Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

مراحل رشد کودک( 5 تا 6 سالگی)

مراحل رشد کودک( 5 تا 6 سالگی)

همه والدین دوست دارند با فرزندانشان روابط خوشایند و رضایت بخشی داشته باشند، به همین دلیل لازم است توانایی های متناسب با سن فرزند خود را بشناسند. بسیاری از سوء تفاهم ها و برخوردها به این دلیل بروز می کنند که والدین توقعی بیش از توانایی فرزندشان دارند، یکی از مسائلی که والدین کودکان پنج،شش ساله باید بدانند این است که کودکان باید از لحاظ اجتماعی رشد کرده و بتوانند بدون حضور والدین در محیط هایی مانند مهد و پیش دبستانی بدون ترس و اضطراب حاضر شوند و با همسالان ارتباط خوبی برقرار کنند.در این سنین کودک باید قوانین و مقررات اخلاقی زیادی را کسب کند.

در این سنین کودک می تواند تصاویر پیچیده ای را ترسیم کند و برخی اعداد و کلمات ساده را کپی کند ، تا اواخر شش سالگی می تواند تا 200 بشمارد.قدرت توجه و تمرکز کودکان در این دوره به نسبت سال های قبل بهتر می شود.

مهارت های حرکتی کودکتان نسبت به یک سال قبل تفاوت ملموسی دارد، هماهنگی بین اعضا بدنش بهبود زیادی یافته است و خیلی بهتر می تواند از مدادی که در دست گرفته استفاده کند و نقاشی هایی با جزییات بیشتر بکشد واین مهارت برای سال های بعد در دبستان اهمیت زیادی دارد.

در پنج تا شش سالگی کودک شما قادر است که:

به بازی های نمایشی بپردازد، بازی وانمودی یانمایشی نوعی بازی است که طی آن نقش های روزمره و خیالی مثل ایفا کردن نقش پلیس و والدین در آن اجرا می شود و این بازی ها در رشد بهنجار آن ها بسیار مناسب و اساسی می باشد.

از فعالیت های بدنی لذت ببرد،کودک می تواند خوب بالا برود، شنا یاد بگیرد، برقصد و لی لی کند.

خاطرات گذشته خود را به یاد آورد و از بین خاطراتش خاطره ای را بازشناسی کند.

کمیت یک چیز را بعد از تغییر شکل درک کند. مثلا متوجه می شود که مقدار یک گلوله گل رس وقتی آن را پهن می کنیم تغییر نمی کند.

بازی های پیشنهادی برای کودکان پنج تا شش سال:

در این سنین بیشتر سعی کنید بازی هایی با کودکان انجام دهید تا برای ورود به مدرسه آماده شوند، بازی هایی که دقت و تمرکز کودکان را پرورش می دهد.بازی هایی که به دست ورزی آنان کمک می کند و بازی هایی که قواعد خاصی دارند که کودک باید از آن ها پیروی کند.

یکی از بهترین بازی هایی که برای دقت و تمرکز و سرعت عمل کودکان می توان معرفی کرد بازی تیز بین است.این بازی که در انواع مختلف از جمله ( اعداد و اشکال، حروف فارسی، حروف الفبای انگلیسی،حیوانات و  ایران)تولید شده است شامل چندین کارت است که درهر کارت 8 تصویر با ابعاد مختلف وجود دارد.بین هر دو کارت یک تصویر مشترک وجود دارد که هر فرد بتواند زودتر تشخیص دهد که چه وجه مشترکی وجود داردامتیاز بیشتری می گیرد.

یکی دیگر از بازی های پیشنهادی اشکال سازنده است،این بازی برای آشنایی کودکان با اشکال هندسی مختلف و درک این موضوع که هر تصویری را می‌توان با ترکیب این اشکال ایجاد کرد ساخته شده است. این محصول حاوی 24 معما در سه سطح ساده،متوسط و پیچیده ، در کنار هر معما تصویری از موضوع مورد نظر وجود دارد تا روند تجسم انتزاعی تسریع شود، هم چنین کودکان می توانند با قطعات مختلف شکل های جدیدی خلق کنند و خلاقیت را هم چاشنی کارشان کنند.

بازی پیشنهادی بعدی بازی دو چشمی است که یکی از بازی هایی است که همزمان چندین مهارت را تقویت می کند و یک بازی گروهی شاد و هیجان انگیز است.شامل  20 لیوان کوچک در 5 رنگ، 3 تاس بازی و 6 کارت تصویر که برای کودکان در این سن می تواند بازی لذت بخش و آموزنده ای باشد.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 95
  • بازدید دیروز: 953
  • بازدید کل: 6694471