Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

ویژگی های خانواده های خشن

ویژگی های خانواده های خشن

خشونت خانوادگی،کتک زدن همسر ،غفلت و بهره کشی جسمی ،عاطفی یا جنسی از کودک ،بهره کشی از سالمندان و تجاوز زناشویی را شامل می شود.در بسیاری از موارد اعضای خانواده رفتار بهره کشی و خشونت آمیز خویشاوندانی را متحمل می شوند که هرگز این گونه رفتارها را از غریبه ه

تحقیقات برخی از ویژگی های مشترک خانواده های خشن را صرف نظر از نوع بهره کشی مشخص کرده اند:انزوای اجتماعی،سوءاستفاده از قدرت و کنترل ،سوءمصرف الکل و دارویی دیگر و فرایند انتقال بین نسلی.

انزوای اجتماعی

یکی از ویژگی های خانواده های خشن انزوای اجتماعی است . اعضای این خانواده ها خود را از دیگران دور نکه می دارند و معمولا دیگران را به خانه خود دعوت نمی کنند یا به آنها نمی گوید اتفاقی افتاده است . معمولا بهره کش ها قربانیان را تهدید می کنند که اگر راز آنها را فاش کنند صدمه بیشتری وارد می آورند. آنها ممکن است به کودکان بگویند که اگر کسی بیرون از خانواده از بهره کشی آکاه شود والد،خواهر یا برادر یا حیوان دست آموز کشته خواهد شد بنابراین کودکان از روی ترس راز دار می شوند که همین مانع از آن می شود که دیگران دست به مداخله بزنند.

سوءاستفاده از قدرت و کنترل

عضو خانواده ی بهره کش تقریبا همیشه موضع قدرت و کنترل بر قربانی را در اختیار دارد . بهره کش علاوه بر قدرت جسمانی ،کنترل مالی و اجتماعی را نیز اعمال می کند. بهره کش اغلب تنها عضو خانواده است که تصمیم گیری می کند پول خرج می کند،یا وقت خود را بیرون از خانه با دیگران می گذراند . بهره کش اغلب با استفاده از تهدیدها و دستکاری هیجانی ،قربانی را سرزنش و تحقیر می کند. در صورتی که بهره کش هر گونه نشانه واقعی یا خیالی استقلال یا عدم اطاعت قربانی را احساس کند معمولا خشونت تشدید می شود.

سوءمصرف الکل و داروهای دیگر

سوءمصرف مواد،مخصوصا الکلیسم با خشونت خانوادگی ارتباط داشته است. این یافته به رابطه علت و معلولی اشاره ندارد. الکل باعث نمی شود که فرد بهره کش باشد بلکه فرد بهره کش احتمال دارد که الکل یا داروهای دیگری مصرف کند. دوسوم قربانیان خشونت زناشویی گزارش داده اند که الکل در واقعه خشونت آمیز درگیر بوده است. زنانی که شوهرشان الکل را استفاده می کرد 6/3برابر بیشتر از سایر زنان مورد تهاجم شوهر خود قرار می گرفتند.گرچه الکل ممکن است موجب بهره کشی یا بدرفتاری نشود اما شماری از پژوهشگران معتقدند که الکل بازداری را کاهش می دهد و خشونت را شدیدتر و مکرر می کند.

فرآیند انتقال بین نسلی

فرآیند انتقال بین نسلی نشان می دهد که الگوهای خشونت از یک نسل به نسل بعدی از طریق سرمشق گیری

و یادگیری اجتماعی منتقل می شود . انتقال بین نسلی حکایت دارد که خشونت بین والدین خانوادگی الگوی رفتار آموخته شده است برای مثال کودکانی که خشونت بین والدین خود را مشاهده می کنند یاد می گیرند که خشونت روشی برای حل کردن تعارض و جزءجدایی ناپذیر رابطه نزدیک است . آمارها نشان می دهند که یک سوم مردان بهره کش احتمالا از خانواده های خشنی بوده اند که کتک خوردن همسر را شاهد بوده یا خودشان مورد بهره کشی قرار گرفته بودند . زنانی که در خانواده های خشن بزرگ می شوند بیشتر احتمال دارد که خشونت را در روابط خودشان انتظار داشته یا آن را

بپذیرند. با این حال همه ی کسانی که در معرض خشونت خانوادگی قرار داشته اند در بزرگسالی بهره کش یا خشن نمی شوند . بنابراین این عامل تنها دائمی شدن رفتار خشن را توجیه نمی کند.             

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 347
  • بازدید دیروز: 2014
  • بازدید کل: 6715096