Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

کلاس و کارگاه ذهن اگاهی

کلاس و کارگاه ذهن اگاهی

ذهن اگاهی را از کودکی تمرین کنیم تا در بزرگسالی به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنیم

اگر به دنبال راهی برای ارتباطی عمیق‌تر با کودک خود هستید ذهن‌آگاهی می‌تواند به کارتان بیاید. 

شاید تا به حال در مورد موضوع ذهن آگاهی و حضور در لحظه چیزهایی شنیده باشید. اما هرگز به این مساله به عنوان گرایش و تمایل مردم قرن بیست توجهی نکرده باشید یا نیازی به آن احساس نکرده باشید. با این حال به عقیده متخصصان و پژوهشگران حوزه سلامت، تمرین‌های ذهن آگاهی به واقع برای شما و خانواده‌ و اطرافیانتان مهم هستند. سارا راموتسکی، مدیر حوزه سلامت در Headspace؛ نرم افزار معروف مدیتیشن و خواب توضیح می‌دهد که چگونه روند ذهن آگاهی می‌تواند به والدین کمک کند تا ارتباط عمیق‌تری با فرزندان خود برقرار کنند و چگونه این امکان بر نحوه مواجهه کودک با احساسات دشواری که تجربه می‌کند تاثیر دارد.

ذهن‌آگاهی چیست؟

کیفیت حضور با تمرکز بر آگاهی فرد بر احساسات، افکار و حساسیت‌ها بدون هرگونه قضاوت

 ذهن آگاهی می‌تواند احساسات و عواطف را با روشی سالم مدیریت کند و ذهن را برای زندگی فعال نگه دارد.

پورفسور مارک ویلیامز, مدیر سابق مرکز ذهن‌آگاهی در آکسفورد بر این عقیده است که ذهن آگاهی این امکان را به ما می‌دهد تا نسبت به جریان افکار و احساساتی که تجربه می‌کنیم آگاه شویم و درگیری‌های ذهنی منفی و ناکارآمد را بشناسیم. این به ما کمک می‌کند تا کمی از افکار خود فاصله بگیریم و الگوهای فکری را شناسایی کنیم. سپس می‌توانیم خود را به تدریج تربیت کنیم تا لحظه‌هایی که افکار کنترل ما را به دست می‌گیرند شناسایی کنیم و به این درک برسیم که افکار فقط رویدادهای ذهنی هستند که نباید ما را کنترل کنند.

برای بسیاری از افراد رها کردن یک درگیری ذهنی دشوار است و ذهن‌آگاهی راهی است که کمک می‌کند تا افراد به شکلی موثر با این مساله روبه رو شوند. چیزی که در این موقعیت‌ها باید از خود بپرسیم این است که آیا ایجاد درگیری فکری تاثیری در حل مساله دارد یا اینکه ما فقط غرق افکار خود شده‌ایم؟

چگونه می‌توان ذهن‌آگاهی به کودکان آموخت؟

با شرکت در کلاس ها و کارگاه هایی که توسط مربی مجرب و متخصص اینکار میتوانید با خیال راحت کودکانی ارام و صبور و با اعتماد به نفس داشته باشید  

ارسال نظر