Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

مراحل رشد کودک(3 تا 4 سالگی)

مراحل رشد کودک(3 تا 4 سالگی)

سه تا چهار سالگی،سن نشاط، پویایی و خوش مشربی(جامعه‌پذیری) است، سن بی‌پروایی درباره رفتارهایی مانند صحبت کردن، دویدن، نقاشی کردن و ساختن اشیا،فرزند شما این آمادگی را دارد که از تمام این توانایی‌ها به طور کامل استفاده کند.

در این سنین مهارت های حرکتی کودک به سرعت رشد می کند

از حدود سه سالگی کودک می تواند با انگشتان دستش مهارت های ظریف حرکتی را انجام دهد و از آن جمله نقاشی کشیدن و استفاده از قیچی است، کودک کم کم کار با قیچی مخصوص کودکان را یاد می گیرد.در این سن کودک از نقاشی کشیدن و خط خطی روی کاغذ لذت می برد.

در اواخر چهار سالگی کودک می تواند از روی تصاویر و کتاب هایی که برایش خوانده شده داستان را با زبانش خودش بازگو کند.

این دوران، دوران پیدا کردن دوست است. کودک دوست دارد ارتباطاتش با دیگران را وسعت بخشد، مایل به همکاری با دیگران است، کمتر روی نیازهای خودش متمرکز می شود و به تدریج به نظرات و احساسات دیگران نیز توجه می کند.

در سه تا چهار سالگی کودک شما قادر است که:

با اشکال و رنگ ها موضوعات را طبقه بندی کند.

زمان را بهتر بشناسد (برای مثال، صبح، بعد از ظهر، شب).

بشمارد، و مفهوم شمارش را درک کند.

بخش های داستان را به خاطر بسپارد وآن ها را برای دیگران بازگو کند.

اسم رنگ های آشنا را بداند.

بازی های پیشنهادی برای کودکان سه تا چهار سال:

توانایی کودکان در این سنین برای دسته بندی اشکال و رنگ ها کامل شده و می تواند اشیا را بر اساس ظواهر طبقه بندی کند و هم چنین می تواند شباهت ها و تفاوت ها را در اشیا تشخیص دهد.از بازی های فکری که مناسب این رده سنی است و به این فرآیند ذهنی کمک می کند می توان به بازی نخ و مهره اشاره کرد.در این بازی می توان به کودک اشکال مختلف را آموزش داد و از او بخواهیم تا یکی از اشکال مثلا مثلث را از بین اشکال دیگر پیدا کند و آن ها را نخ کند و یا بر اساس رنگ اشکال از او دسته بندی بخواهیم.هم چنین می توان الگویی از اشکال و رنگ ها را برای کودکان نخ کنیم و از او بخواهیم تا از الگوی ما پیروی کند و همانند آن را بسازد.تقویت مهارت الگو سازی به خصوص در سنین بالاتر برای کودک حائز اهمیت است.

یکی دیگر از بازی هایی که در این سنین برای کودکان جذاب است،باز و بسته کردن اجزا اسباب بازی هاست، بازی کوکی مکانیک این امکان را به کودک شما می دهد تا با باز و بسته کردن اجزا اسباب بازی لذت ساخت را برای کودک فراهم کند.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 206
  • بازدید دیروز: 953
  • بازدید کل: 6694582