Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

رفتار سازمانی چیست؟

رفتار سازمانی چیست؟

رفتار سازمانی عبارت است از مطالعه افراد و گروه ها در سازمان، این مطالعه کمک میکند تا درک بهتری از خود و سایر انسانها در محیط کار حاصل شود.

 رفتار سازمانی، همچنین میتواند ظرفیت بالقوه را برای موفقیت در محیط کاری امروزی، که چالشی، پیچیده، و دائما در حال تغییر، و پویاست توسعه دهد. اما رفتارسازمانی از منظر اندیشمندان مختلف عبارت است از:

رفتار سازمانی به عنوان بررسی رفتار افراد و گروهها در سازمان تعریف میشود.

رفتار سازمانی در علوم رفتاری ریشه دارد و یک رشته علمی کاربردی است که نگرشی اقتضایی در مورد افراد و سازمانها دارد.

رفتار سازمانی یک رشته علمی دانشگاهی است و بر پایه های علمی بنا شده است و به سازمانها و مبانی علمی رفتار سازمانی از حدود یک قرن قبل، مشاوران و اندیشمندان به بررسی نظام مند مدیریت توجه روزافزونی داشته اند.

 با وجود اینکه در اوایل، کانون اصلی توجه بر شرایط فیزیکی کار، اصول اداره، و اصول مهندسی صنایع، متمرکز بود، توجه افراد در دهه ١٩۴٠ برای بررسی در این رابطه افزایش یافت تا عامل ضروری انسانی را در برگیرد.

این امر زمینه انگیزشی لازم را به وجود آورد تا در رابطه با طرز تلقی افراد، پویایی گروهی، و رابطه بین مدیران و کارکنان، تحقیقاتی صورت گیرد. سرانجام، نظام علمی رفتار سازمانی به عنوان یک نگرش فراگیر به مرحله ظهور رسید. امروزه، رشته رفتار سازمانی به عنوان یک نظام علمی، توجه خود را به درک علمی رفتار افراد و گروه ها در سازمانها معطوف نموده است.

چالش های مدیریت و رفتار سازمانی در دنیای امروز

عصر کنونی کـه عـصر "مـدیریت دانـش" نـام گرفتـه از ویژگی هایی چـون محـیط پیرامـون به شکل مرتب در حـال تغـییر، نیازهای متنوع مـشتری، کمبـود شـدید منـابع مـادی، و پیشرفت مستمر علم و فناوری برخوردار است. خصایصی که رفتار سازمانی را با چالش های تازه ای رو به رو ساخته است که موارد زیر از آن جمله اند :

در یک محیط در حال تغـییر، روش سـنتی اداره کردن دیگر مطلوب نیست.آسانی که می خواهند سـازمان های کنونی را هدایت کنند  باید اندیشه های نو داشته باشند.

نیروی کار، انتظارات مشتری، و سازمان ها در حال تغییرند، لذا مدیریت نیز باید تغییر کند.

مدیران قرن بیست و یکم صرفاً با هوشیاری و گوش به زنگ بودن، حساس بودن، سخت کوشی، و علاقه به یادگیریِ مستمر، موفق می شوند.

سازمان های امروزی به رهبرانی توانمند و برخوردار از هوش عاطفی بالا نیازمندند

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 1208
  • بازدید دیروز: 4310
  • بازدید کل: 6680011