Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

مراحل رشد کودک(ماه یازدهم زندگی)

مراحل رشد کودک(ماه یازدهم زندگی)

کودک شما ماه دیگر یک ساله می‌شود. او در این ماه دید تازه‌ای نسبت به اشیا پیرامون خود پیدا می‌کند، او در این ماه می‌فهمد که می‌تواند اشیا را به هم ربط دهد و کم‌کم علاقه‌مند می‌شود که بفهمد اسباب‌بازی‌هایش چگونه حرکت می‌کنند، چگونه به‌هم چفت می‌شوند یا صدا می‌دهند. اکنون که مهارت دستش بهتر شده است، می‌تواند اجسام را هرکجا بخواهد قرار دهد؛ پس وسایلی را برایش فراهم کنید که این مهارت تقویت شود.

یکی از خصوصیت های بارز کودک یازده ماهه, بالا رفتن از هر بلندی است. این خصوصیت ناشی از علاقه ی شدید آن ها برای کشف اطراف خود می باشد.

از وقتی کودک می‌آموزد صفحه‌های کتاب را ورق بزند، تعداد زیادی کتاب در دسترسش بگذارید، به‌ویژه کتاب‌های دارای صفحات کلفت مقوایی، تا آنها را نگاه کند. داشتن مجموعه‌ای از کتاب‌های گوناگون، دید جدیدی از جهان به کودک می‌دهد. کتاب منبع مهمی از سرگرمی و آموزش برای کودکان، حتی در این سن کم  است. همه روزه وقت آرام و مشخصی را باهم به دیدن کتاب‌ها صرف کنید تا کتاب بخشی از زندگی روزمره او شود.

والدین در این ماه از تولد کودک, متوجه می شوند که قدرت تمرکز کودک نسبت به ماه های قبل بهبود و افزایش یافته است.

در یازده ماهگی کودک شما قادر است که:

اولین قدم هایش را بر میدارد.

به دستورات ساده شما پاسخ می دهد .

می‌تواند در حالت نشسته به دو طرف خم شود و یا بچرخد و چیزی که پشت سرش است را بدون افتادن به‌راحتی بردارد. بنابراین می‌تواند خودش را به اجسام برساند.

 در موقع خداحافظی دست را به صورت بای بای  تکان می دهد .

بازی های پشنهادی برای کودک 11 ماهه:

کودکان در این سن می خواهند ارتباط همه مسایل دنیا را با هم بسنجد. به همین دلیل، جعبه هایی در اختیار او قرار دهید که در آنها به راحتی باز می شود (مثل جعبه کفش) و به او نشان دهید چگونه می توان وسایل را داخل آن ریخت و از جعبه درآورد.

 مواجهه با مکان و اشخاص جدید تجربه خوبی برای اوست اما در عین حال می تواند ترسناک هم باشد. اجازه بدهید تماشا کند، گوش دهد و به طرف فردی که به سویش می آید، حرکت کند. او به شما نشان خواهد داد چه وقت آمادگی بیشتری دارد.

تصاویر بچه های شاد و خندان را از مجله ها جدا کنید. عکس های رنگی بهتر است.

* آن عکس ها را روی مقوا بچسبانید و همراه با کودکتان به ان ها نگاه کنید.

* در مورد احساساتی که در آن عکس ها به تصاویر کشیده شده است با کودکتان حرف بزنید. تصاویر یک چهره شاد در ذهن کودک شما نقش می بندد و اتصالات جدیدی را در مغز او ایجاد می کند.

* همراه با کودکتان به چهره های شاد نگاه کنید و همین طور که به او لبخند می زنید برایش شعر بخوانید.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 274
  • بازدید دیروز: 1556
  • بازدید کل: 6697143