Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

مراحل رشد کودک(ماه دوم زندگی)

مراحل رشد کودک(ماه دوم زندگی)

در ماه دوم زندگی نوزاد بیشتر با محیط اطرافش سازگار تر می شود و این انطباق و سازگاری با محیط به صورت لبخندهای ارادی و گریه کردن بیشتر نمایان می شوند.

خواب:اکثر کودکان دو ماهه 2 تا 4 دوره خواب طولانی و یک دوره بیداری10 ساعته دارند .

تاقبل از این زمان به نظر می رسید که کودک بسیار خوشحال است و گاهی حتی در خواب هم می خندد ، درحالی که این لبخندها ناشی از انقباضات غیر ارادی عضلات صورت است.اولین لبخند های واقعی در حدود دو ماهگی ایجاد می شود.

حرکت دست و پای نوزاد کمی موزون تر شده و با هماهنگی بیشتری صورت می گیرد.

در دو ماهگی کودک شما که تا به حال به اشیا ساده تری توجه داشت نسبت به طرح های پیچیده تر و رنگ ها و شکل های متنوع تری علاقه مند می شود و توجه بیشتری نشان می دهد.اکنون شما باید اشیا گوناگونی را به او نشان داده و در اختیارش قرار دهید تا لمس کند. در دو ماهگی کودک شما  می تواند اشیا را با قصد و هدف چنگ بزند.

در دو ماهگی كودك شما قادر است :

1-    در حالت خوابیده به شكم ، سر را مختصری بلند كند. اگر او را از شكم بلند كنیم ، سر در امتداد بدن قرار می گیرد.

2-    در حالت خوابیده به پشت اگر او را بلند كرده و بنشانیم سر را به عقب می برد.

3-    اشیای متحرك  را با چشم ، 180 درجه تعقیب می كند.

4-    در تماس های اجتماعی لبخند زده و به صداهای اطراف به دقت گوش می كند.

 

بازی های پیشنهادی برای نوزادان دو ماهه (تحریک حواس پنج گانه نوزاد)

کودکتان را در آغوش بگیرید و به آرامی او را به چپ و راست حرکت دهید و برای او لالایی و آواز بخوانید، کودک شما عاشق صدای شماست و از آن لذت می برد.

سلول های عصبی مربوط به بینایی در طول ماه های ابتدایی زندگی شکل می گیرند. به همین دلیل، انجام بازی هایی که بینایی نوزاد را تحریک می کنند و باعث می شوند او بیشتر از چشم هایش استفاده کند، تقویت قدرت بینایی او را تا سطح عالی تضمین می کنند.

روش بازی:

* شی ای را که رنگ روشن دارد جلوی صورت او بگیرید.

* برای آنکه توجه او را به شی جلب کنید، آن را آهسته به اطراف و این طرف و آن طرف حرکت بدهید و با نوزادتان درباره رنگ آن حرف بزنید. مثلا بگویید : ” وای، نیگا کن! چه رنگ قشنگی داره! “.

* وقتی مطمین شدید توجه او جلب شده است و به آن نگاه می کند،آهسته آن را به چپ یا راست حرکت بدهید. سپس شی را به آرامی به طرف جلوی صورت نوزاد برگردانید و بعد آن را به جهت مخالف حرکت بدهید.

* این بار حرکت جلو و عقب را تمرین کنید : شی را جلوی صورت نوزاد بگیرید و به آرامی آن را به عقب ببرید. سپس به جلو بیاورید. او را تشویق کنید با نگاهش آن را دنبال کند.

 

 واکنش های ما نسبت به صداها و حرکت های نوزاد تاثیر بسزایی در رشد مغز او و تبدیل شدن این عضو مهم بدن به یک ارگان فکری و عاطفی دارد.

ترکیب صدا و تصویر به نوزاد شما کمک می کند در ذهنش بین چیزی که می بیند و صدایی که می شنود ارتباط برقرار کند.این مسئله باعث رشد بیشتر مغز او می شود.

روش بازی :

* جغجغه ای را جلوی صورت نوزادتان  بگیرید و آ رام آن را به این طرف و آن طرف تکان دهید.

* همین طور که جغجغه را تکان می دهید. شعر ساده ای  برایش بخوانید.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 137
  • بازدید دیروز: 1410
  • بازدید کل: 6693560