Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

بحران نوجوانی چه موقع ایجاد می شود؟

بحران نوجوانی چه موقع ایجاد می شود؟

دوره نوجوانی در بعضی جوامع با بحران و تنش و در بعضی دیگر، با آرامش سپری می شود. این امر به دلیل یک سری تغییرات در نوجوانان و شاید یک سری تغییرات در والدین است.

در این سن نوجوانان معمولا اگر سخنی از دوستان خود بشنوند آن را عین حقیقت می دانند و به جای عمل کردن به توصیه های والدین به سخنان دوستان خود عمل می کنند.

بنابراین ارتباط نوجوان با والدین کم تر می شود. و رازهای خود را با والدین مطرح نمی کنند و گروه دوستان اهمیت بیشتری برایشان دارد و ترجیح می دهند وقت بیشتری را برای آن ها در نظر بگیرند.

نوجوانان ترجیح می دهند بیشتر وقت خود را به تنهایی در اتاق بگذرانند شاید دلیلش این است که نمی خواهند با والدینی که مساِئلش را درک نمی کنند مواجه شود و همچنین به حریم خصوصی برای خود نیاز دارند.

نوجوانان معمولا مخالف جو هستند و می توان این مکالمات را از آن ها شنید(نه من خودم می دانم چه کار کنم، به من نگویید که چه لباسی باید بپوشم) این مخالفت ها به دلیل این است که نشان دهند خودشان صاحب عقل هستند و می خواهند مستقل باشند برای همین به راحتی اجازه نمی دهند والدین در کارها یا تصمیمات او دخالت کنند و در این هنگام والدین فکر می کند از طرف فرزند خود طرد شده اند و نمی توانند تلاش نوجوان خود را برای یافتن هویت و استقلال بپذیرند.

نوجوانان می خواهند از طریق لباس، مدل مو و گوش دادن به موسیقی مشابه همسالان خود با جمع دوستانشان یکی شوند و از این طریق می خواهند ابراز هویت کنند و والدین از اینکه فرزندشان از دیگری تقلید می کنند عصبانی می شوند.

و همچنین نوجوانان والدین خود را با والدین دوستانشان مقایسه می کنند و دلشان می خواهد والدینشان همانطور که والدین دوستنشان رفتار می کنند، برخورد کنند.

معمولا نوجوانان فکر می کنند عمر جاودانه دارند به همین علت بیشتر به سراغ کارهای خطرناک و با ریسک بالا می روند.

سایر تغییرات مربوط به بلوغ نوجوانی عبارتند از: افزایش عصبانیت و زودرنجی، کم تحمل شدن، کم حوصلگی، نگرانی در مورد تغییرات ظاهری، رفتارهای شورشی، آرمان گرایی، تمایل به مصرف گرایی و احساس بزرگی.

وجود این تغییرات و رفتارها در نوجوانان طبیعی است، اگر والدین نتوانند خود را با تغییر و تحولات دوران نوجوانی فرزندشان وفق دهند بحران بوجود می آید و عبور از مرحله نوجوانی مشکل ساز می شود و روابط خانوادگی آن ها دست خوش ناملایمات می شود.

پس زمانیکه این رفتارها را در فرزند نوجوانتان مشاهده می کنید نگران نباشید این تغییرات و رفتارها بخشی از روند طبیعی رشد محسوب می شوند و نوجوان برای رسیدن به دوره بزرگسالی باید این مسیر را طی کند.   

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 2528
  • بازدید دیروز: 4310
  • بازدید کل: 6681331