Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

مراحل رشد کودک( 8تا 10سالگی)

مراحل رشد کودک( 8تا 10سالگی)

 

شما اکنون با کودکی روبه رو هستید که روز به روز شاهد پیشرفت و ترقی اش هستید ، از زمانی که یک نوزاد محتاج کمک بود تا حال که به وسیله ویژگی های شخصیتی خودش تبدیل به کودکی مستقل تر ازقبل شده است ،اما باید بدانید او همچنان نیازمند کمک شماست تا به بزرگسالی شاد و سالم تبدیل شود.

کودک تمایل دارد در جریان  تصمیم گیری های مهم خانواده قرار بگیرد (مثل اینکه درتعطیلات به کجا برویم) و شاید از برنامه ریزی برای کارها لذت ببرد. او درحال درک پاداشی که با تاخیر داده می‌شود است  و اکنون با  سخت کار کردن در مدرسه برای رسیدن به جایگاهی که می خواهد داشته باشد درک وفهم  بیشتری در خود ایجاد می کند. مهارت خواندن ونوشتن او تاجایی رشد کرده است که می تواند اطلاعاتی که روی آنها پژوهش  کرده است را در گزارش کتاب ها ومقالات و داستان ها ارائه دهد و همچنان  از خواندن به عنوان سرگرمی لذت می برد.

صحبت در مورد مشکلات در مدرسه و روابط با دوستان و همسالان و فرصت دادن به او در شرکت کردن  در تصمیم گیری ها به او اعتماد به نفس و دانش کافی جهت رو به رو شدن با چالش ها را می دهد  و به این شکل نسبت به شما اعتماد بیشتری پیدا می کند.

در مدرسه ازنظر تحصیلی چالش هایی برای کودک به وجود می آید وانجام تکالیف منظم  به او یاد می دهد چگونه به طور مستقل عمل کند.

در این سن مهارت های فیزیکی کودک به خوبی رشد یافته و ممکن است او به فعالیت هایی که نیازمند هماهنگی، تعادل، استقامت و سرعت است، علاقه مند باشد. ورزش کردن  به صورت فعالیت های ترکیبی هوازی، استفامتی و عضله سازی برای کودکان مفید است.همچنین بهبود در مهارت های ظریف حرکتی کودک در کار های هنری و دست خطش به شکل بهتری نمود پیدا می کند.

از هشت تا ده سالگی کودک شما قادر است که:

با دوستان و همسالان ارتباط قوی برقرار کند و برای خود شبکه ای حمایتی از دوستان ایجاد کند.

در تصمیم گیری های خانوادگی شرکت کند و خود صاحب نظر باشد.

دفتری پر از داستان های تخیلی و یا نقاشی های خیالی سریالی درست کند و آن ها را با دوستانش به اشتراک بگذارد.

در برخی از امور خانه به شما کمک کند و همراهتان باشد و در این سنین کمک کردن به اطرافیان برایشان حس خوشایندی را به ارمغان می آورد.

بازی های پیشنهادی برای کودکان هشت تا ده سال:

در این دوره سنی بازی های گروهی دوستانه که درکنار تفریح و با هم بودن ، هیجان انگیز و آموزنده باشد برای کودکان لذت بخش است.بازی دکتر اکتشاف یکی از این بازی های هیجانی و آموزنده است و از جمله مهارت‌هایی که با انجام این بازی افزایش می‌یابد می‌توان به هماهنگی چشم و دست، سرعت عمل، قدرت تطبیق و حل مسأله اشاره کرد.

یکی از بازی هایی که کودکان این سنین به تنهایی یا با دوستانشان می توانند با آن سرگرم شوند،بازی با سازه های به هم وصل کردنی و ساخت آن هاست،نمونه بسیار خوب این بازی ها، سازه های فلزی است. مجموعه سازه های فلزی شامل(ماشین مسابقه-ماشین آفرود-موتورسیکلت-هلی کوپتر و بیل مکانیکی)است.

سازه‌های فلزی با تلفیق بازی و مهندسی مهارت‌های مختلفی را تقویت می‌کنند از مهمترین مهارت‌ها می‌توان به تقویت ماهیچه‌های ظریف دست و کار با ابزار، هماهنگی چشم و دست، نقشه خوانی و آشنایی با مکانیزم‌های مهندسی اشاره کرد.

یکی دیگر از بازی های پیشنهادی برای این گروه سنی که می توانند با کل اعضای خانواده بازی کنند و سرگرم شوند، بازی شکلک است ،یک بازی گروهی هیجانی و بامزه که علاوه بر شکستن یخ هر جمعی، باعث تقویت حافظه و اعتماد به نفس هم می‌شود.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 153
  • بازدید دیروز: 953
  • بازدید کل: 6694529