Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

افزایش دادن رضایت شغلی

افزایش دادن رضایت شغلی

افزایش دادن کیفیت زندگی شغلی برای هر کسی مفید است . اولا افزایش دادن رضایت شغلی با جابه جا شدن کمتر کارمندان و غیبت از کار ارتباط دارد که دو ملاک رضایت شغلی هستند. ثانیا ببین افزایشش بازدهی و کیفیت زندگی شغلی ارتباط وجود دارد اما چگونه می توانیم بازدهی ر

جذب نیرو و جایابی

انگیزش کارمندان از همان ابتدا با ایجاد کردن هماهنگی بین شخص و کار افزایش می یابد . در صورتی که نیازهای محیط کار با نیازهای کارمند هماهنگ باشند هر دو بهره مند می شوند . متاسفانه گاهی افراد به دلایلی استخدام می شوند که به استعداد آنها در انجام دادن خوب کار ربطی ندارد. امکان دارد که آنها به علت ظاهر جسمانی یا به خاطر ارتباط های شخصی یا خانوادگی استخدام شوند.به طور کلی کارمندانی که از مشاغل خود راضی هستند کمتر احتمال دارد که غیبت یا کار خود را ترک کنند.

آموزش

آموزش به افزایش بازدهی کمک می کند و مهارت هایی را در کارکنان پرورش می دهد که برای انجام دادن خوب کارشان به آنها نیاز دارند. آموزش با مهز کردن کارکنان به حل کردن مسائلی که با آنها روبرو خواهند شد فشارهایی را که برآنها وارد می شوند نیز کاهش میدهد. توانایی حل کردن مشکلات چالش انگیز احساس ارزشمندی کارمند را بالا می برد.

استفاده از انتقاد سازنده

برای اینکه کارمندان پیشرفت کنند انتقاد ضروری است . اما برای اینکه انتقاد موثر باشد باید به صورت سازنده نه مخرب صورت گیرد. استفاده نامناسب از انتقاد تعارض زیادی را ایجاد می کند انتقاد نامناسب انگیزی و انتظارات کارآیی کارمندان را ضعیف می کند و به کاهش رضایت شغلی منجر می شود. انتقاد مفید باعث می شود که کارمندان احساس کنند به آنها کمک می شود تا کار خود را بهتر انجام دهند.

ارزیابی عاری از تعصب عملکرد کارمندان

تعجب آور نیست که کارمندان زمانی ثمربخش تر و موثرتر هستند که بر اساس ارزیابی دقیق عمملکردشان راهنمایی شوند و تقویت دریافت کنند . در حالت ایده آل ارزیابی عملکرد کارمندان صرفا بر نحوه ای که آنها کار خود را انجام می دهند استوار است اما سوگیری های شناختی نیز بر ارزیابی های کارمندان تاثیر می گذارند. برای مثال سرپرستان گرایش دارند بر کارمند و نه بر عملکرد وی تمرکز کنند . امکان دارد که سرپرستان برداشت های کلی از دوست داشتن یا دوست نداشتن کارمندان تشکیل دهند.

تعیین هدف

تعیین کردن هدف های شغی روشن به رضایت شغلی کمک می کند . کارمندان نیاز دارند بدانند که دقیقا چه انتظاری از آنها می رود با این حال در موارد متعددی هدف های شغلی مبهم هستند یا به طور نامناسبی تعریف شده اند . امکان دارد که به کارمندان گفته شده باشد که باید سخت کار کنند و یا در مورد کارشان جدی باشند . اما اگر سخت کار کردن و جدی بودن خوب تعریف نشده باشند این عدم آگاهی موجب اضطراب می شود.

مزایای مالی

کارمندان نیاز دارند احساس کنند که به تلاش های آنها با حقوق و مزایایی که با عملکرد آنها متناسب باشند پاداش داده می شود . روحیه کارمندان وقتی احساس می کنند بیشتر از کارمندان دیگر حقوق نمی گیرند ضعیف می شود.

برنامه های کاری

این روزها شرکت های بیشتری زمان انعطاف پذیر را آزمایش می کنند یعنی به کارمندان اجازه می دهند تا برنامه های خود را برای برآورده کردن نیازهای شخصی خویش تغییر دهند.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 190
  • بازدید دیروز: 2014
  • بازدید کل: 6714939