Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

با این راهکارها عزت نفس خود را بالا ببرید!!

با این راهکارها عزت نفس خود را بالا ببرید!!

عزت نفس بالا با چند پیامد ارتباط دارد که معدل های بالاتر،استقامت بیشتر هنگام تلاش کردن برای هدف ها و ثبات هیجانی یا بهزیستی از آن جمله هستند. با اینکه عزت نفس در طول عمر نسبتا پایدار است اما می توانیم آن را تقویت کنیم.

شایستگی های خود را گسترش دهید

کتاب فروش ها پر از کتاب های اصلاح خود هستند برای اصلاح خودتاان چه کاری می توانید انجام دهید ؟چه مهارت هایی را می توانید تقویت کرده یا کسب کنید ؟ نکته این است که لزوما نباید در هر کاری که به آن علاقه دارید عالی باشید. از طریق پرورش دادن خود ،عزت نفس خویش را بالا ببرید.

با استبداد (بایدها) و (حتماها) مبارزه کنید

بایدها و حتماهای ما معیاری آن چنان کمال گرایانه ای را به وجود می آورند که همواره احساس می کنیم کم می آوریم و در نتیجه دچار ناکامی می شویم . یک راه برای ساگار شدن ا درخواست های کمال گگرایانه این است که با آنها مبارزه کنیم و هر وقت که مناسب باشد آنها را اصلاح کنیم . پربارکردن افکارمان اصلا اسرار آمیز نیست . روان شناسان شناختی – رفتاری توصیه می کنند که ما می توانیم مستقیما افکاری که ما را بدبخت می کنند تغییر دهیم.

هدف های واقع بینانه و دست یافتنی را جایگزین هدف های دست نیافتنی کنید

شاید واقعیت این باشد که ما هرگز آن گونه که دوست داریم هنرمند بزرگ و برازنده ای نخواهیم شد. ما می توانیم تلاش کنیم تا مهارت های نقاشی خود را بهبود بخشیم. شاید بتوانیم از خط خطی کردن های خود به خاطر همان چیزی که هستند لذت ببریم و در ضمن به دنبال رشته های دیگری برای خشنودی و ارضا کردن خود باشیم.ما نمی توانیم قد خود را بلندتر کنیم اما می توانیم وزنه ی چند کیلویی را بلند کنیم و ظرف چند ثانیه یک کیلومتر بدویم.

انتظارات کارایی را در خود ایجاد کنید

انتظارات کارایی ما یا اطمینان خود برای به انجام رساندن کارها عامل تعیین کننده ی مهمی در تمایل ما به تقبل کردن چالش ها و مقاومت کردن در جهت برآورده ساختن آنهاست . احساس کارایی ما تعیین می کند که تا چه اندازه ای معتقدیم تلاش های مثبتی را به بار خواهند آورد . می توانیم با انتخاب کردن کارهایی که با تمایلات و توانایی های ما هماهنگ باشند انتظارات کارآیی را به وجود آوریم و بعد روی آنها کار کنیم . آزمون های متعددی ساخته شده اند تا به ما کمک کنند روی تمایلات و توانایی های خود تمرکز کنیم . اما می توانیم انتظارات کارایی را با پرداختن به ورزش ها و سرگرمی ها ایجاد کنیم . فراموش نکنید که خودسنجی های واقع بینانه،هدف های واقع بینانه و برنامه ی واقع بینانه برای پیشرفت کردن عوامل مهمی در به وجود آوردن انتظارات کارایی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 1489
  • بازدید دیروز: 987
  • بازدید کل: 6714224