Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چرا خريد اينترنتی؟

چرا خريد اينترنتی؟

با توجه به رشد چشمگیر و روز افزون تکنولوژی وسایل ارتباط جمعی همانند : تلفن ، فکس، پست الکترونیک و اینترنت ، اقبال عمومی برای استفاده از سرویس های نوین که بر بستر اینترنت قابلیت اجرا دارند افزایش یافته و از اینرو صنعت پست می بایست وارد مرحله نوینی از چرخه

 

 

فروشگاه اینترنتی چیست:

فروشگاه اینترنتی (فروشگاه آنلاین) یک وب سایت است که مانند یک فروشگاه سنتی، اجناس مختلفی را برای فروش عرضه می‌کند.خریداران پس از ورود به سایت فروشگاه،کالاهای موردنظر خود را سفارش می‌دهند.

پس از تکمیل سفارش، هزینه‌ی اجناسی که از طریق خرید اینترنتی خریداری شده اند به چند شیوه قابل پرداخت است:با کارت‌های بانکی(سامان,پارسیان,صادرات ...)،شیوه پرداخت نقدی به مأمور پست در زمان تحویل کالا، و یا واریز به حساب. پس از مشاهده و تأیید سفارش توسط مسئول فروشگاه، مأمور پست کالا را در محل فروشنده تحویل می‌گیرد و به دست خریدار می‌رساند.

اداره‌ی فروشگاه اینترنتی توسط نرم‌افزارهای ویژه‌ای صورت می‌گیرد که اضافه کردن کالا، ایجاد سبد خرید، اتصال به سیستم بانکی، اتصال به سیستم پست،پیگیری سفارش توسط خریدار، مشاهده و ارسال سفارش‌ها توسط فروشنده، و تهیه‌ی گزارش‌های مختلف از فروش، از امکانات این نرم‌افزار است.توجه داشته باشید که شاید هنوز فرهنگ خرید به صورت کاملا آنلاین بدون حتی یک تماس هنوز در ایران کاملا جا نیفتاده است اما داشتن فروشگاه اینترنتی سبب آشنائی هزاران نفر با محصولات شما خواهد گردید که هر کدام از آنها می توانند به صورت سنتی و یا تماس مستقیم با تلفن از شما خرید نمایند.

 

سرویس خرید و فروش اینترنتی (cash on delivery):

با توجه به رشد چشمگیر و روز افزون تکنولوژی وسایل ارتباط جمعی همانند : تلفن ، فکس، پست الکترونیک و اینترنت ، اقبال عمومی برای استفاده از سرویس های نوین که بر بستر اینترنت قابلیت اجرا دارند افزایش یافته و از اینرو صنعت پست می بایست وارد مرحله نوینی از چرخه حیات خود گردد و خدمات جدیدی را در حوزه فعالیتهای خود و نیز نیاز بازار عصر جدید تعریف و ارائه نماید.

از طرفی با توجه به افزایش چشمگیر کاربران اینترنت و بازار بالقوه موجود ضرورت حضور شرکت پست به عنوان شبکه گسترده توزیع بیش از پیش نمایان میگردد.در همین راستا سرویس خرید و فروش اینترنتی شركت پست در سال82 به صورت محدود آغاز و سپس با افزایش تقاضا از سوی فروشندگان، خریداران و شرکتهای فعال در حوزه تجارت الکترونیک به تدریج سایر واحدهای پست تجهیز و امکان ارائه سرویس به مشتریان فراهم گردید.


سرويس خريد و فروش اينترنتي شركت پست به فروشندگان امكان ميدهد كه محصولات و كالاهاي خودر را در يك فضاي مجازي و به كليه خريداران عرضه نمايد. از مزاياي اين سرويس كاهش هزينه هاي مربوطه و سهولت دسترسي به بازرهاي متعدد را ميتوان برشمرد .

 

مزایای و ویژگیهای فروشگاه اینترنتی:

1 -فروشگاه اینترنتی در هر لحظه از شبانه روز آماده سرویس دهی به مشتریان است.

2 -فروشگاه اینترنتی محدودیت مکانی ندارد و مشتریان می توانند از هر کجای می تواند خرید اینترنتی می کند.

3- خریدار می تواند ساعت ها در فروشگاه مشغول بررسی اجناس از قبیل فیلم ، ترانه ،موبایل ،کتاب و موارد دیگر باشد.

4 - فروشگاه اینترنتی هیچ محدویتی برای تعداد مشتریان ندارد.

5 - فروشگاه اینترنتی حق انتخاب بیشتری در اختیار خریداران قرارمی دهد.

6-ابزار تبلیغی مناسب در جهت فروش محصولات شما

7-کاهش هزینه های جانبی نظیر اجاره محل,هزینه ویترین و انبار,فروشنده,خواب سرمایه و غیره در یک فروشگاه سنتی و سودآوری بیشتر

8-تحویل کالای خریداری شده درب منزل,بیمه بودن کالا و عدم مشکل حمل و نقل

9-عدم برخورد با ترافیک و کاهش آلودگی هوا

 

 

افزايش چشمگير قدرت خريدار:

امروزه تنها با يك كليك، خريداران مي توانند رقبا و محصولاتشان را با هم مقايسه كرده و پاسخ هاي خود را در كسري از ثانيه دريافت كنند. ديگر نيازي به رانندگي تا فروشگاه و پارك، انتظار در صف اتوبوس و جر و بحث با فروشندگان نيست.

حتي در مواردي مي توانند قيمت هاي درخواستي خود را تعيين كنند (مثلادر مورد هتل و بليت هواپيما) تا عرضه كنندگاني كه مي توانند شرايط خريدار را فراهم كنند با او تماس بگيرند، به عبارتي به يك مناقصه دست بزنند. خريداران مي توانند با دست به دست دادن به ديگران و افزودن حجم خريدشان، از تخفيف بيش تري بهره مند شود.

 

دسترسي به انواع بيش تري از كالاها و خدمات:

امروزه خريداران مي توانند تقريبا هر آنچه را كه مي خواهند از طريق اينترنت سفارش دهند (در كشور خودمان هم مسير توسعه تجارت و كسب و كار اينترنتي به اين هدف تمايل دارد) مانند اثاثيه منزل، ماشين هاي شست وشو، مشاوره مديريتي و حقوقي و دارويي.


به عنوان مثال آمازون دات كام خود را بزرگ ترين فروشگاه كتاب با بيش از سه ميليون جلد كتاب معرفي مي كند; شرايطي بوجو آورده كه هيچ فروشگاه كتاب فيزيكي نمي تواند از پس آن برآيد. به علاوه، خريداران قادرند اين كالاها را از سرتاسر جهان سفارش دهند كه اين امر براي مردم كشورهايي كه با قيمت هاي بالاسروكار دارند، موقعيتي ويژه به حساب مي آيد. به اين معنا كه خريداران در كشورهاي با هزينه و قيمت بالامي توانند با سفارش كالاها و خدمات مورد نياز به كشورهاي ارزا ن تر از ميزان هزينه هاي خود بكاهند.

 

سهولت بيش تر در سفارش دادن، روابط متقابل و تحويل گرفتن سفارش:

مشتريان امروزي مي توانند از خانه، دفتر كار و حتي از طريق تلفن همراه، به صورت 24 ساعته و در تمامي هفت روز هفته سفارشات خود را ارايه بدهند و در ضمن اين محصولات در كم ترين زمان به دست آن ها مي رسد.

  • منبع: http://www.beytoote.com/scientific/midanid/why-buy.html
  • تاریخ: سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 - 05:52
  • نویسنده:
  • صفحه: BIZKIDS
  • بازدید: 1052

ارسال نظر