Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

افزایش دادن تعامل های زناشویی لذت بخش

افزایش دادن تعامل های زناشویی لذت بخش

زوج های راضی رفتار لذت بخش بیشتر نسبت به یکدیگر دارند رفتارهای زیر را که با روابط خشنودکننده ارتباط دارند در نظر بگیرید:

  • توجه کردن،گوش کردن
  • توافق داشتن با همسر
  • تایید کردن همسرتان وقتی که شما را خشنود می کند
  • پرداختن به تعامل های جسمانی مثبت مثل لمس کردن و در آغوش گرفتن
  • نشان دادن علاقه
  • شوخی کردن،خندیدن و لبخند زدن
  • مصالحه کردن در مورد اختلاف نظرها
  • اطاعت کردن از درخواست های معقول

متاسفانه زوج هایی که مشکلاتی را تجربه می کنند رفتارهای لذت بخشی را که همسر آنها نشان می دهند دست کم می گیرند.علت آن ممکن است این باشد که زوج هایی که سازگاری نامناسبی دارند ممکن است بدترین چیز را از یکدیگر انتظار داشته باشند یا تلاش هایی را که برای تغییر صورت می گیرند نادیده گرفته یا آنها را باور نکنند.اگر همسر شما سعی می کند مقداری لذت به زندگی شما بیاورد ،نشان دادن مقداری قدردانی می تواند مفید باشد. و اگر شما سعی کرده باشید مقداری لذت برای همسرتان ایجاد کنید و تلاش شما نادیده گرفته شده باشد گفتن چیزی مانند هی به من نگاه کن !من با تو موافقم ،فکر می کنم واقعا باهوشی ،ضرری نمی رساند.

یکی از بهترین روش ها برای حل کردن کردن تعارض ها در روابط بهبود بخشیدن به مهارت های ارتباط است.

بهبود بخشیدن به مهارت های ارتباط

چگونه می توانید از نیازهای همسر خود آگاه شوید ؟چگونه به همسر خود امکان می دهید تا از نیازهای شما آگاه شود؟چگونه از کسی که دوستش دارید انتقاد می کنید؟چگونه انتقاد را می پذیرید و عزت نفس خود را حفظ می کنید؟همه این سئوال ها بر نیا به ارتباط تمرکز دارند . ارتباط عاطفی و حل مسئله نامناسب دو عامل مهم هستند که رضایت زناشویی را مختل می کنند. علاوه بر این کسانی که از همسر خود ناراضی هستند معمولا به مشکلات ارتباط با عنوان یکی از مسایل عمده اشاره می کنند.

برخی از افراد بهتر از دیگران می توانند ارتباط برقرار کنند شاید به این علت که نسبت به نیازهای دیگران حساس ترند یا به این خاطر که در خانه ی خود از امتیاز مشاهده کردن افرادی که خوب ارتباط برقرار می کنند برخوردار بوده اند. با این حال ارتباط مهارتی است که می توان آن را یاد گرفت . یادگیری به زمان نیاز دارد و موثر واقع می شود. اما اگر مایل باشید رهنمودهای زیر می تواند مفید باشند:

چگونه باید شروع کرد؟

یکی از دشوارترین جنبه های ارتباط شروع کردن است:

1-درباره صحبت کردن صحبت کنید:یک راه این است که درباره ی صحبت کردن صحبت کنید. یعنی ،به همسر خود توضیح دهید که صحبت کردن درباره ی تعارض های شما دشوار است. شاید بتوانید به چیزهایی که در گذشته اتفاق افتاده اند و شما سعی کردید تعارض ها را حل کنید اشاره کنید.

2- برای مطرح کردن یک موضوع اجازه بگیرید:شما می توانید برای مطرح کردن یک موضوع اجازه بگیرید . می توانید چیزی شبیه این را بگویید : یک چیزی در ذهنم است آیا الان وقت مناسبی برای طرح کردن آن است؟ یا بگویید : دوست دارم یک چیزی را از دلم خالی کنم اما واقعا نمی دانم که چگونه شروع کنم آیا به من کمک می کنی؟

نحوه ی گوش کردن

گوش کردن به همسرتان بخش مهمی از برقرار کردن ارتباط است علاوه بر این شما با شنونده ی خو بودن به همسرتان توصیه می کنید که او نیز شنونده ی خوبی باشد ابتدا به گوش کردن فعال بچردازید. وقتی که همسرتان صحبت می کند به هوا زل نزنید . هنگام گوش کردن فعال تماس چشمی با همسرتان را حفظ کنید. برای اینکه نشان دهید با احساسات او همدلی می کنید جلوه ی صورت خود را تغییر دهید . در موقع مناسب سر خود را تکان دهید و سئوال های مفیدی از این قبیل مطرح کنید:می توانی مثالی از منظوری که داری بیاوری؟ یا در مورد آن چه احساسی داشتی؟

1-از بازگویی استفاده کنید.هنگام بازگویی برای اینکه نشان دهید آنچه را که همسرتان می گوید درک می کنید گفته او را به شکل دیگری بیان کنید. برای مثال اگر همسرتان می گوید دیشب وقتی که می خواستم درباره ی آن فیلم صحت کنم و تو مشغول تلفن کردن بودی واقعا عاصی شدم می توانید چیزی شبیه این را بگویید:به نظر می رسد که باید می دانستم تو می خواهی درباره ی آن فیلم صحبت کنی یا آیا به نظر می رسد که من با دیگران بیشتر صحبت می کنم تا با تو؟

2-همسر خود را برای ارتباط برقرار کردن تقویت کنید. حتی اگر با آنچه که همسر شما می گوید موافق نباشید می توانید صادقانه چیزی شبیه این را بگویی: خوشحالم از اینکه به من گفتی درباره ی آن واقعا چه احساسی داری یا ببین حتی اگر همیشه با تو موافق نباشم به تو اهمیت می دهم و همیشه از تو می خواهم آنچه را که درباره اش فکر می کنی به من بگویی.

3- از توجه مثبت نامشروط استفاده کنید.در نظر داشته باشید وقتی که با همسر خود توافق ندارید طوری عمل کنید که نشان دهد هنوز برای همسر خود به عنوان یک انسان ارزش قائل هستید به عبارت دیگر چیزی شبیه این را بگویید: من ترا خیلی دوست دارم اما وقتی فلان کار را می کنی ناراحت می شوم.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 346
  • بازدید دیروز: 2014
  • بازدید کل: 6715095