در یک کلام، OB مهم است زیرا منجر بدین خواهد شد تا تک تک اعضای تیم حس تعلق بیشتری پیدا کنند و جالب است بدانید وقتی که در سال ۲۰۰۷ سازمان NACE از افراد جویای کار سؤال کرد که در انتخاب شغل چه چیزهایی برای ایشان حائز اهمیت هستند، پنج مورد زیر به دست آمد:
- مهارتهای ارتباطی (کلامی و غیرکلامی(
- صداقت در محیط کار
- مهارتهای میان-فردی
- انگیزه
- اخلاق کاری
این پنج مورد و دیگر مسائل وابسته به آنها که غالباً روانشناختی هستند همان مسائلی میباشند که در بحث رفتار سازمانی مورد مطالعه و بررسی قرار خواهند گرفت. گرچه تحقیقات نشان میدهند شرکتهایی در مقایسه با رقبای خود در درازمدت به موفقیتهای بیشتری دست یافتهاند که به خوبی توانستهاند مقولهٔ رفتار سازمانی را پیادهسازی کنند، اما به نظر میرسد که چنین مهمی کمتر در سازمانهای مختلف فارغ از اندازهٔ آنها به کار گرفته شود و شاهد چنین ادعایی هم اینکه بیشتر کارمندان سازمان خود را ترک نمیکنند، بلکه مدیر خود را ترک میکنند.
حال که به اهمیت مقولهٔ رفتار سازمانی در بیزینسهای مختلف پی بردیم، در ادامه قصد داریم برخی از مهمترین جنبههای دخیل در ایجاد یک رفتار سازمانی بهینه را مورد بررسی قرار دهیم.