Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

برای گذر از بحران نوجوانی باید چه کار کنیم؟

برای گذر از بحران نوجوانی باید چه کار کنیم؟

واکنش والدین به تغییرات جسمی نوجوان باید به گونه ای باشد که در او نسبت به تغییرات ایجاد شده احساس مثبتی داشته باشد. لازم نیست والدین در مورد این تغییرات اظهار نظر کلامی مستقیم نشان دهند، بلکه می توانند با دادن برخی مسئولیت ها به نوجوانان و سهیم کردن آن ها در امور خانه احساس بزرگ شدن در نوجوانان را ایجاد کنند.

باید نوجوانانی را که با تاخیر بلوغ مواجه می شوند متقاعد کرد که جای هیچ نگران وجود ندارد و تا موعد مقرری این بلوغ صورت خواهد گرفت. البته بهتر است برای بررسی از نظر اختلالات و مشکلات هورمونی در موارد تاخیر بلوغ به پزشک نیز مراجعه شود.

در مورد نوجوانانی که بلوغ زودرس دارند که ممکن است دختران را با مشکلاتی رو به رو کند والدین باید رفتاری نشان دهند که نوجوانان احساس خوبی نسبت به خویش داشته باشند. ممکن است والدین جشنی به مناسبت بلوغ دخترشان ترتیب بدهند، بهتر است مادر نوجوان در مورد تغییرات جسمی موقع بلوغ با دختران صحبت کنند. در مورد پسرها نیز توصیه می شود پدر این کار را بر عهده بگیرد.

برای پیش گیری از بحران و کمک کردن به نوجوانانی که یکی از والدین شان معتاد است، والدی که معتاد نیست می تواند بسیار موثر واقع شود، این والد می تواند به فرزندش کمک کند تا استقلال و خود مختاری بیش تری بدست آورد، می تواند به او کمک کند تا از مهارت های اجتماعی بیشتری برخوردار شود.

باید از منزوی شدن نوجوان جلوگیری و کمک کرد که نوجوان مشکلات خود را با اشخاص متناسب مطرح کند. می توانیم از معلمین، مشاور یا هر کسی که احساس می کنیم فرزندمان به آن ها احترام می گذارد کمک بگیریم.

در مورد پیشگیری از تاثیرات اثرات مخرب افسردگی والدین بر نوجوان، باید والد افسرده نسبت به درمان خودش اقدام کند. بدیهی است مسئولیت والد سالم بیشتر می شود و باید والد سالم به نوجوانش بیشتر رسیدگی کند. به نوجوان توضیح داده شود که افسردگی یک بیماری است که به علت رخوت و بی حالی و کم حوصلگی والد مانع رسیدگی بهتر والد به نوجوان و مانع مهرورزی والد می شود تا از امکان ایجاد خصومت و خشمی که در پی آن است جلوگیری شود و مانع از تاثیر مداوم بر روی نوجوان شود.

همچنین بالا بردن اعتماد به نفس در نوجوانان و کمک کردن به آن ها برای این که درباره ی خود احساس بهتری داشته باشند در گذر از بحران نوجوانی خیلی مفید است. بهتر کردن روابط خانوادگی، ایجاد انسجام و تشویق خانواده برای صرف وقت کردن افراد خانواده با هم، بزرگترین حمایت برای گذر از بحران در نوجوانان محسوب می شود.

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 4028
  • بازدید دیروز: 8521
  • بازدید کل: 6678521