Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

یافتن گزینه های سالم تر به جای مواد زیان بخش

یافتن گزینه های سالم تر به جای مواد زیان بخش

اکثر ما به شیوه های مختلف از داروهای روان گردان استفاده می کنیم . ممکن است روز خود را با یک فنجان قهوه یا چای آغاز کنیم.و با یک فنجان دیگر هنگام شب به آخر برسانیم یا ممکن است سیگار بکشیم یا از داروهای غیرمجاز استفاده کنیم.

روان شناسان عنوان می کنند که برای تغییر دادن الگوهای سوءمصرف مواد باید آگاهی خود را از آنچه که در مورد رفتارمان به خودمان می گوییم یا دیگران می گویند بالا ببریم . برای مثال اگر می خواهید سیگار کشیدن را ترک کنید چرا به دوستان یا خانواده ی خود نگویید که قرار است سیگار را ترک کنید ؟ با متعهد کردن علنی خود به انجام این کار تصمیم خود را تقویت کنید در ضمن تاریخی را برای ترک کردن تعیین کنید احتمالا تاریخی که در تعطیلات یا دور از موقعیت هایی باشد که معمولا در آنها سیگار می کشید . می توانید از جایگزین های نیکوتین مانند برچسب استفاده کنید تا به شما کمک کنند سیگار خود را قبل از تاریخ موعود کاهش دهید تا به خودتان ثابت کنید که می توانید با چند سیگار کمتر هم سر کنید.وقتی که احساس می کنید میل به سیگار کشیدن دارید می توانید حرف هایی را برای گفتن به خودتان برنامه ریزی کنید : قوی تر خواهی شد،فارغ از ترس سرطان،آماده برای دو ماراتون و ......بعد از اینکه سیگار را ترک کردبد می توانید بارها به خود یادآور شوید که چند روز اول سخت تر هستند بعد از آن نشانه های ترک به طور چشمگیری ضعیف می شوند.

همه ی ما هراز گاهی احساس افسردگی ،عصبانیت یا کسالت می کنیم آیا برای تامین کردن پاسخ های سحر آمیز به داروهای مخدر روی می آوریم یا گزینه های سالم تری را جستجو می کنیم . موارد زیر گزینه های بدون داروی مخدری هستند که می توانیم آنها را در نظر بگیریم:

  • اگر احساس می کنید عصبی یا مضطرب هستید آرمیدگی یا مراقبه،ورزش کردن ،یا گوش دادن به موسیقی آرام بخش را امتحان کنید.
  • اگر احساس کسالت می کنید فعالیت جدیدی را پیدا کنید یک برنامه ورزشی را شروع کنید یک سرگرمی برای خود دست و پا کنید.
  • اگر احساس می کنید عصبانی هستید احساسات خود را یادداشت کنید یا خشم خود را به فعالیت های سازنده هدایت کنید.
  • اگر احساس بی ارزشی،ناامید یا افسردگی می کنید از یک دوست کمک بخواهید . روی توانایی ها و موفقیت های خود نه روی کاستی های خود تمرکز کنید اگر این کار فایده ای نداشت به مرکز مشاوره دانشگاه خود مراجعه کنید . ممکن است به نوعی افسردگی قابل درمان مبتلا باشید.
  • اگر می خواهید اعماق هوشیاری خود را کاوش کنید مراقبه یا یوگا را امتحان کنید.
  • اگر احساس می کنید دوستان شما برای مصرف کردن داروهای مخدر شما را تحت فشار قرار داده اند مودبانه اما قاطعانه بگویید نه. اگر برای گفتن نه به کمک نیاز دارید کتاب خودیاری درباره ی جرات پیدا کردن بخوانید یا برای مشورت به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه کنید در صورت لزوم دوستان تازه پیدا کنید.
  • اگر می خواهید بینش های تازه ای در مورد شرایط انسان کسب کنید در کلاس ها یا در کارگاه هایی در رابطه با فلسفه یا الهیات شرکت کنید در سخنرانی های متفکران حضور یابید. آثار بزرگ ادبیات را بخوانید در تالارهای سمفونی حضور یابید از یک موزه دیدن کنید . اجازه دهید ذهن شما با ذهن های بزرگ و برجسته گذشته و حال پیوند برقرار کند.
  • اگر به دنبال معنی شخصی عمیق تر در زندگی هستید بیشتر درگیر فعالیت معنوی شوید . در بیمارستان ها یا سازمان های خیریه داوطلب کار شوید . به جنبشی که به آن اعتقاد دارید ملحق شوید یا درصدد مشاوره شخصی برآیید تا با خود درونی خویش ارتباط برقرار کنید.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 256
  • بازدید دیروز: 2014
  • بازدید کل: 6715005