Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

مدیریت حل مشکلات

مدیریت حل مشکلات

به مشکلات واقع بینانه می نگرند

افراد موفق مشکلات خود را به صورت واقعی می بینند یعنی آن طور که هست و وجود دارد . مثلا اگر در رانندگی دچار مشکل شوند نمی ترسند و مشکلاتشان را بسیار بزرگ جلوه نمی دهند. همان گونه که در دنیای واقعی و عینی اتفاق افتاده می بینند تا راه حل مناسبی پیدا کنند . این خصوصیت فوق العاده ای است که در همه زنان و مردان موفق و کارآمد مشترک است آنان می توانند کنار بایستند ،مشکلاتشان را تجزیه و تحلیل نمایند ،تفکر کنند که مشکلاتشان چگونه به وجود آمده و چه تصمیماتی باید برای حل و رفع مسائل بگیرند و بعد آنها را به اجرا درآورند.

آنان از همان لحظه اول مرحله به مرحله مسایل به وجود آمده در زندگی را بررسی کرده و به ریز مسئله تبدیل می کنند که قابل حل باشند با واقعی نگریستن به مشکلاتتان شما می توانید کل کیفیت زندگی خود را بسیار سریع تر از آنچه ممکن می دانید به طرز قابل توجهی بهبود ببخشید.

فقط کافی است که میل به تغییر در دیدگاهتان ،انضباط در عملتان برای بکار گرفتن رفتارهای جدید انتخابی خود و اراده برای پایداری تا رسیدن به نتایج دلخواه داشته باشید.

با روحی سرشار از امید به مشکلاتشان می اندیشند

شاید یکی از بارزترین خصوصیات انسان های موفق این است که به مشکلاتشان می خندند و زمانی که انسان احساس شادی می کند تفکر نیز بیشتر با او همراهی می کند و شادی و شعف خاصی در زندگی پدید می آید . همواره انرژی مثبت و افکار مثبت را در وجود خود حفظ کرده و رای حل مسئله گام بردارید . در این حالت است که خداوند همه چیز را به بهترین شکل به شما ارزانی می دارد چون توکل و امید خود را ازدست نمی دهید.

افراد موفق ترجیح می دهند دست به کارهای بزرگ بزنند و اهداف بزرگ و متعالی را انتخاب کنند حتی اگر شکست بخورند باز هم راهی را برای رسیدن به اهدافشان می سازند و پیدا می کنند آنان متفاوت از دیگران فکر می کنند و در برابر مشکلاتشان شکست را نمی پذیرند و تسلیم نمی شوند شکست را به عنوان راهی برای تلاش بیشتر می بینندو برای آنان که اندیشه قوی و بزرگ و متمایز از دیگران دارند ،مشکلات یعنی برای رسیدن به اهدافشان باید وقت بیشتری را صرف نمایند.

پیوسته خود مسیر زندگی شان را هموار می کنند

انسان ها مطابق با آنچه آموخته اند زندگی می کنند . افراد موفق درزندگی آموخته اند که همیشه راهی برای برطرف کردن موانع و مسائل وجود دارد و به این باور رسیده اند که شرایط زندگی را به نفع خود تغییر دهند و مسیر را در رسیدن به هدفشان هموار سازند .انسان های موفق برای توصیف خود ساعت ها حرف نمی زنند بلکه آنان می دانند که اعمالشان توصیفشان می کنند و عمق وجودشان را به همگان اثبات می گردانند . برای همین اهل حرف نیستند و بیشتر عمل می کنند . در زندگی پیوسته در حال ساختن هستند نه ویران کردن از این رو است که همواره راه می سازند . برای آنان هموار کردن مسیر هدفشان شاید سخت باشد ولی چون با عشق انجام می دهند و آخر کار را لحظه به لحظه می بینند لذت بخش و همراه با شادی و شعف است.

از هیچ کس توقع و انتظار ندارند و همیشه با تفکر خود ،اراده خود ،عمل خود به جلو حرکت می کنند و این که با سرزنش و بهانه جویی ها خطاهای خود را گردن دیگران بیندازند خودداری می نمایند چون به این یقین رسیده اند که افکار خودشان در تغییر زندگی مستقیما نقش دارند.

با این انگیزه و تفکر سرعت دستیابی به اهدافشان را دو برابر می کنند و هر چه در مسیر رسیدن به اهدافشان مانع است با سعی و تلاش از میان برمی دارند یا هموار می کنند چون همیشه سرشار از انرژی مثبت هستند و این حقیقت عظیمی است که معنای روانشناسی موفقیت را تشکیل می دهد.

پیش پای وجودشان نور هستند

پذیرا بودن ،مثبت نگریستن به زندگی و این که می دانند هر کسی به این دنیا پا نهاده چه رسالتی را به عهده دارد و این دنیا پوچ و بی ارزش نیست هدفدار و قانونمند است از ویژگی های افراد موفق است . انسان های ناموفق و ناکارآمد همیشه به نیمه تاریک زندگی نگاه می کنند و قادر ه دیدن نیمه روشن نیستند .به همه احترام می گذارند ،عشق می ورزند ،اعتماد دارند .

به طبیعت خوب می نگرندو از آن درس می گیرند

طبیعت یک مدرسه بزرگ است ما از طبیعت درس های فراوانی می توانیم بیاموزیم برخی از افراد موفق که به اختراعات بسیار زیادی دست زده اند با مطالعه طبیعت و دقت در آن توانسته اند به این مهم دست یابند.

برای آن چه که ندارند ناراحت نمی شوند

ناراحت بودن برای آنچه ندارید نابود کردن چیزهایی است که دارید . اگر به طور مداوم و پیوسته به چیزهایی که در زندگی ازآن محروم هستیم بیندیشیم هرز نمی توانیم آن نعمت هایی که خداوند به ما ارزانی داشته است بشناسیمم و شکرگزار و قدردان پروردگار باشیم

افراد موفق پیوسته در زندگی به نعمت هایی که دارند می اندیشند و آن نعمت ها را با تدبیر و آگاهی افزایش می دهند و با این ترتیب قدر لحظه لحظه عمرشان را می دانند و این گونه به موفقیت دست می یابند

 

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 157
  • بازدید دیروز: 2014
  • بازدید کل: 6714906