Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چند توصيه كوچك براي غلبه بر بي‌حوصلگي

چند توصيه كوچك براي غلبه بر بي‌حوصلگي

بي‌حوصلگي هنگامي روي مي‌دهد كه ما ديگر به اطرافيان، اشياي پيرامون خود و فعاليت‌هاي روزمره خود علاقه‌مند نبوده و از آن‌ها لذت نمي‌بريم. بي‌حوصلگي در واقع فقدان تنوع و انگيزش در زندگي است.

يكي از خصوصيات انسان، تنوع‌طلبي و نياز به تغيير مداوم در شكل و نوع محركات بيروني است. سازگاري حسي سبب مي‌شود ما از فعاليت‌هاي تكراري به ستوه آييم. سازگاري حسي يعني: كاهش حساسيت حواس، زماني كه در معرض مداوم يك عامل محرك ثابت و تغييرناپذير قرار مي‌گيرند. مثلا پس از خريد يك تلفن همراه نو شوق و ذوق فراواني داريم اما پس از گذشت يكي دو ماه همان تلفن همراه برايمان تكراري و ملال‌آور مي‌شود.

براي غلبه بر بي‌حوصلگي در زندگي از اين راهكارها سود بريد:
1- سعي كنيد هر از چند گاهي در زندگي خود تغييراتي هر چند جزيي ايجاد كنيد.

2- بيكاري و فقدان فعاليت يك عامل مهم در ايجاد بي‌حوصلگي است. دست به كار شويد، با نشستن و به نقطه‌اي خيره شدن چيزي عوض نمي‌شود. برخيزيد و خودتان را با كاري مشغول سازيد.

3- حس پوچي و اين باور كه زندگي، شغل و فعاليت‌هاي شما بي‌معني هستند، مي‌تواند شما را تا مرز خودكشي پيش برد. شما نبايد زندگي خود را يك دايره بي‌پايان و هدف بدانيد. اين وظيفه خود شماست كه به زندگي خود معنا بخشيد.

4- هر روز يك چيز جديد ياد بگيريد و به علم خود بيفزاييد.

 5- خود را به چالش بكشانيد. به فعاليتي دست بزنيد كه در شما استرس ملايمي ايجاد مي‌كند. مانند برد و باخت (در بازي، ورزش) و يا پذيرش ايده‌هاي جديد.

6- به ياد داشته باشيد كه هيچ چيز كسالت‌بار و خسته‌كننده نيست، بلكه اين ذهن بي‌حوصله شماست كه همه چيز را كسل‌كننده مي‌بيند. بي‌حوصلگي يك امر نسبي و دروني است. افكار خود را تغيير دهيد تا احساسات شما نيز تغيير يابند.

7- حس كنجكاوي خود را برانگيزيد. نسبت به پيرامون خود بي‌تفاوت نباشيد. سعي كنيد از همه چيز سر در بياوريد. البته به غير از مسايل شخصي ديگران.

8- خيال‌پردازي كنيد. خيال‌پردازي بيش از حد سبب دور افتادن شما از واقعيت‌ها و حقايق مي‌شود، اما از تخيل خود مي‌توانيد در رفع بي‌حوصلگي كمك بگيريد. خيال‌پردازي كنيد و به آرزوهاي خود دست يابيد.

9- تكرار فعاليت‌هاي روزمره و يا از روي عادت، بسيار خسته‌كننده است. بنابراين ديگر ايده‌ها، گزينه‌ها و احتمالات را هم انتخاب كنيد. مثلا هر روز براي صبحانه چاي شيرين نخوريد، يك روز هم قهوه و يا شير بخوريد و يا هر روز سر يك ساعت فعاليت خاصي را انجام ندهيد. هر از گاهي طرز لباس پوشيدن و يا مدل موي خود را تغيير دهيد.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 4648
  • بازدید دیروز: 4310
  • بازدید کل: 6683451