Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

مراحل رشدکودک(ماه دوازدهم زندگی)

مراحل رشدکودک(ماه دوازدهم زندگی)

کودک شما به جشن تولد یک سالگی اش نزدیک می شود. هنگامی که به عقب نگاه می کنید از میزان تغییرات رخ داده در وی متعجب می شوید.او حال عضو کوچکی از خانواده شماست با شخصیت و خصوصیاتی مستقل ،پر انرژی ،شور زندگی و عشق برای نزدیکانش.

بعضی کودکان ممکن است بتوانند در اولین سالگرد تولد خود دو یا سه کلمه را بیان کنند که معمولاً فقط پدر و مادر یا کسانی که با برنامه او آشنا هستند آن را درک می‌کنند. ممکن است چند هفته طول بکشد تا کودک واژه‌¬های بیشتری یاد بگیرد که کاملاً طبیعی است.

کندوکاو کردن اشیا گوناگون هنوز هم از کارهای مورد علاقه کودک است ممکن است دیگر هر چه را بر می‌دارد در دهانش نگذارد. اکنون لمس اشیا با دست برایش مهم¬تر است و هر چه بیشتر با دست¬‌هایش کندوکاو می‌کند. او که ماه گذشته یاد گرفته بود اجسام را هر وقت می‌خواهد رها کند اکنون از پرتاب کردن آنها به میل خود لذت می‌¬برد.

 

در دوازده ماهگی کودک شما قادر است که:

مطلب خود را به طور دیگری غیر از گریه کردن به شما می فهماند.

بدون کمک دیگران چند قدم بر می دارد.

توپ را به سمت شما قل می دهد.

قدرت عواطف خود را درک می‌کند و می‌داند که می تواند از آنها برای تاثیرگذاری استفاده کند. برای مثال، کودک: اگر علاقه داشته باشد بوسه می‌زند و اگر تمایل نداشته باشد این کار را نمی‌کند.

بسیاری از هیجان های خود به‌ویژه عاطفه و علاقه‌اش را بروز می دهد، به‌مادر بوسه می‌زند یا پدر را در آغوش می‌کشد

 

بازی های پیشنهادی برای کودکان 12 ماهه:

کودک یک ساله بیشتر از بازی با وسایلی که می‌تواند آن‌ها را هل بدهد یا به حرکت در آورد، لذت می‌برد. بنابراین یک واکر کوچک، کالسکه، کامیونی بزرگی که با نخ بسته شده باشد یا واگن‌های قطار سرگرمی خوبی به حساب می‌آید. همچنین کودک که علاقه زیادی به پر و خالی کردن دارد می‌تواند اسباب‌بازی‌های دیگرش را روی واگن‌های قطار یا کامیون سوار کند و بعد با خالی کردن و دوباره سوارکردن آن‌ها ساعت‌ها سرگرم شود.

 کودک شما از تماشای کتاب های تصویری با عکس از فعالیت ها و اشیاء آشنا لذت می برد. حتی اینکه کتاب های خود را داشته باشد تا از بین آنها انتخاب کند برایشان حس غرور ایجاد می کند.

بازی‌های چکشی که همه حواس کودک را تقویت می‌کنند و هم عمل و عکس‌العمل را به او نشان می‌دهند یکی دیگر از سرگرمی‌های متناسب با این سن است. کودک ابتدا مکان مورد نظر یک قطعه را پیدا می‌کند و آن را در جایش می‌گذارد و بعد با فرودآوردن چکش روی آن، قطعه را به پایین هل می‌دهد و با این کار اعتماد به نفس کودک افزایش می یابد و حس رضایت و توانمندی به او دست می دهد.دالی توپه نمونه بسیار خوبی از بازی های چکشی است.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 615
  • بازدید دیروز: 1556
  • بازدید کل: 6697484