Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

وقتی از کودکان بهره کشی می شود؟؟!!

وقتی از کودکان بهره کشی می شود؟؟!!

بهره کشی از کودک عموما به صورت وارد کردن صدمه عمدی به کودک تعریف شده است . این می تواند بهره کشی یا صدمات جسمانی ،غفلت یا ناتوانی در پیشگیری از صدمه ،ناتوانی در تامین کردن مراقبت یا سرپرستی جسمانی یا عاطفی مناسب ،ترک ،تجاوز یا مزاحمت جنسی و شکنجه و نقص عض

بهره کشی از کودک

بهره کشی از کودک عموما به صورت وارد کردن صدمه عمدی به کودک تعریف شده است . این می تواند بهره کشی یا صدمات جسمانی ،غفلت یا ناتوانی در پیشگیری از صدمه ،ناتوانی در تامین کردن مراقبت یا سرپرستی جسمانی یا عاطفی مناسب ،ترک ،تجاوز یا مزاحمت جنسی و شکنجه و نقص عضو را شامل شود.

معمولا پدرها ،ناپدری ها ،عموها و برادران بزرگتر ،مرتکب بهره کشی از دخترها می شوند تقریبا 75 درصد موارد گزارش شده زنای پدر با دخترها را شامل می شوند زنای مادر با پسر بسیار نادرتر است. به دست آوردن آمارهای دقیق درباره ی بهره کشی جنسی دشوار است زیرا بسیاری از موارد به خاطر شرم و خجالت گزارش داده نمی شوند. در موارد دیگر زنان تا زمانی که به بزرگسالی نرسیده باشند به بهره کشی جنسی پی نمی برند. در بزرگسالانی که سابقه ی بهره کشی جنسی کودکی دارند خطر افسرگی ،اقدامات خودکشی ،مشکلات زناشویی و ازدواج کردن با مرد الکی افزایش می یابد.

انواع بهره کشی از کودک

بهره کشی جسمانی از کودکان اغلب از تنبیه بدنی خیلی شدید یا ناموجه مانند کتک زدن بچه به خاطر گریه کردن یا کثیف کردن شلوارش ناشی می شود. تهاجم های عمدی به کودکان ،سوزاندن،گازگرفتن،بریدن،سقلمه زدن ،پیچاندن دست،یا سوزاندن با آب داغ را شامل می شوند . قربانی اغلب شواهدی از جراحات کهنه را روی بدن خود دارد که سابقه ای که والدین یا مراقبت کنندگان در اختیار می گذارند آنها را به طور مناسبی توجیه نمی کند.

بهره کشی جنسی عبارت است از اعمال جنسی که یک بزرگسال در مورد کودک کوچکتر از 18 سال انجام می دهد. نمونه های آن عبارتند از :زنا،تجاوز،و لولط که مستقیما توسط فرد یا با یک شی ء انجام می گیرد. تماس دهانی – تناسلی و ماحمت هایی مانند مالیدن ،نوازش کردن،یا نشان دادن اندام های تناسلی بزرگسال . بهره کشی جنسی ممکن است از یک واقعه تکی یا دوره های متعدد ظرف مدت طولانی تشکیل شود.

غفلت عبارت است از دریغ کردن ضروریات جسمانی ،عاطفی یا تحصیلی از روی بدخواهی یا نادانی از کودک. بهره کشی از کودک به وسیله غفلت شایع ترین نوع بدرفتاری است.و خودداری از درخواست کردن مراقبت سلامتی یا به تاخیر انداختن انجام آن ،ترک ،سرپرستی نامناسب ،بی توجهی به امنیت کودک ،بدرفتاری با همسر در حضور کودک اجازه دادن به کودک که از مدرسه غیبت کند یا ثبت نام نکردن کودک در مدرسه را شامل می شود.

بهره کشی روانشناختی عبارت است از توهین های کلامی مانند:سرزنش کردن،جیغ کشیدن و استفاده از ریشخند و طعنه ،اختلال خانوادی مداوم که با دعوا کردن ،فریاد کشیدن و هرج و مرج مشخص می شود و محرومیت هیجانی یا دریغ کردن محبت مهرورزی و تجربیات طبیعی که پذیرش ،محبت ،امنیت و احساس ارزشمندی را ایجاد می کنند.

 

 

 

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 1726
  • بازدید دیروز: 987
  • بازدید کل: 6714461