Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

توصیه برای جیغ زدن کودکان

توصیه برای جیغ زدن کودکان

آیا شما هم با جیغ زدن کودکتان در خانه، مهمانی، فروشگاه و... کلنجار می روید؟

این موضوع مسئله ای است که  هر پدر و مادری با آن برخورد می کند اما مهم این است که بدانیم کودکمان چرا داد می زند و چگونه او را آرام کنیم.

دلیل هفتگانه جیغ زدن کودکان:

کودکان به دلایل مختلفی شروع به جیغ زدن و فریاد می کنند اما به هفت مورد از این دلایل که مهمتر هستند اشاره می کنیم

  1) اضطراب مادر در هنگام بارداری

 2) اختلال و مشکلات جسمی

 3) گرسنگی و خستگی

4) نا آرام بودن محیط اطراف کودک

5) ناکامی های فرزندتان

6) بر طرف نشدن خواسته وی

7) حسادت

فرزندتان تا 15 ماهگی به دلیل ناتوانی در برقراری ارتباط ، نیازهای خود را با گریه کردن و جیغ زدن بیان می کند بنابراین بهتر است با شنیدن فریاد کودکان دلبندتان در این سن او را به آغوش بکشید تا احساس امنیت و آرامش را به او بدهید.

اما از سنین ۱۵ ماهگی که سخت‌ترین سن تربیت کودک است و به آن سنین نوپایی گفته می‌شود، کودک یک سلسله رفتار که آن را قشقرق می‌نامیم، از خود بروز می‌دهد. این رفتار شامل جیغ‌زدن، فریاد کشیدن، پا به زمین کوبیدن، سر به زمین کوبیدن و...  همراه با گریه است. قشقرق به پا کردن معمولا از سنین ۱۵ ماهگی شروع می‌شود و تا ۳ سالگی ادامه پیدا می‌کند و اغلب به منظور دستیابی به خواسته‌ای است که والدین در مقابل آن پافشاری می‌کنند. در این سنین معمولا جیغ زدن به دلیل بیماری، گرسنگی و تشنگی نیست.

چگونه با جیغ‌های کودکان برخورد کنیم؟

در حقیقت طرز رفتار والدین می‌تواند رفتار کودک را تنظیم کند. برخی والدین تصور می‌کنند دعواکردن کودک یا دادزدن با صدای بلند‌تر بر سر او باعث می‌شود دیگر جیغ نزند.

ممکن است کودک شما خواسته ای داشته باشد که از نظر شما نا معقول است مثلا سرما خورده و درخواست خوردن بستنی دارد اما شما اجازه نمی دهید و با فریاد کودک خود مواجه می شوید. در این لحظه انجام چه کاری مناسب تر است؟

روبه روی کودک ایستاده و به صورت وی مستقیماً نگاه کنید. به صدایی آرام و کنترل شده به او بگویید که فریاد زدن خود را قطع کند. به او بگویید که حاضرید در مورد علت ناراحتی اش با وی صحبت کنید ، ولی تنها در صورتی که وی از فریاد زدن دست بکشد این کار را خواهید کرد. اما هرگز با کودک خود قهر نکنید و هر موقع ساکت شد با او به مهربانی برخورد کنید تا متوجه بشود وقتی جیغ نمی زند به او پاسخ می دهید. اگر کودک شما سن پایینی داشته و صحبت با آن فایده ای ندارد، انگشت خود را جلوی دهانتان گرفته و به او نشان دهید که می خواهید ساکت باشد. هیچ گاه سر کودکی که داد میزند، داد نزنید.

اما هرگز تسلیم خواسته کودک نشوید و قاطعیت داشته باشید و همچنین اگر بیشتر خواسته‌های او با واکنش منفی والدین مواجه شود و به همه خواسته‌هایش نه بگویید، طبیعتا لجبازی‌اش بیشتر می‌شود. والدین آگاه می‌توانند تشخیص دهند کدام خواسته‌‌ فرزندشان را باید پاسخ دهند و در چه مواردی نه  بگویند. در حقیقت داشتن مهارت‌های فرزند‌پروری در اینجا به والدین کمک می‌کند. اگر این مهارت‌ها را کسب نکرده‌اید یا قادر به کنترل فرزند خود نیستید، بهتر است از روانشناس کودک کمک بگیرید.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 246
  • بازدید دیروز: 1002
  • بازدید کل: 6692259