Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

بازی با جعبه شن

بازی با جعبه شن

در اینجا قصد داریم درباره بازی و کار با جعبه ی شن تحت عناوین ذیل صحبت کنیم:

1-وسایل مورد نیاز

تنها وسیله ی مورد نیاز همان جعبه ی شن می باشد. که از چوب یا پلاستیک ساخته شده است و ترجیحا یک مربع به طول یک متر و ارتفاعی در حدود 150 میلی متر می باشد.

2-نمادها

نمادهایی که در کاربا جعبه شن کاربرد دارند شامل اشیا کوچکی می شوند که بر اساس توانمندی و سهولت در ایجاد معانی و مفاهیم نمادین انتخاب می گردند.

ماده های کوچک که شامل :صخره ها ،سنگ ها و سنگ ریزه ها ،صدف ها ،زیورآلات ،کاغذ،مهره ها،دفترچه یادداشت ،انواع پر،قفل،چوب،انواع دکمه ،نعل اسب است

اسباب بازی های کوچک شامل: درخت های پلاستیکی،شمشیرهای اسباب بازی ،انواع قایق،انواع ماشین،انواع قطار،سربازهای اسباب بازی،مجسمه های مرد و زن ،تفنگ داران سوارکار و نیرومند است.

حیوانات اسباب بازی شامل: اژدها ،حیوانات باغ وحش،حیوانات جنگل،حیوانات اهلی،حیوانات مزرعه است.

اهداف کار با جعبه شن

کار با جعبه شن فرصتی در اختیار کودک قرار می دهد تا از نمادها در یک مکان مشخص برای گفتن داستانش استفاده کند.ضمن داستان گویی کودک فرصت خواهد داشت تا در جععبه شن تصورات ،وقایع و موقعیت های پیش آمده در گذشته و حالش را مجددا بیافریند.همچنین کودک می تواند احتمالاتی برای آینده اش کشف کند یا خیالاتش را در جعبه شن به نمایش بگذارد.

طریقه استفاده از جعبه شن

در ابتدا معمولا از کودک دعوت می کنیم تا از نمادها برای به تصویر کشیدن یا نمایش آرزوهایش در جعبه شن استفاده کند.در هنگام دعوت از کودک برای ایجاد تصویرش در جعبه شن ،اهداف مهم برای جلسه مشاوره را تعیین می کنیم.

مهارت های مشاوره ای هنگام استفاده از جعبه شن

1-مشاهده

2-استفاده از بیانات

3- ارائه دستورالعمل ها

4- استفاده از سوالات

5- مهارت های اختتامی یا پایانی هنگام استفاده از جعبه شن

 

سن مناسب برای کار با جعبه شن

کودک در حدود سن 5 سال و حتی بالاتر از کار با جعبه شن لذت می برد. حتی برای نوجوانان و بزرگسالان می تواند مطلوب و سودمند باشد کودکان کوچکتر از بازی کردن در شن لذت می برند از نظر رشدی و سنی قادر به استفاده نمادین از وسایل ارتباطی نمی باشند.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 516
  • بازدید دیروز: 1058
  • بازدید کل: 6687620