Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چگونه در زندگی‌مان یك برند موفق باشیم؟

چگونه در زندگی‌مان یك برند موفق باشیم؟

در دنیای امروز از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین محصولات صنعتی یا فرهنگی برای موفق شدن در بازار رقابت تنگاتنگ موجود، باید بتوانند به عنوان یك «برند» خودشان را معرفی و ثابت كنند و در بسیاری از مواقع بخش زیادی از سرمایه خریداران یا متقاضیان یك محصول، تنها صرف خر

هركسی باشید با هر اندازه‌ای از دانش و مهارت، می‌توانید برند شخصی خودتان را داشته باشید؛ یك خانم خانه‌دار با برندی اختصاصی در آشپزی  و یك آقای دیگر با برندی خاص و چشمگیر در بیمه یا پزشكی! این بازی جذاب و جدی، بسته به تخیل و خلاقیت شما می‌تواند تا هزاران مورد متنوع و متفاوت ادامه داشته باشد. هیچ محدودیتی وجود ندارد تنها كافی است بخواهید و برند شدن برای‌تان دغدغه باشد، برند شدن ممكن می‌شود. دکتر دهقان،  نویسنده و مدرس مهارت‌های زندگی به شما می‌گوید چطور برند شخصی خودتان را بسازید.

برند شخصی یك تركیب جادویی
شاید جالب باشد بدانید یك برند شخصی را تركیبی از عوامل درونی و فردی مثل نظام فكری، ارزش‌ها، آرمان‌ها و اهداف سازنده آن برند همراه نمودهای بیرونی مثل چهره، زبان بدن و شبكه ارتباطات شخص یا افرادی كه در آن فعال هستند، شكل می‌دهند. «برند» شامل همه احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی است كه به یك نام گره خورده و در واقع برداشت افراد از یك نام معتبر است؛ یعنی مخاطبان با دیدن، شنیدن یا هرگونه ارتباطی با یك برند خاص، صفات و ویژگی‌های آن برند در ذهن و قلب‌شان تداعی می‌شود؛ بنابراین برند شخصی شما نشان می‌دهد شما چه كسی هستید؟ چه كار می‌كنید و چه چیز متفاوت و متمایزی در شما وجود دارد؟

برند شخصی به چه دردی می‌خورد؟
انسان‌ها همواره از بدو پیدایش، درصدد بوده‌اند تا به كمك نمادها و دیگر عوامل، نشانه و اثری از خود را بر پیشانی تاریخ ثبت كنند. امروزه برندها، نمودی از هویت محصولات و حتی انسان‌ها به شمار می‌روند و اهمیت برند در شكل‌گیری ارتباطات و جریان‌های مرتبط با كسب و كار، غیرقابل انكار است. حالا خبر خوب این است كه برند تنها در انحصار محصولات و سازمان‌ها نیست و اشخاص نیز می‌توانند برندی شخصی برای خود داشته باشند و از مزایایش استفاده كنند؛ ضمن اینكه بدون هیچ شكی برندسازی روی اعتبار و خوشنامی افراد تاثیر بسزایی دارد كه نتیجه این پروسه در نهایت شهرت درآمدزایی است.

از كجا شروع كنیم؟
اولین قدم برای شروع برندسازی این است كه نسبت به خودتان شناخت كافی داشته باشید؛ یعنی بدانید ضعف‌ها و توانایی‌ها، مهارت‌ها و ناتوانی‌های شما دقیقا شامل چه چیزهایی است. باید بدانید كجای زندگی ایستاده‌اید و دوست دارید كجا باشید و از همه مهم‌تر اینكه هدف‌تان از برندسازی چیست؟ در همان ابتدا تكلیف‌تان را با خودتان مشخص كنید. دانش‌ها و مهارت‌های‌تان را بنویسید و از خود بپرسید در كدام‌شان می‌توانم بهترین باشم و خلاقانه و متمایز حركت كنم؟

تصویری كه مردم از من دارند چه بوده و حالا تصویری كه دوست دارم از من و برندم داشته باشند، چیست؟ ارزش‌ها و ضدارزش‌هایم چه چیزهایی هستند؟ با پرسیدن این سوالات از خودتان روی خودشناسی و ارزیابی و شناخت عملكردتان به‌طور دقیق‌تر تمركز می‌كنید و اهداف‌تان هم به‌تدریج به صورت كلی مشخص می‌شوند، در مراحل بعد هم با توجه به هدفگذاری‌های صورت گرفته، استراتژی شما برای رسیدن به هدف شكل خواهد گرفت.

روابط قوی یا سرمایه زیاد؟
اگر بخواهیم كلید قفل برندسازی را در یك كلام معرفی كنیم باید بگوییم شاه‌كلید قفل برند، ایجاد ارتباط با دیگران یا به عبارت بهتر شبكه‌سازی ارتباطات برای معرفی و جذب دیگران به برند تازه‌كار است؛ پس سعی كنید به ‌طور مداوم ارتباطات جدید ایجاد كنید و همواره در پی توسعه‌ آن باشید. به مراكزی كه می‌توانند به شما برای رسیدن به اهداف‌تان كمك كنند، فكر كنید و مجموعه‌ای از كانال‌های ارتباطی با مردم را در فضای واقعی و مجازی در كنار خود داشته باشید. خیلی وقت‌ها نیاز به صرف هزینه زیادی نیست تنها كافی است ارتباطات درستی داشته باشید؛ آن وقت افرادی پیدا می‌شوند كه داوطلبانه و رایگان به كمك‌تان بیایند.

گاهی ارائه‌ یك عكس باكیفیت و مناسب به ایجاد اعتبار و اعتماد كمك بزرگی می‌كند؛ پس از گرافیك و تاثیر شگفت‌انگیزش غافل نشده و تا جای ممكن محتوای‌تان را خوش‌آب و رنگ ارائه كنید؛ ضمن اینكه باید بدانید در جهان امروز، تبلیغات رسانه‌ای نقش مهمی را ایفا می‌كنند پس از هر فرصت و بستری برای تبلیغ ایده‌ها و محتوای خود استفاده كنید. داشتن سایت، وبلاگ و حضوری هوشمند و فعال در اینستاگرام، تلگرام و وایبر امكان تبلیغات كم‌هزینه‌ای را برای‌تان فراهم می‌كند كه تاثیرات گرانقیمت و مغتنمی دارند؛ پس همین امروز شروع كنید، راستی برند شخصی شما چیست؟

 

 

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 322
  • بازدید دیروز: 2014
  • بازدید کل: 6715071