Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

مراحل رشد کودک(ماه هشتم زندگی)

مراحل رشد کودک(ماه هشتم زندگی)

هنگامی که فرزند شما به هشت ماهگی می رسد ، مهارت های جدیدی می آموزد. کودکان کنجکاو هستند زیرا می خواهند درباره محیط اطراف آگاهی بیشتری یابد

کودک در این زمان  کاملا قادر به نشستن هستند  و تعادل خود  را با دست و پاهایش حفظ می کند اما بعضی  از بچه ها  در این زمان علاوه بر سینه خیز رفتن به  کمک دسته‌های مبل و وسایل دیگر بلند می شوند و می ایستند. 

او اکنون به اشخاص و اشیای مختلفی که برایش جذاب است اشاره می کند و شما باید نام آن را برایش بازگو کنید.

در این مرحله کودک می تواند اشیا را با انگشت شست و اشاره اش بردارد, که بسیار پیشرفته تر از در دست گرفتن مبتدی بود که چند ماه پیش یاد گرفته بود.

خیلی زود کودک شما کلمه های معناداری یاد خواهد گرفت که وقتی به آن فکر می کنید, شاهکار ذهنی جالبی است

کودک شما درهشت ماهگی این مفهوم را درک کرده است” چیزها حتی زمانی که مستقیما آنها را حس نمی کنم وجود دارند” بنابراین حالا او به دنبال شی ای که کاملا از او پنهان شده است می گردد. به هر حال او باید جایی همان اطراف باشد.

در این سن، کودک می فهمد چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد. به همین دلیل گاهی در مقابل برخی غذاها می خندد و در مقابل غذاهای دیگر رو بر می گرداند

در هشت ماهگی کودک شما قادر است:

با کمک گرفتن از وسایل بلند شود و بایستد.

چهار دست و پا برود.

مهارت های حرکتی ظریف دستش رشد یافته اند

به پایداری شی دست می یابد.(پایداری شی رشد شناختی بسیار مهمی برای کودک محسوب می شود و پایه ای برای مراحل بعد شناخت در کودک است)

بازی های پیشنهادی برای کودکان هشت ماهه:

اسباب بازي هاي آهنگ دار

"اگه من اينو بچرخونم چي ميشه؟" بچه ها در اين سن دوست دارند كشف كنند كه چگونه مي توان چيزي را به كار انداخت. اسباب بازي هاي سرگرم كننده به آنها اين فرصت را مي دهد كه چيزها را تشخيص داده و با امتحان كردن ،فكر كردن را ياد بگيرند.

اسباب بازي هاي داراي اهرم و دكمه

باعث انجام كاري شدن با يك اسباب بازي، مانند فشار دادن يك دكمه، به صدا در آوردن زنگ يا باز كردن در ، به ذهن كودك چيز جديدي مي دهد كه درباره آن فكر كند و فرصتي به او مي دهد كه ابراز احساسات كند و با ايجاد يك تغيير احساس غرور كند .

وسايل بازي كه به ايستادن و سينه خيز رفتن كمك مي كنند

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 1284
  • بازدید دیروز: 937
  • بازدید کل: 6696597