Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

مدیریت خویشتن داری کودکان

مدیریت خویشتن داری کودکان

یکی دیگر از توانایی های مهم کودکان و بالغین توان در به کنترل درآوردن احساسات و هیجانات ( مثبت و منفی ) و آنی عمل نکردن بر اساس آنهاست . با این مهارت فرد بر حسب شرایط ،واکنش و رفتار مناسب از خود نشان می دهد و در کل رفتار او در اختیار عقل و منطق او باشد و نه احساساتش.

خویشتن داری از همان اوایل کودکی از طریق تقلید حرکات ، رفتار و گفتار والدین شروع به شکل گیری می کند و در اواسط کودکی به خوبی بارور و پخته تر می ششود . بهترین روش برای آموزش خویشتن داری ، بازی های نمایشی و نقش ایفا کردن (کودک در نقش های مختفی هم چون پدر یا مادر ، فروشنده ،خریدار و...) بازی های هدفمند و برنامه دار ( نظیر بازی آشپزی ، رفتن به مسافرت ، ساختن چیزی و ...) و بازی هایی که کودک بایستی خود را کنترل کند (مثلا مقاومت در برابر خنداندن توسط حرکات خنده دار دیگری ، بی حرکت ماندن و... است)این نوع بازی ها بهتر است هر روز یا یک روز در میان و هر بار حداقل نیم ساعت انجام شوند و قواعد و قانون های حاکم بر این بازی ها بایستی محدود و بر حسب توانایی کودک و با همفکری او تعیین شوند.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 156
  • بازدید دیروز: 2014
  • بازدید کل: 6714905