Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چگونه از طراحی و نقاشی استفاده کنیم

چگونه از طراحی و نقاشی استفاده کنیم

زمانی که از بعضی از کودکان برای طراحی یا نقاشی دعوت به عمل می آید در شروع کار متوجه می شوند که برایشان انام آن کار مشکل است.برخی دلایل در این رابطه می تواند مطرح شود از قبیل دلایل ذیل:

1-کودک ممکن است خودپنداره ضیفی از خود داشته باشد

2-کودک ممکن است برای مقابله شرطی شده باشد در عوض اینکه به خلاقیت بپردازد.

3-کودک ممکن است از تواناییش برای طرحی برداشت منفی داشته باشد.

4-کودک ممکن است فردی منفی گرا و مقابله ای باشد

موضضوعات مفید برای طراحی و نقاشی

موضوعات مناسب می تواند با استفاده از دستورالعمل ها ذیل ارائه شوند:

تصویر زمانی که نوزاد بودی ترسیم کن

تصویری از سر دردت ترسیم کن

تصویری از عصبانیتت ترسیم کن

تصویری از نگرانیت ترسیم کن

استفاده سازنده از طراحی و نقاشی

برای کودکان سنین 8 یا 9 سال و بالاتر که طراحی . نقاشی آنها خیالی می باشد بسیار ارزشمند است . این روش به آنها اجازه می دهد تا هیجانات اجتماعی غیر قابل پذیرش خود را تخلیه کنند . از قبیل تنفر و خشم و اسرار و آرزوهایشان را نشان دهند.مشاور می تواند در آغاز کار از کودک بخواهد که دنیایش را با استفاده از اشکال ،خطوط و رنگ ها بر روی کاغذ خلق کند،ممکن است بگوید درباره ی دنیایت که شامل خطوط و اشکال و رنگها شود فکر کن. از تمام صفحه برای نشان دادن جایگاه من ،افراد ،مکان ها و چیزهای که در دنیایت هستد استفاده کن. پس از تکمیل طراحی یا نقاشی مشاور می تواند روابط میان اشکال را کشف کند با توجه به نزدیکی بعضی اشکال به یکدیگر یا فاصله میان بعضی ازاشکال با اشکال دیگر . سپس مشاور می تواند از جملات انعکاسی یا بازخوردی برای تشویق کودک به صحبت درباره اهمیت موقعیت های مربوط استفاده کند .

  نقاشی انگشتی

  برخی کودکان ترس از اشتباه عمل کردن دارند.یک روش خوب برای کاهش حساسیت در آنها آزمایش و تجربه با خمیر ریش تراشی یا نقاشی با انگشت می باشد.به کودک اجازه دهید تا خمیر ریش تراشی را با آب پاش بر روی صفحه پلی اتین پخش کند سپس خمیر ریش تراشی را با چکاندن رنگهای غذایی ببر رویش و ترکیب با آنها رنگ نماید. نقاشی انگشتی بهترین کاربرد را بر روی کاغذ باچر دارد ،با استفاده از ظروف پلاستیکی رنگ آکریلیک می توان رنگ را بر روی کاغذ پاشید یا پخش کرد. سپس کودک را می توان   تشویق نمود تا رنگ را با انگشتانش به اطراف کاغذ حرکت دهد. در این خصوص استفاده از پیش بند محکم پلاستیکی شده است .در زمان شروع کار مشاور می تواند به کودک بگوید لطفا از احساست در مورد یک تصویر بدون رنگ صحبت کن. نقاشی انگشتی تجربیات لمسی و فعالیت ماهیچه ای یا جنبشی را شامل می شود . رنگ می تواند پرتاب و ریخته شود به طوریکه به واسطه ی آن کودک به بیان تظاهرات بیشتر   کمتر کنترل شده تشویق شد.در نقاشی انگشتی کودک تصاویر را می سازد و سریعا می تواند آنها را تغییر دهد یا می تواند آنها را با رنگ بیشتری مخفی کند . یا محو نماید و از بین ببرد.اندازه ی کاغذ تنها محدودیت کار می باشد اما در مجموع کودک می تواند احساس آزادی کند و به ابراز وجود بپردازد . گاهی اوقات برای کودکان نقاشی انگشتی به عنوان یک نمرین دست گرمی پیش از اینکه شروع به خلق تصاویر نمایشی با استفاده از قلم مو بکنند بهترین کاربرد را دارد.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 356
  • بازدید دیروز: 2014
  • بازدید کل: 6715105