Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

مراحل رشد کودک(10 تا 12 سالگی)

مراحل رشد کودک(10 تا 12 سالگی)

کودک شما به سرعت در حال نزدیک شدن به دوره نوجوانی است و کم کم نشانه های بلوغ در او ظاهر می شود و این تغییرات در جسم و خلق و خوی فرزند شما بارز است.در این دوره سنی باید با کودک کمی صبورتر بود و دانش خود را نسبت به تغییرات دوره بلوغ افزایش دهید. 

در مورد تغییرات عادی هیجانی و جسمانی دوران بلوغ با کودک خود صحبت کنید.

در این سن ، استقلال در حال رشد کودک از خانواده به وضوح قابل مشاهده است . دوستیهای سالم برای رشد کودک بسیار مهم هستند، اما فشار همسالان در این سنین میتواند قوی باشد.کودکی که در مورد خودش احساس خوبی داشته باشد. بهتر میتوانند در برابر فشار منفی همسالان بایستند و انتخابهای بهتری برای خودشان ایجاد میکنند

این سنین زمان مهمی است برای کودک تا همگام با استقلال در حال رشد خود احساس مسئولیت را کسب کند.همچنین تغییرات فیزیکی مرتبط با بلوغ ممکن است اکنون شروع به ظهور کنند.

در این سنین می بایست مدیریت مالی صحیح را به او آموزش دهید تا  باعث رشد و ایجاد احساس مسئولیت پذیری در فرزندتان شوید.

از ده تا 12 سالگی کودک شما موارد زیر را تجربه می کند:

شکل دادن روابط قویتر و پیچیده تر با دوستان و همسالان

داشتن دوستان مخصوصا” دوستان هم جنس در این سنین از لحاظ هیجانی مهمتر میشود و فشار همسالان بیشتری را تجربه میکند

 

کودک در 12 سالگی، در تجسم فضایی و درک روابط عددی پیشرفت قابل ملاحظه ای می کند و می تواند اشیاء را از نظر خصوصیاتی که کمتر نمایان است، طبقه بندی و رتبه بندی کند. قوه حافظه و درک وی از حقیقی بودن یا غیر حقیقی بودن چیزی، بیشتر شده و توجهش به این موارد بیشتر می شود.

همچنانکه بلوغ نزدیک میشود. نسبت به بدن خود، خوداگاهی بیشتر کسب کند.

بازی های پیشنهادی برای کودکان 10 تا 12 سال:

یکی از بازی های پیشنهادی برای این رده سنی لاجیکولو است. این بازی شامل یک صفحه‌ی بازی، دفترچه‌ی معماها، ۳۲ مهره‌ی رنگی و راهنما و پاسخنامه است. بیش از ۱۵۰ معما در چهار مرحله از مبتدی تا ماهر دسته‌بندی شده‌ و در دو طرف دفترچه‌ی معما قرار گرفته‌اند. در بالای هر معما رنگ و تعداد مهره‌هایی که باید استفاده شود، مشخص شده و تعدادی سرنخ نیز برای هر معما ارائه شده است. شما باید بر اساس سرنخ‌ها مهره‌ها را در دایره‌های خالی بچینید. چیدمان باید به صورتی باشد که تمامی سرنخ‌ها درست رعایت شوند. گاهی ممکن است لازم باشد چندین بار سرنخ‌ها را مرور کنید. پاسخ تمام معماها در پاسخنامه آمده است؛ بنابراین برای آن که مطمئن شوید معما را درست حل کرده‌اید، کافیست به پاسخنامه مراجعه کنید. علاوه بر قدرت استدلال و حل مسأله، لاجیکولو قدرت درک مطلب را هم تقویت می‌کند و بر هوش فضایی-دیداری می‌افزاید.

یکی دیگر از بازی هایی که برای تقویت هوش فضایی دیداری می توان پیشنهاد داد بازی کیوبیتس است. این بازی را می‌توان یک نفره، دو نفره یا به صورت گروهی و مشارکتی انجام داد. هر جعبه‌ی کیوبیتس شامل دو صفحه‌ی بازی چوبی، 32 مکعب پلاستیکی در دو رنگ، 105 کارت معمای شماره‌گذاری شده و راهنمای بازی است. هر کارت نشان‌دهنده‌ی الگویی است که بازیکنان باید با کمک ۱۶ مکعب خود آن را بازسازی کنند. هر بازی شامل ۳ دور و هر دور در برگیرنده‌ی سه روش مختلف است. در هر روش مهارت‌های متفاوتی تقویت می‌شود: در روش اول سرعت عمل مورد نظر است؛ در روش دوم کمی شانس چاشنی بازی می‌شود؛ و در روش سوم قدرت حافظه‌ی دیداری بازیکنان به چالش طلبیده می‌شود. از دیگر مهارت‌هایی که این بازی به تقویت آن کمک می‌کند، می‌توان به قدرت حل مسأله و مهارت‌های اجتماعی اشاره کرد.

بازی پیشنهادی هیجانی دیگر ،بازی دو چشمی است. دو چشمی یک بازی گروهی شاد و پر از هیجان است که 2 تا 4 نفر می توانند با آن بازی کنند. این بازی شامل چهار عینک مخصوص، 20 لیوان کوچک در 5 رنگ، 3 تاس بازی و 6 کارت تصاویر است. برای شروع بازی شش کارت  تصاویر و 3 تاس بازی در وسط چیده می شود؛ هر بازیکن یک عینک به چشم می زند و 5 لیوان با رنگ های مختلف را روی دماغک آن می گذارد. سپس کوچکترین فرد تاس می اندازد. یکی از تاس ها شکل مورد نظر و دو تاس دیگر رنگ دایره ی زمینه و حلقه ی دور تصویر را  نشان می دهد. هر بازیکنی که سریعتر بتواند روی کارت های بازی تصویری را که شکل، رنگ زمینه و رنگ حلقه ی دور تصویر مطابق با تاس ها را پیدا کند، آن را با انگشتش نشان می دهد. اگر درست گفته باشد یکی از لیوان های روی دماغک عینکش را برمی دارد و در وسط می گذارد. اما اگر اشتباه کرده باشد باید یکی از لیوان های وسط را بردارد و به لیوان های دماغک عینکش اضافه کند. وقتی یکی از بازیکنان تمام لیوان های روی عینکش را بردارد، یک دور بازی تمام می شود.این بازی به تقویت تمرکز و سرعت عمل و دقت بازیکنان کمک می کند  و تعامل اجتماعی آنان را پرورش یابد.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 129
  • بازدید دیروز: 953
  • بازدید کل: 6694505