Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

۳ روش برای آموزش کارآفرینی به کودکان

۳ روش برای آموزش کارآفرینی به کودکان

پدر و مادرها دلشان می‌خواهد هر گونه امکاناتی را در اختیار فرزندانشان قرار دهند. گاهی آن قدر در تهیه امکانات مادی زیاده روی می‌کنند و کودک به قدری در امکانات غرق می‌شود که دیگر هیچ ذوق و انگیزه ای برای کسب مهارت برایش باقی نمی ماند.

آنچه پدر و مادرها از آن غافل می‌شوند این است که مهم‌تر از امکانات مادی، آموختن مهارت‌هایی است که کودکان برای زندگی شاد، با اعتماد به نفس و ماجراجویانه چه در کودکی و چه بعدها در بزرگسالی به آن‌ها نیاز دارند. کارآفرینی دربرگیرنده مهارت‌هایی است که افراد در هر سن و سالی برای موفقیت در این دنیای همواره در حال تغییر به آن‌ها احتیاج دارند.

۱.یک دکه شربت فروشی راه اندازی کنید.

روز ۳ مه ۲۰۰۷، گروه‌هایی از بچه‌ها از سرتاسر سر آمریکا دکه‌های لیموناد فروشی راه انداختند و به این ترتیب در روز ملی لیموناد شرکت کردند. این رویداد در سال ۲۰۰۷ در تگزاس آغاز شد تا درس‌های اولیه و مهم درباره راه‌اندازی کسب و کار به کودکان آموزش داده شود. بسیاری از پدر و مادرهای ایرانی هم از این دست خاطرات از دوران کودکی خود دارند. پای صحبت هر کدام از کارآفرینان موفق که بنشینی، تقریباً همه شان در کودکی برای اینکه پول توجیبی بیشتری داشته باشند، با استفاده از مهارتی که داشته اند، بساطی راه اندازی کرده‌اند.

در روزهای گرم تابستان، فرزندتان را تشویق کنید تا با درست کردن و فروش شربتهای خانگی و خنک در محله و در پارکها، درآمد اندکی به دست آورد. خود درآمد نیست که اهمیت دارد. شاید حتی ضرر هم بکند! اما درسهایی که از این تجربه یاد می‌گیرد در هیچ مدرسه و دانشگاهی به او یاد نمی‌دهند. به علاوه، با این کار اعتماد به نفس بسیار خوبی به فرزندتان می‌دهید و اولین بذر ذهنیت کارآفرینی را در ذهن او می‌کارید.

آموزش کارآفرینی به کودکان

۲. از منابع موجود اطلاعات کسب کنید.

اگر به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید می‌توانید از منابع ارزشمندی که در وبسایت Kidpreneur هست استفاده کنید. اگر شما هم پدر یا مادر هستید و می‌خواهید درباره اقدامات روزانه ای که در زمینه کارآفرینی انجام می‌دهید به فرزندانتان بیاموزید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، وبسایت Kidpreneurs نقطه‌ای عالی برای شروع است.

۳. هم تفریح هم آموزش!

کارآفرینی چیزی نیست که در خون کسی باشد. مهارت است. مهارت نیز آموختنی است. کارآفرینی یک ذهنیت است. و چه زمانی بهتر از کودکی و نوجوانی برای ایجاد این ذهنیت؟ پس ایده های درآمدزایی فرزندانتان را سخره نگیرید و برای اجرای ایده هایشان کنارشان باشید تا بیاموزند.

اگر نظر یا تجربه ای درباره آموزش کارآفرینی به کودکان دارید، در بخش نظرات حتماً با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 780
  • بازدید دیروز: 5223
  • بازدید کل: 6684806