد این عروس شوی مسلما فرزندتان سعادت خواهد بود .
۳۰۴ - آدم نادان در كار همه دخالت می كند بجز كار خود .
۳۰۵ - در اندیشه آنچه كرده ای مباش در اندیشه آنچه نكرده ای باش .
۳۰۶ - آنجا كه نتوان قوانین را با پول و ثروت خرید سرزمین طلایی است .
۳۰۷ - مدیر افراد را اداره نمی كند بلكه آنها را هدایت می نماید .
۳۰۸ - سكوت گفتاری است كه هرگز دچار خطا و اشتباه نمی گردد.
۳۰۹ - اگر خاموش باشی تا دیگران به سخنت آرند بهتر كه سخن گویی و خاموشت كنند .
۳۱۰ - همانا گوینده ماهر همان شنونده زبردست است .
۳۱۱ - سخن دارویی را ماند كه اندك آن سود دهد و بسیارش كشنده است .
۳۱۲ - مانند مرد عمل فكر كن و مانند مرد فكر عمل نما .
۳۱۳ - آدم با هوش دردسرهای بزرگ را به دردسرهای كوچك تبدیل می كند و دردسرهای كوچك را از بین می برد .
۳۱۴ - بحران های بزرگ مردان بزرگ را به وجود می آورد .
۳۱۵ - كسی كه اندرز را ارزان رد كند ، طولی نمی كشد كه پشیمانی را با قیمت گرانی خریداری خواهد كرد .
۳۱۶ - آنكه می تواند نسبت به نیكی دیگران ناسپاس باشد از دروغ گفتن باك ندارد .
۳۱۷ - فایده ای كه عاقل از دشمنانش می برد بیش از سودی است كه نادان از دوستانش می برد .
۳۱۸ - از نزدیكی به كسی كه قادر به حفظ اسرار و رموز زندگی خود نیست پرهیز نما .
۳۱۹ - راز برده توست ولی وقتی كه آن را فاش كردی تو برده اش شوی .
۳۲۰ - آسان ترین راه برای از بین بردن افتخارات خودستایی است .
۳۲۱ - كسی كه سدهای دیرین را بیهوده شمارد و ویران كند بی گمان گرفتار فاجعه طغیان آب خواهد شد .
۳۲۲ - اگر هر روز راه را عوض كنی هرگز به مقصد نخواهی رسید .
۳۲۳ - هر شكست لااقل این فایده را دارد كه انسان یكی از راه هایی را كه به شكست منتهی می شود ، می شناسد .
۳۲۴ - برای دشمنانت كوره را آنقدر داغ مكن كه حرارتش خودت را هم بسوزاند .
۳۲۵ - رییس خطاكار را نشان می دهد مدیر خطا را .
۳۲۶ - رییس می گوید كار باید انجام شود ، مدیر می گوید كار چگونه انجام شود .
۳۲۷ - رییس توقع احترام دارد ، مدیر احترام را بر می انگیزد .
۳۲۸ - عضو اصلی و حیات بخش هر سازمان مدیریت آن است .
۳۲۹ - افراد موفق كارهای متفاوت انجام نمی دهند بلكه كارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند .
۳۳۰ - پیش از آن كه پاسخی بدهی با یك نفر مشورت كن ولی پیش از آن كه تصمیم بگیری با چند نفر .
۳۳۱ - بدون برنامه ریزی امكان كنترل وجود ندارد .
۳۳۲ - رمز موفقیت شما در این است كه كار و حرفه را استراحت خود قرار دهید .
۳۳۳ - پیشرفت افراد را مو<
  • منبع: vista.ir
  • تاریخ: چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 15:37
  • نویسنده:
  • صفحه: BIZKIDS
  • بازدید: 732

ارسال نظر