Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

مراحل رشد کودک(ماه دهم زندگی)

مراحل رشد کودک(ماه دهم زندگی)

10 ماهگی شروع اتفاقات تازه‌ای برای کودک شماست. معمولا نیمی از کودکان در این ماه می‌توانند اولین قدم‌‌هایش را بردارند(ہرخی از کودکان ممکن است شروع به ایستادن کرده باشند و چند قدم مستقل لرزان بردارند)

حس ثبات شی کودک شما بهتر شده است و او می داند که چیزها خارج از درک حسی او ، باقی می مانند. به علاوه کودک شما درباره آنچه باعث می شود چیزی اتفاق بیفتد یاد می گیرد. قبلا, چیزها به صورت جادویی اتفاق می افتاد اما حالا او می داند که زدن کلید باعث می شود که اتاق پر از نور شود یا زدن دکمه اسباب بازی است که باعث می شود اسباب بازی حرکت کند. روابط علت و معلولی را درک می کند. این زمان هیجان انگیزی برای کودک شما است که جهش های ذهنی عظیمی ایجاد می کند.

کودک ده ماهه موسیقی را دوست دارد و واکنش‌های جالبی را از خودش نشان می‌دهد، حتی با شنیدن پیام بازرگانی ویژه کودکان ممکن است شروع به دست زدن کند و کمی برقصد و شروع  به تکان دادن خودش می کند و خنده روی صورتش نقش می‌بندد. بنابراین کودکان را از شنیدن موسیقی منع نکنید.

کودک در این ماه ها استقلال در کارها را دوست دارد، می توانید به نوزاد قاشقی بدهید که به راحتی بتواند آن را در دست بگیرد. اولین بار که کودک به طور مستقل غذا می خورد, ممکن است خودش را کثیف کند. در هر صورت اجازه دهید مهارت غذا خوردن را کودک از همین سن یاد بگیرد. در واقع به صورت مستقل غذا خوردن نوزاد یک مهارت مهم برای یادگیری محسوب می شود.

 

در ده ماهگی کودک شما قادر است که :

به تنهایی غذا بخورد.

معمولا به تنهایی می تواند برای چند ثانیه بایستد.

با ا ستفاده از لیوان آب می خورد.

می تواند توپ را به سمت شما هل بدهد.

بازی های پیشنهادی کودک ده ماهه:

صدای خود را با حرف زدن از داخل یک لوله ی مقوایی تغییر دهید. شما از کنجکاوی بیش از حد او تعجب خواهید کرد. سپس لوله را به کودکتان بدهید تا او هم حرف زدن را با آن امتحان کند.

 یک رادیو را زیر متکا قایم کنید. با جست و جوی منبع صدا ، مهارت های شنوایی کودک تقویت خواهد شد.

لیوان هایی با سایزهای مختلف را به کودکتان بدهید تا با آنها بازی کند. ببینید از داخل هم قرار دادن آنها لذت می برد و به بازی با آنها علاقه نشان میدهد.

با لوازم و اسباب بازی های مختلف، برایش یک برج بسازید. او از تماشای این که چگونه برج با یک حرکت فرو می ریزد، لذت خواهد برد.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 137
  • بازدید دیروز: 1556
  • بازدید کل: 6697006