Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

خشونت نسبت به همسر

خشونت نسبت به همسر

خشونت نسبت به همسر در برخی جوامع همه گیر شده است. از هشت زن حداقل یک نفر هر سال در معرض خشونت شوهر خود قرار می گیرندو تقریبا 2000 زن کشته می شوند.برآورد شده که هر سال 5/1 میلیون زن آمریکایی مورد بدرفتاری جسمی یا تجاوز جنسی همسر خود قرار می گیرند . خشونت خانوادگی مرزهای فرهنگی نمی شناسد در سر تا سرجهان از هر سه زن یک نفر توسط همسر خود کتک خورده یا از لحاظ جنسی یا هیجانی مورد بدرفتاری قرار گرفته اند.زنان بیشتر احتمال دارد که توسط همسر فعلی یا سابق خود مورد تجاوز جنسی قرار بگیرند ،مجروح یا کشته شوند تا توسط غریبه ها یا متجاوزان دیگر.

شاید تعجب کنید که زنان مانند مردان احتمال دارد که در روابط صمیمانه خود خشونت به خرج دهند. تقریبا در نیمی از زوج هایی که خشونت خانوادگی دارند هر دو همسر در بدرفتاری جسمانی مقصر هستند با این حال زنان بیشتراز مردان احتال داد که متحمل جراحت جسمانی مانند شکستگی استخوان و صدمه درونی دیگر شوند.

به نظر می رسد که مردان به احتمال بیشتری حمله را آغاز می کنند در حالی که زنان به احتمال بیشتری با خشونت به همسر خود واکنش نشان می دهند. خشونت خانوادگی مردان اغلب از عواملی مثل بیکاری و سوءمصرف مواد ناشی می شود که سلطه ی سنتی آنها را در روابط تهدید می کنند. خشونت زنان اغلب از فشار کنار آمدن با همسر سوءمصرف کننده ناشی می شود.

خشونت خانوادگی در تمام سطوح جامعه یافت می شد اما بیشتر در بین افراد دارای جایگاه اجتماعی – اقتصادی پایین گزارش شده است . این اختللاف ممکن است بیانگر مقدار بیشتر استرس باشد که افراد دست به گریبان با مسائل مالی متحمل آن می شوند. در بسیاری از موارد به نظر می رسد که اختلاف درآمد بین همسران ،نظیر درآمد بیشتر زن از مرد ،نه فقر به خودی خود در خشونت خانوادگی دخالت دارد.

اغلب رویدادهای آغازگری مانند انتقاد یا طرد توسط همسر یا وقایعی که باعث می شوند مرد احساس کند گیرافتاده ،ناامن است یا تهدید شده است ،خشونت خانوادگی را در پی دارند. مصرف الکل یا سایر داروهای مخدر اغلب موجب تحریک کتک زدن می شوند.علاوه بر این مردانی که همسر خود را کتک می زنند اغلب عزت نفس پایین دارند و احساس بی کفایتی می کنند امکان دارد که آنها برای حمایت عاطفی به همسر خود وابسته باشند و اگر فکر کنند به همسر خود وابسته باشند و اگر فکر کنند که همسر آنها مستقل تر شده است احساس خطر می کنند.

 

 

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 1689
  • بازدید دیروز: 987
  • بازدید کل: 6714424