Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

روانشناسی رشد

روانشناسی رشد

مراحل رشد کودک (ماه پنجم زندگی)

ماه پنجم زمان تغییرات برای کودک شماست. شما می توانید انتظار داشته باشید که او اولین تلاش های خود را برای حرف زدن واقعی به کار برد. او همچنین آماده به چهاردست و پا رفتن شده است که به این معناست که شما باید آماده تحرک جدید کوچولوی خود باشید.

بعضی کودکان پنج ماهه شروع به غلت زدن از پشت به شکم می کنند. زمانی که کودک شما غلت می زند, ممکن است متوجه شوید که پاهای خود را حرکت می دهد. او درحال آماده شدن برای چهاردست و پار رفتن و سینه خیز رفتن است که فقط چند ماه با آنها فاصله مانده! اما به خاطر داشته باشید که وقتی کودک شما توانست غلت بزند, هیچ وقت او را روی تخت یا سخت بلندی که بتواند تصادفا از آن پایین بیافتد و آسیب ببیند رها نکنید.

مسئله ی دیگری که در پنج ماهگی متوجه آن می شوید این است که چنگ زدن کودک شما قوی تر می شود. او می تواند اشیا را نزدیک تر بکشد و آنها را با کف دستش بلند کند و بعد از یک دست به دست دیگر جابه جا کند. کودک شما ممکن است حتی بتواند بطری یا فنجان سبکی را به تنهایی نگه دارد.

در پنج ماهگی شاید کودک شما کمی بد خلق شود نگران نباشید، دندان‌هایش برای بیرون آمدن از لثه‌ها ثانیه شماری می‌کنند و علت بداخلاقی‌های او هم همین است.

 

 

در پنج ماهگی کودک شما قادر است:

غلت می زند و سینه خیز می شود

ماهیچه هایش قوی تر از قبل شده و فشار بیشتری بر زمین وارد می کند  و برای مهارت های پیچیده بعدی آماده می شود.

تلاش برای گفتن کلماتی مثل بابا و ماما

اسباب بازی را در دست می گیرد و در دستش جا به جا می کند.

 

 

بازی های پیشنهادی برای نوزادان پنج ماهه:

بهترین حرکات ورزشی برای کودک شما در این سن، حرکاتی است که نشستن و ایستادن را در کودک تمرین می دهند. تشویق او به نشستن، در بلند مدت باعث قوی شدن عضلات شکم و پشت می شود.

همچنین تمریناتی که برای ایجاد توانایی ایستادن در کودک انجام می دهید، می تواند باعث نیرومند شدن ماهیچه های پای او گردد. قبل از اینکه متوجه شوید، خواهید دید که او به سرعت شروع به راه رفتن در سرتاسر خانه کرده است.

به کودک خود اسباب بازی های ساده رنگی مثل مکعب های نرم بدهید تا با آن بازی کند.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 301
  • بازدید دیروز: 1410
  • بازدید کل: 6693724