Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

اختلافات مذهبی چقدر در ازدواج مهمه؟

اختلافات مذهبی چقدر در ازدواج مهمه؟

فلسفه ی ازدواج از همان ابتداتکامل تعریف شده و این تکامل جنبه های متفاوتی دارد. مهمترین این جنبه ها ،مباحث اعتقادی است. زمانی یک زوج می توانند برای یکدیگر نقش مکمل را ایفا کنند که برتری هایی نسبت به هم داشته باشند و همسرش را در این برتری ها شریک کنند. اما

اگر دختر و پسری با وجود اختلافات اعتقادی یا به بیان جامع تر اختلافات مذهبی با هم ازدواج کنند و در طول زندگی مشترک با هم به مشکل برخورند، یکی از راه های سرپوش گذاشتن روی اختلافاتشان مراجعه به روانشناس و مشاور خانواده است.  کارشناسان و مشاوران این مشکل را مقطعی درمان می کنند و روش هایشان همچون مسکنی می ماند که دردی را دوا نمی کند.
 
ب برای برطرف کردن اختلافات و از میان برداشتن تفاوت های باوری میان زوج، انتخاب مبنای اعتقادی جدید می تواند کارساز باشد.
 
شمشير ها را غلاف كنيد
 از ديدگاه روانشناسي بسياري بر اين باورند كه مي توان با تفاوت ها كنار آمد و ميان اعتقاداتشان موازنه ايجاد كرد. نكته ي مهم اينجاست كه در اوايل دوران آشنايي به علت تازگي شروع يك رابطه و شوق در كنارهم بودن، چشم دختر و پسر  در برابر واقعيات بسته است و كم كم با از تب و تاب افتادن دوران آشنايي، تفاوت ها رخ نشان مي دهند و اختلافات بروز مي كنند.
 
هر دختر و پسر ، زن و مرد تفاوت هاي جسمي و رواني زيادي دارند و زماني كه زندگي مشترك را آغاز مي كنند مسئولند تا تفاوت هاي فرد مقابل را بشناسند و با هنرمندي از اين تفاوت ها به عنوان فرصتي براي نزديك شدن استفاده كند نه به عنوان سلاحي براي جنگيدن.
 
آرامش كليد هر مشكل
اما اختلافات مذهبي و اعتقادي هم سهم عظيمي در بروز جرو بحث و يا حتي جدايي دارد.همانطور كه بهزادي اشاره مي كند: مواجهه ي ناشيانه و غير عقلاني با اختلافات عقيدتي مي تواند زيان هاي جبران ناپذيري داشته باشد. برخورد سنگ وارانه و سرسخت با تضادهاي موجود ،هيزم به آتش انداختن است . اصلي ترين راه مداراست و اگر كسي در مقابل اعتراضات و مخالفت هاي طرف مقابلش از خود نرمي نشان بدهد، به اين معني نيست كه فرد موافق نظر طرف مقابل است.
 
نرم باشيد تا پخته شويد
انعطاف پذيري و با ديد باز برخورد كردن در برخي موارد موافقت را هم نتيجه ميدهد. ممكن است اگر خانم يا آقايي در مقابل ابراز اختلاف شريك زندگي خود نرمي نشان دهد، پس از مدتي متوجه شود كه طرف مخالف حق دارد و باورهاي اوست كه مي بايست اصلاح شود. البته اين درك با كنار گذاشتن خودخواهي قابل دسترسي است.
 
 
با وجود اينكه برخي افراد متدين تصور مي كنند كسي كه نماز نميخواند و يا حجاب ندارد، بي دين است، اما بايد گفت دين داري مرتبه دارد و جايز نيست به اين آساني فردي را بي دين خواند. هم كف بودن نقطه ي تمركز هر فردي كه قصد ازدواج دارد، بايد واقع شود اما نميتوان گفت اختلافات باوري و مذهبي جزئي مانع از داشتن زندگي آرام است. ميتوان با نرمي جاده ي اختلافات زندگي  را صيقل داد و از آن براي داشتن زندگي مطلوب رد شد.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 130
  • بازدید دیروز: 2014
  • بازدید کل: 6714879