Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

تفاوت ترسیم آدمک در نقاشی کودکان بیش فعال با کودکان عادی

تفاوت ترسیم آدمک در نقاشی کودکان بیش فعال با کودکان عادی

 کودکان بیش فعال آشفتگی روانی شدیدی را تجربه می کنند و ارتباط موفقیت آمیزی با دیگران نمی گیرند .این موضوع در نقاشی های آنان نیز انعکاس پیدا می کند . چرا که مانند سایر کودکان تمایلات خود را در نقاشی فرافکنی می کنند . به همین دلیل آدمک هایی که آنان می کشند روی برگردان از دنیا هستند.

همچنین آنها در ترسیم آدمک نقاشی خود را در پایین صفحه و با وسعت خطوط محدود نقاشی می کنند .این کودکان به دلیل شرایطی که دارند ،دید منفی تری نسبت به خود پیدا می کنند و افسردگی و اضطراب در آنها افزایش میابد . لذا نقاشی های آنها در انداز ه های کوچک و دارای خطوط محدود است . هم چنین ناحیه ای که برای ترسیم استفاده می کنند در پایین صفحه است، ناحیه ای که منتخب خسته ها و روان آزرده هاست .

همچنین این کودکان با کودکان عادی در ترسیم خانواده تفاوت هایی با هم دارند:

به طوریکه در شاخص های “وسعت محدود خطوط نقاشی “ناحیه پایین ترسیم”،غنای ضعیف ” ، “حالت دست های به اطراف گشوده شده “، ” خود ارزنده سازی شده” ،” خواهر و برادر نا ارزنده سازی شده” ” رابطه با فاصله ی پدر و مادر”، از لحاظ آماری بین دو گروه تفاوت وجود دارد. در تبیین این یافته ها می توان گفت که کودکان بیش فعال از سوی اطرافیان طرد می شوند ،به همین دلیل نیاز دارند که از سوی اطرافیان حمایت شوند و به جلب توجه و محبت احتیاج دارند. به همین دلیل در نقاشی های خود دست ها را با حالت گشوده ترسیم می کنند که نشان دهنده ی دریافت حمایت پذیرش از سوی دیگران است .

وجود این کودکان در خانواده باعث به هم ریختن سازمان خانواده می شود و آسایش و آرامش را از خانواده می گیرد.به دلیل مشکلات ایجاد شده هریک از والدین دیگری در به وجود آمدن مشکلات مقصر می داند. بنابراین رابطه بین والدین دچار آشفتگی می شود و کودک این موضوع را درک می کند و به صورت ناهشیار آن را در نقاشی هایش می آورد و والدین را دور از هم ترسیم می کند .

والدین این کودکان نگرش منفی تری نسبت به آنها در مقایسه با سایر کودکانشان دارند کودکان این موضوع را می فهمند و نسبت به خواهر و برادرانشان حسادت می کنند و آن را در نقاشی هایشان نشان می دهند.در نقاشی هایشان آنها را نا ارزنده سازی می کنند .

این کودکان به دلیل اینکه از سوی اطرافیان (والدین ، دوستان ، مربیان ، خواهر و برادر ) طرد می شوند یاد می گیرند که روی آنها زیاد سرمایه گذاری نکنند و بیشترین سرمایه گذاری را روی خودشان انجام می دهند. آنها در نقاشی هایشان خودشان را ارزنده سازی می کنند.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 306
  • بازدید دیروز: 953
  • بازدید کل: 6694682